Polisens fartkontroll orsakade olycka

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Fyfan för att bli mosad från alla håll! Var nog en "nära-döden"-upplevelse för lillkillen i personbilen. Usch & fy.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jobbar BMW R90s som rubriksättare på Aftonhoran i vanliga fall eller?
Knappast polisens fel att folk inte kan köra, sen att utgången av det hela slutade olyckligt bör inte påverka polisens sätt att agera i fortsättningen när det gäller fartkontroller.
Folk kör som idioter, sätt dit dem bara.
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
"Olyckan orsakade också stopp i norrgående trafik under räddningsarbetet"

ja de fick ner farten iaf det är väll positivt
 

Smagatusk

Guest
Strålande, snuthäckar! Skitfint väder, då ska de ut och sabba på raka, fina motorvägar.

PRIORITERA!

Ställ er utanför dagis och skolor, jävla nollor.

Polisens fel? :rolleyes:
Har hört på ryktesvägar att man ska hålla avstånd till bilen framför.... Men vad vet jag. :glömdet

På en motorväg ska man vanligtvis inte behöva bromsa, såvida det inte är en dum jävla lastbilschaufför som kör om en annan lastbil för att spara en lastbilslängd i kön till Puttgarden. Klart man kan bli lite avtrubbad av motorvägskörning.
 
Last edited:

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 1200
På en motorväg ska man vanligtvis inte behöva bromsa, såvida det inte är en dum jävla lastbilschaufför som kör om en annan lastbil för att spara en lastbilslängd i kön till Puttgarden. Klart man kan bli lite avtrubbad av motorvägskörning.

Då kanske det är dags för dig att lämna in körkortet och ansöka om färdtjänst...?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Samma sak som att de stoppar någon som kört 10-15 för fort på motortraffikled och sen ska ut och springa bland bilarna.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jobbar BMW R90s som rubriksättare på Aftonhoran i vanliga fall eller?
Knappast polisens fel att folk inte kan köra, sen att utgången av det hela slutade olyckligt bör inte påverka polisens sätt att agera i fortsättningen när det gäller fartkontroller.
Folk kör som idioter, sätt dit dem bara.

Ja för killen som kunde bromsa men fick en lastbil i röven och idag ligger på sjukhuset han är ju en idiot han med tack vare trafiksituationen som polisen orsakade eller hur tänkte du nu ?
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Ja för killen som kunde bromsa men fick en lastbil i röven och idag ligger på sjukhuset han är ju en idiot han med tack vare trafiksituationen som polisen orsakade eller hur tänkte du nu ?

Hur tänker du nu?

För självklart är det bilen som körde på bakifrån som är boven i dramat och inte någon poliskontroll eller stillastående lastbil eller något annat crazy.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
6a00d83451646969e201053695ff4e970c-500wi


:tummenupp
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ja för killen som kunde bromsa men fick en lastbil i röven och idag ligger på sjukhuset han är ju en idiot han med tack vare trafiksituationen som polisen orsakade eller hur tänkte du nu ?

Är du dum eller? Tänk en gång till innan du svarar nästa gång.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jo för som det verkade i ditt inlägg så va ALLA trafikanter idioter som ska sättas dit men killen som fick en lastbil i röven varför är han idiot för? Han kunde ju bromsa till framförvarande bil......... Sen spelar det ingen roll som jag ser det om det är polisen eller lastbilen som är orsaken för hade lastbilen bakom hållt avståndet hade inget hänt samma sak som om polisen INTE haft en kontroll så hade det inte hänt nått heller. Jo jag tänkte innan jag skrev....
 

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ducce å Verte
Jo för som det verkade i ditt inlägg så va ALLA trafikanter idioter som ska sättas dit men killen som fick en lastbil i röven varför är han idiot för? Han kunde ju bromsa till framförvarande bil......... Sen spelar det ingen roll som jag ser det om det är polisen eller lastbilen som är orsaken för hade lastbilen bakom hållt avståndet hade inget hänt samma sak som om polisen INTE haft en kontroll så hade det inte hänt nått heller. Jo jag tänkte innan jag skrev....

Fast hur kan lastbilen vara orsak till någonting, hur får du det ens till att den kört in i röven på någon? Om inte jag e helt kass på att läsa så är det väl lastbilen som får en bil i röven när denne i sin tur blir påkörd bakifrån.
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Jo för som det verkade i ditt inlägg så va ALLA trafikanter idioter som ska sättas dit men killen som fick en lastbil i röven varför är han idiot för? Han kunde ju bromsa till framförvarande bil......... Sen spelar det ingen roll som jag ser det om det är polisen eller lastbilen som är orsaken för hade lastbilen bakom hållt avståndet hade inget hänt samma sak som om polisen INTE haft en kontroll så hade det inte hänt nått heller. Jo jag tänkte innan jag skrev....
Läs artikeln igen :)
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jaha ja jag fattade artikeln lite fel det va en bil som tryckte in honom i lastbilen framför..... my bad...
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top