Gixxer VS rådjur i 85 mph, filmat med hjälmkamera

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
[YOUTUBE-ID]cZAjJ-g0UDw[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited by a moderator:

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
Gjorde nästan likadant på vägen hem i förrgår (dock lite långsammare.. typ 70).
Träffade lite längre bak på rådjuret men fan va skraj jag blev .. det dog inte så det blev till att kalla på viltvårdare. Grym tur hade snubben iallafall .. det blir en j-a duns.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag låg bakom en Virago och övningskörde *i bil* en gång när det sprang ut ett rådjur på vägen. Han fick upp benet och lyckades parera mot rådjuret så det resulterade i kraftigt blåmärke på benet, svullet knä, avslagen packväska och bakre blinkers men han ramlade aldrig. Rådjuret dog på fläcken, jag var en meter ifrån att köra över det men hann precis väja. Han var dock inte lika kall som killen i videon då han var skakis som ett asplöv och hans fru fick komma med släpkärra och hämta honom.
Jag tycker det räcker med att ha mosat en fågel i 200km/h, vill inte ens tänka tanken på att mosa ett rådjur :näsblod
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jag låg bakom en Virago och övningskörde *i bil* en gång när det sprang ut ett rådjur på vägen. Han fick upp benet och lyckades parera mot rådjuret så det resulterade i kraftigt blåmärke på benet, svullet knä, avslagen packväska och bakre blinkers men han ramlade aldrig. Rådjuret dog på fläcken, jag var en meter ifrån att köra över det men hann precis väja. Han var dock inte lika kall som killen i videon då han var skakis som ett asplöv och hans fru fick komma med släpkärra och hämta honom.
Jag tycker det räcker med att ha mosat en fågel i 200km/h, vill inte ens tänka tanken på att mosa ett rådjur :näsblod

Vare du som fick in fågeln i kylaren så att de luktade stinas kyckling i garaget? :D
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Värdelöst vetande: Det hela är filmat med en POV.1.5

Hur vet du att det är en POV 1.5 och inte en POV 1?

För övrigt, fy tusan vad glad man ska vara när man stannat och insett att man klarat det. Killen som säger "You're lucky!" om och om igen har helt rätt, hade kunnat gå riktigt illa!
 

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skarpnäck
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Fyfan säger jag bara. Hur fan kunde han inte åka omkull när han träffar i en kurva sådär. Känns som framhjulet borde släppt.

/a
 

Öhlin

Solen lyser alltid bakom molnen!
Gick med
4 Nov 2005
Ort
med Nysta
Hoj
GSXR 600
Vilken smäll. Rådjuret hade ju flugit hur långt som helst.

Riktig röta måste man säga...
 

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Han verkar mer intresserad av hur det gick med hojen än att snabbt sticka tillbaka och kolla hur det gick med djuret.
 

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Söderslätt
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Också ett sätt att fixa söndagssteken! :D

Nej! Seriöst! Sanslös röta han hade som kom undan så lindrigt!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top