Just nu hatar jag Ava Mc

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
quattrojonas skrev:
Att ingen av dem sitter på sporthoj och typ läser detta och tar åt sig av denna taskiga kritik och kanske ändrar på något..

Vi läser här regelbundet och försöker ta åt oss av kritiken. Vi har gjort vissa förändringar i organisationen och känner att vi är på rätt spår vad det gäller kundnöjdhet. Tycker det är jättetråkigt att läsa det negativa som skrivs här, men jag hoppas att de kunder som är missnöjda kontaktar oss, så att vi får chansen att göra dem nöjda.


Medans jag väntade på att hojen skulle bli klar så stod jag och dreglade över en 1198S. Hade en av säljarna orkat lyfta på arslet och visat lite intresse för en dreglande kund så hade jag köpt den på stört. Men, big mistake av AVA..

Var det en Xerox 999 -06 som kom hit på bärgare? Var du intresserad av en svart 1198s? Isåfall har vi haft kontakt med dig flera gånger för inbyte av din och mellanpris på 1198s. Annars ber vi om ursäkt att vi inte uppmärksammat ditt intresse.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Alla ska få kritik om de gör fel, i bästa fall gör man dem en tjänst och de kan lära av det och bli bättre.

Men att sitta i Skåne och säga att det bara finns 3 bra personer på hela AVA, och sedan hylla skåneföretaget Addemoto - är inte speciellt trovärdigt, eller...?

De konkurrerar ju inte ens. För det vi talar om är ju service och tillmötesgående i butiken för den som går dit.

AVA är inte perfekta, men efter 25 år kaskande runt i olika hojbutiker tycker jag att de definitift är en av de bättre!

Sen till er som gnäller för att säljarna inte kastar sig över er och skyller uteblivna köp av värstinghojar för att de har dålig service - löjligt! Är man så sugen på att köpa hoj för så mycket pengar - och KAN göra det, då är det inge synd om er. :D

Ava i all ära! Finns bara 3 bra människor som jobbar där! ni vet vilka ni är. Övriga är ofta väldigt arroganta precis som alla skriver i den här tråden.

Addemoto däremot ger bra service och har väldigt trevlig personal på plats. Där kommer jag defenitivt handla igen. Köpte fram/bak drev + kedja som de kapade på plats till rätt längd och det kostade 1200:- för allt!
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Själv har jag bara dåliga erfarenheter därifrån. Hela klubben var där förra våren under ett av deras helg-öppet. Skitdryg attityd mot oss så fort vi frågade personalen om något. Vi var 15 potetiella kunder som dom inte hade lust att hjälpa med någonting
 
Gick med
18 Nov 2008
Ort
Jakobsberg
Hoj
S1000RR
Jag är förvånad att denna butik får så mycket skit jag har både mc och utrustning från Ava och fått mycket bra sevice. Det som har gått sönder har jag fått utbytt på garanti utan snack.
 

Bologna

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Södermalm
Hoj
Ducati 900 ss / Ducati 1000 Sport Classic
Väldigt mkt gnäll och tyckande utan reell substans i denna tråd.. Kan bara meddela att jag nyligen lämnade in min hoj för service. Är mkt nöjd med både utfört arbete och bemötande.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Väldigt mkt gnäll och tyckande utan reell substans i denna tråd.. Kan bara meddela att jag nyligen lämnade in min hoj för service. Är mkt nöjd med både utfört arbete och bemötande.

Negativ respons är "gnäll och tyckande utan reell substans", positiv respons är absolut sanning? :rolleyes:
 

sportbike

Guest
Jag är förvånad att denna butik får så mycket skit jag har både mc och utrustning från Ava och fått mycket bra sevice. Det som har gått sönder har jag fått utbytt på garanti utan snack.

Angående kåpglaset Håkan, så har jag inte lyckats komma fram på telefon till Ava än.
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Jag har läst om nästan bara dålig kritik mot ava, trots det valde jag att köpa min hoj där och diverse kläder mm och har inget negativt alls att säga om dem, min hojaffär gick klockrent. Samma sak när jag bara gått in o glott eller handlat i efterhand, kommer alltid fram nån direkt o frågar om man vill ha hjälp.

Däremot gick väl inte allt i samband med servicen så bra, min ena chrashpuck har lossnat o ramlat nånstans på vägen pga värmen från motorkåpan, och de skulle höra av sig ang den men jag har inte hört nåt än.... Får väl ringa själv antar jag....
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Nitade kedjan där och dom fick byta framdäck (de var i våras) Hojen funkar perfekt med dom grejerna gjorda. Dom gjorde jobbet medan jag väntade:krama
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Har aldrig haft några bekymmer med Ava.
Jag handlade dock min hoj av VD'n Gunnar och har inte haft med dom andra säljarna att göra.
Fick med Arai's Hypermotard hjälm när jag köpte 796:an, trots att det endast var frågan om viss rabatt från början.
Kanske pga. han var lite seg att ha och göra med (mycket att göra som VD antar jag), och ville kompensera lite.
Men visst har man märkt av att vissa säljare kanske hellre står samlade runt en dator eller nåt vid kundmottagningen, än att visa kunderna intresse....
Servicedelen är dock prima, iaf för min del, en knepig typ där, men resten är jävligt trevliga, speciellt Niklas Duccemeken.
Har fått fina rabatter på mina bänkningar där.

