Just nu hatar jag Ava Mc

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Jag tycker att AvaMc är bra! Nu bor jag ju bara 5minuter därifrån och har dessutom bara erfarenhet av kläd och reservdelsavdelningen. Men dom brukar vara jäkligt sjyssta. Sen tycker jag nästan att man alltid lyckas få fel delar varifrån man än beställer så det är nästan ens skyldighet att dubbelkolla att man får rätt grejer.

Har varit på Lelles några gånger men där är det ju nästan omöjligt att få hjälp om man ska prova ut kläder eller Hjälm.

Bäst på reservdelar till KTM är dock Karlströms motor.. Om man saknar en skruv eller något är det bara ringa så har man oftast prylarna i brevlådan dagen efter.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jag säger bara MC-bolaget i Järfälla, världens bästa mc butik.
Inte så mycket till butik men jag har aldrig fått något fel och dom är alltid trevliga och hjäpsamma.
Fick servicen till riktigt bra pris. Svarar i telefon gjorde dom också.

Senaste kontakten var i onsdag (halvdag)
Jag hade beställt lite grejer i en annan mc butik men fick inte allt jag hade beställt.
Mot förmodan fick vi tag på en som var kvar på mc-bolaget vid kl 16.30, han erbjöd sig att stanna kvar i butiken tills jag dök upp, trots att han skulle gått hem många timmar tidigare.
Rätt prylar, rätt pris och bra bemötande.

Håller med:tummenupp Har servat ett antal gamla sänken där och det har alltid varit proffsigt, bra priser och juste bemötande. En gång lät de min hoj ockupera en egen lyft i 4 dagar medan jag fick fälgarna omlackade...DET kallar jag service:tummenupp
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
...så det är nästan ens skyldighet att dubbelkolla att man får rätt grejer.

:rofl Bara i Sverige har man den åsikten. Om ett företag inte levererar det de ska, får de också stå för alla omkostnader som kunden tvingas göra p.g.a. deras fel.
Hur svårt ska det va? :va

Anledningen till att man får fel delar är att de har inkompetenta anställda, därför att de vill ha så lite omkostnader som möjligt. Alltså går det ut över kunden. Kunden måste alltså börja ställa krav, inte genom att klaga, utan genom att inte köpa delar av dem.
 
Last edited:

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
:rofl Bara i Sverige har man den åsikten. Om ett företag inte levererar det de ska, får de också stå för alla omkostnader som kunden tvingas göra p.g.a. deras fel.
Hur svårt ska det va? :va

Skyldighet var kanske fel ordval. Men vet man av erfarenhet att det brukar bli fel när man köper mcdelar (vilket det ofta blir) och åker man en bra bit för att handla delarna så är det på gränsen till dumdristigt att inte dubbelkolla så att det blir rätt i affären. Jag har själv åkt på att få fel delar ett antal ggr och ibland har det varit handlarens fel och ibland mitt eget. Det bästa är ju att alltid ta med den gamla delen alternativt artikelnummret så man kan kolla på plats att det blir rätt. Trots allt så finns det väldigt många delar som ser nästan exakt likadana och har snarlika artikelnummer så jag förstår om det kan bli fel ibland.
 

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
Ava i all ära! Finns bara 3 bra människor som jobbar där! ni vet vilka ni är. Övriga är ofta väldigt arroganta precis som alla skriver i den här tråden.

Addemoto däremot ger bra service och har väldigt trevlig personal på plats. Där kommer jag defenitivt handla igen. Köpte fram/bak drev + kedja som de kapade på plats till rätt längd och det kostade 1200:- för allt!
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Märkligt att de inte har saker hemma.

Vi skulle köpa ett orginal bromsgrepp till en gixxer. Inget hemma?
Bromsgrepp? Det vanligaste som går sönder om hojen tippar m.m. :va


Ahja.. de e iaf söta cheyer som jobbar där.. :)
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Det är ju faktiskt ett reellt problem. Står i valet och kvalet inför vad jag ska köra nästa säsong, och bland de aktuella hojarna står nya ZX10R. Om än möjligt att kringgå i åtminstone viss mån, så är ju inte tanken att vara tvungen att ha att göra med AVA något som talar till hojens fördel direkt.
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
addemoto e guld! Bara gott att säga...

Ava i all ära! Finns bara 3 bra människor som jobbar där! ni vet vilka ni är. Övriga är ofta väldigt arroganta precis som alla skriver i den här tråden.

Addemoto däremot ger bra service och har väldigt trevlig personal på plats. Där kommer jag defenitivt handla igen. Köpte fram/bak drev + kedja som de kapade på plats till rätt längd och det kostade 1200:- för allt!

Det är ju rätt vanligt och likväl lika otroligt. Varken rätt drivpaket eller broms/kopplingsgrepp verkar vara svårt att ha hemma... vanligaste prylarna kan man tycka.

Yamaha center i Gbg hade inte hemma koppling till varken min eller frugans yama. Dem beställde från Holland om jag minns rätt. tog 2v... Jag kan bara skratta åt det... Likväl drivpaket till min båge men det tog jag på annat håll.

Beställer mest på Ebay, Addemoto, S-racing och RN mc service i Partille. Sakerna kommer inom en vecka till 95% av fallen och priserna är bra, servicen kanon!


Märkligt att de inte har saker hemma.

