Om jag hade en MC så skulle jag köra ihjäl mig diREkCt

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Vi har alla stått där och pratat hoj med någon motorintresserad som (ännu) inte tagit steget in i den mer upplysta världen... alla har vi hört kommentaren "om jag hade en sådan, så skulle jag köra ihjäl mig diREkCt"

Få höra era fantasifulla svarsrepliker! Vad brukar ni svara på denna lika vanligt förekommande som korkade kommentar?
 

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Finns ngn nästan identisk tråd här ngnstans om jag inte minns fel. Vet inte vad den heter dock.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det finns en dito fras för alla olika områden ex:

"BMW är jevvlit bra bilar men de är dyra när de går sönder..." eller innom fallskärmshoppningen: "jag kan inte förstå hur ni man kan hoppa ur ett fullt fungerande flygplan..." med EXAKT de orden, inte en improviserad variant ens.
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Jo, de e ju en klassiker...:D
Beroende på VEM som sagt de hela så har repliken varierat.

"Skaffa en då, men glöm inte å fylla i donationskortet..."

"Tja, ja förstår va du menar..."

"Säg som de är, du har inte råd iaf..."

De finns mer....
 

Tommy.exe

Guest
Det bästa svaret jag hört (läst då) var: Varför då? Det är inte gift på sadeln...
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
det är ju lite som idioten på jobbet. hade han haft en sporthoj skulle han köra som faaan. minst i 300.

JAJA, gör du det menar jag på. men vilket pärla som helst kan köra fort. försök bromsa för allt vad tyglarna håller från den farten till noll.

då kläcker dumfan ur sig att det är inga problem, man använder ju bara BAKBROMSEN:3freak :död :huvet
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
det är ju lite som idioten på jobbet. hade han haft en sporthoj skulle han köra som faaan. minst i 300.

JAJA, gör du det menar jag på. men vilket pärla som helst kan köra fort. försök bromsa för allt vad tyglarna håller från den farten till noll.

då kläcker dumfan ur sig att det är inga problem, man använder ju bara BAKBROMSEN:3freak :död :huvet

Hahahahaaaa skön lirare, :D säg till var/när han ska prova, jag vill se :yoparty
 

Dominator-Rocks

Guest
Vi var tre stickna som skulle ta A-kort men 2 st kom underfund med att dom skulle köra ihjäl sig DirÄkCt så det blev bara jag som fullföljde :lol :dummer

Vi var tre stickna som skulle ta A-kort men 2 st kom underfund med att dom skulle köra ihjäl sig DirÄkCt så det blev bara jag som fullföljde :lol :dummer


Ha ha ena jöken som skulle ta kortet..... skulle ju självklart testa när jag hade fått mitt och han höll faan på att köra ihjäl sig DirekCt!! :fakta

Så man kan inte dra alla över en kam some of them speaks the truth :mattias
 
Last edited:

-Freddy-

Guest
Det är fan helt sjukt vad många som verkligen säger det också, varenda kotte som man surrar mc med skulle ju tydligen just "köra ihjäl sig, direkt"...

Orkar aldrig spinna vidare på det utan brukar bara säga att så säger fan alla och man är fan inte så kaxig när man drar ur en litershoj.
 

Dominator-Rocks

Guest
Det är fan helt sjukt vad många som verkligen säger det också, varenda kotte som man surrar mc med skulle ju tydligen just "köra ihjäl sig, direkt"...

Orkar aldrig spinna vidare på det utan brukar bara säga att så säger fan alla och man är fan inte så kaxig när man drar ur en litershoj.

Men vad äre som säger att dom INTE skulle göra det?

DOm här grabbarna/flickorna kanske är sjukt mycket galnare en dig och vet med sig att dom skulle..... Köra ihjäl sig direkCt!
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Men vad äre som säger att dom INTE skulle göra det?

DOm här grabbarna/flickorna kanske är sjukt mycket galnare en dig och vet med sig att dom skulle..... Köra ihjäl sig direkCt!

Senaste farbrorn som fällde kommentaren kändes inte som "wild and crazy" typen.... Jag trampade dock på en misstänkt öm tå när jag påpekade att ointresset för blyslädar.
 

Dominator-Rocks

Guest
Senaste farbrorn som fällde kommentaren kändes inte som "wild and crazy" typen.... Jag trampade dock på en misstänkt öm tå när jag påpekade att ointresset för blyslädar.

Vem är farbron som inte är "wild and crazy"?

Vem är kovlast på SH?

Vem kör ihjäl sig DirekCt?
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top