Men å andra sidan, jag tycker resten av stans hojsäljare inte är mycket mer att hänga i julgranen, dom känns lika jäkla ointresserade överallt.
Skitdåliga på att svara på mejl exempelvis, Ava har dock svarat på alla mina mejl inom en arbetsdag såvitt jag minns.

Ducati Sthlm inte ett enda besvarat mejl, (därför jag gick till Ava och handla hoj).
Skickade ett mejl till vardera Ducati ÅF (förutom Italia bikecenter i Arboga), och tänkte köpa hojen hos den första som svarade, vilket jag även gjorde :banana
 

SGF

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Ort
Botkyrka
Hoj
gsxf 650-08*såld* gsxr 1000-09*såld* yz426f-01*såld*,Honda 450-05
Jag är enormt nöjd med service när det gäller både kläder/skydd samt verkstad, varit inne flera ggr och pratat med div olika personer bl a andy och robban. Tycker dessa killar ger en suverän service och hjälper till med allt som kommer på tal :tummenupp

Servat hojjen där förr och kommer garanterat göra det igen!
Dök upp en liten "miss" om man nu äns kan kalla det så :va var iallafall att ny regplåt skulle monteras och detta var vid stängning,det blev så att robban "gensköt" monteringen(helt OK för mig) genom att dra strömsladden lite enkelt(snyggt) under kåpan istället för "genom" hålet där sladdarna skall gå in. nämnas skall att Robban fick gå på övertid och mig knackandes på axeln för att jag skulle få hojjen klar och köra därifrån. Självklart blir detta ordnat vid nästa service med sladden. :yoparty

Tjejerna på klädavdelning skall även dom ha beröm för att alltid leverera ett trevligt bemötande :tummenupp

Lämnar snart in hojjen för vinterförvaring hos dom i år igen och skall då monteras nya saker :tummenupp
 

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
Alla ska få kritik om de gör fel, i bästa fall gör man dem en tjänst och de kan lära av det och bli bättre.

Men att sitta i Skåne och säga att det bara finns 3 bra personer på hela AVA, och sedan hylla skåneföretaget Addemoto - är inte speciellt trovärdigt, eller...?

De konkurrerar ju inte ens. För det vi talar om är ju service och tillmötesgående i butiken för den som går dit.

Jag har bott i STHLM under hela mitt liv jag köpte min hoj hos AVA och är en väldigt besviken köpare.
Så nog FAN har jag torrt på fötterna när jag säger det jag gör. Däremot ska jag rätta mig själv och skriva att det finns 3 bra pesoner på AVA som bör äras. Ni vet vilka ni är.

Ähh varför bryr jag mig egentligen. Alla har rätt att tycka vad dom vill o säga vad dom vill.

Alla MC -butiker är bäst...så nu känns det nog bättre.:Bugar
 
Last edited:

Smirnoff

Sporthojsnörd
Gick med
23 Aug 2010
Ort
Stuvsta
Hoj
CB1000RA TT600RE
Jag åkte förbi hos Ava idag efter jobbet. Jag gick omkring i c:a en kvart och tittade på motorcyklar - både nya och begagnade. Under hela denna kvart var jag ensam i butiken så när på de minst 5 personer som jobbade där. Jag fick inte ens ett hej...
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Jag åkte förbi hos Ava idag efter jobbet. Jag gick omkring i c:a en kvart och tittade på motorcyklar - både nya och begagnade. Under hela denna kvart var jag ensam i butiken så när på de minst 5 personer som jobbade där. Jag fick inte ens ett hej...

Ett hej och kan jag hjälpa dig borde du fått. Jag tror de flesta går in för att just titta, inte köpa. Därför känns det rätt meningslöst att besvära sig med att vara trevlig. Hur skulle du själv agera om 99% av de som kommer in i butiken inte är ett dugg intresserade av att få hjälp eller köpa något?
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Ett hej och kan jag hjälpa dig borde du fått. Jag tror de flesta går in för att just titta, inte köpa. Därför känns det rätt meningslöst att besvära sig med att vara trevlig. Hur skulle du själv agera om 99% av de som kommer in i butiken inte är ett dugg intresserade av att få hjälp eller köpa något?

Tänker man så är man ingen säljare, dags att byta jobb helt enkelt. Ta bara dom däringa som kränger mobiler utanför affärer, dom är säljare, men så är dom rätt jobbiga oxå.
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Ett hej och kan jag hjälpa dig borde du fått. Jag tror de flesta går in för att just titta, inte köpa. Därför känns det rätt meningslöst att besvära sig med att vara trevlig. Hur skulle du själv agera om 99% av de som kommer in i butiken inte är ett dugg intresserade av att få hjälp eller köpa något?

Men det är ju en försäljares jobb att tillgodose kunden vara trevlig och tillmötesgående
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
... Därför känns det rätt meningslöst att besvära sig med att vara trevlig...
Du har missat vad säljyrket går ut på - bland annat att besvära sig med att vara trevlig, annars är man ingen säljare. Man kan inte vara kock om man tycker att det är meningslöst att besvära sig med att laga mat.

En person som går in i en butik är guld värd - i många andra sammanhang är det säljaren som måste anstränga sig för att ens hitta till och komma i kontakt med en potentiell kund..
 
Last edited:
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top