Vi skulle köpa ett orginal bromsgrepp till en gixxer. Inget hemma?
Bromsgrepp? Det vanligaste som går sönder om hojen tippar m.m. :va


Ahja.. de e iaf söta cheyer som jobbar där.. :)
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag brukar vara anti till att beställa utomlands, jag vill åka och köpa direkt. Var på AVA senast idag:)

Detta att vilja ha direkt har ju inneburit många timmar på Lelles, i bilen dit eller hem, med eller utan rätt grejer....eller AVA. Eller Sthlms MC varuhus..

Men när jag beställde grejer från en shop i Tyskland i fredags, och fick grejerna igår till jobbet med UPS ( kostade 90,- i frakt ) för halva priset jämfört med Yamahacenter så blir man imponerad och får kanske tänka om. Enda stället som machar det är 24mx.se där du har grejerna dagen efter. Fast Sverige är ju dyrt dårå.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Märkligt att de inte har saker hemma.

Vi skulle köpa ett orginal bromsgrepp till en gixxer. Inget hemma?
Bromsgrepp? Det vanligaste som går sönder om hojen tippar m.m. :va

Jag tycker det är ett vanligt problem i många butiker här i landet. Själv åker jag Honda. En starkt bidragande orsak till det, är att jag har hittat en riktigt vass reservdelsleverantör i England. De levererar snabbare än de svenska märkesbutikerna, till 30 - 50% av priset. Inte piratkopior utan riktiga originaldelar alltså. Jag har tröttnat på den dåliga svenska lagerhållningen till de riktigt höga svenska priserna.

Ett par exempel bara: Jag behövde nya bromsskivor till en VFR800 för några år sedan. Sverige: 3600 kr/styck. England 1200 kr/styck.

En kompis dammade omkull och fick plastskador för 40000:- enligt de svenska prislistorna. Försäkringsbolaget ersatte med pengar i handen efter som han valde att fixa själv. Sedan handlade han samma plast i England för 15000:- istället. Gissa om han var ledsen?:)
 

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Det är fan läskigt att läsa dessa trådar om att AWA har så dåligt rykte.
Att ingen av dem sitter på sporthoj och typ läser detta och tar åt sig av denna taskiga kritik och kanske ändrar på något.
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Jag tycker det är ett vanligt problem i många butiker här i landet. Själv åker jag Honda. En starkt bidragande orsak till det, är att jag har hittat en riktigt vass reservdelsleverantör i England. De levererar snabbare än de svenska märkesbutikerna, till 30 - 50% av priset. Inte piratkopior utan riktiga originaldelar alltså. Jag har tröttnat på den dåliga svenska lagerhållningen till de riktigt höga svenska priserna.

Ett par exempel bara: Jag behövde nya bromsskivor till en VFR800 för några år sedan. Sverige: 3600 kr/styck. England 1200 kr/styck.

En kompis dammade omkull och fick plastskador för 40000:- enligt de svenska prislistorna. Försäkringsbolaget ersatte med pengar i handen efter som han valde att fixa själv. Sedan handlade han samma plast i England för 15000:- istället. Gissa om han var ledsen?:)

Vad är det för leverantör skicka länk :banana
 

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Ort
somewhere@home
Hoj
Honda CB1000RA -16
Jag säger bara MC-bolaget i Järfälla, världens bästa mc butik.
Inte så mycket till butik men jag har aldrig fått något fel och dom är alltid trevliga och hjäpsamma.
Fick servicen till riktigt bra pris. Svarar i telefon gjorde dom också.

Senaste kontakten var i onsdag (halvdag)
Jag hade beställt lite grejer i en annan mc butik men fick inte allt jag hade beställt.
Mot förmodan fick vi tag på en som var kvar på mc-bolaget vid kl 16.30, han erbjöd sig att stanna kvar i butiken tills jag dök upp, trots att han skulle gått hem många timmar tidigare.
Rätt prylar, rätt pris och bra bemötande.

WORD! kan inget annat än att hålla med... Bästa MC butiken, utan tvekan (iaf i sthlms området) :yoparty
Sen kan jag starkt rekommendera MC Kompaniet i Väring, säljer Kawa, Suzuki och KTM. De är också grymt trevliga och ger en bra bemötande. Har handlat 2 hojar där och har en känsla av att det kommer att bli fler :)
 
Last edited:

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Ort
där det luktar
Hoj
no focking bike
Förstår inte att man kan hata Ava Mc, är inte det lite väl ytligt kanske.
Jag hatar mobbing och krig runt om i världen, det gör mig förbannad och inte en mekaniker som råkas spilla lite olja på centralstödet.
 

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Ort
somewhere@home
Hoj
Honda CB1000RA -16
Förstår inte att man kan hata Ava Mc, är inte det lite väl ytligt kanske.
Jag hatar mobbing och krig runt om i världen, det gör mig förbannad och inte en mekaniker som råkas spilla lite olja på centralstödet.
Det är inte Pizza-sås då som råkat rinna av i farten :D
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Förstår inte att man kan hata Ava Mc, är inte det lite väl ytligt kanske.
Jag hatar mobbing och krig runt om i världen, det gör mig förbannad och inte en mekaniker som råkas spilla lite olja på centralstödet.

Ett väl genomtänkt uttalande av mannen som behöver hålla sig väl med alla verkstäder i regionen. :tummenupp
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Var det någon som köpte en hoj av Nico någon gång? Kort Serb. Tio år sedan eller nåt..På AVA alltså..
 

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Ort
där det luktar
Hoj
no focking bike
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top