Sidan 21 av 21 FörstaFörsta ... 15161718192021
Resultat 401 till 415 av 415
  1. #401
    Advokado! laidbacks avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Nyköping
    Hoj
    En massa röd-vita, nu med blå inslag.
    Inlägg
    3 271
    Citat Ursprungligen postat av adrian_vg Visa inlägg
    Finns femventilsteknologin kvar idag och används fortfarande?

    Sent from my SM-G960F using Tapatalk
    I Yamahas fall dog 5-ventilaren med R1 årsmodell 2006. Vet inte om nån annan tillverkare använder det ännu.
    Citat Ursprungligen postat av sportbike Visa inlägg
    Åka hoj handlar om så mycket mer än hästkrafter, klockan är 03:30 en ljuvlig sommarnatt, du har brassat helvet hela dan och är äntligen på väg hemåt, med hennes bröst i ryggen :)
    "Flintskallighet är guds sätt att visa att du bara är mänsklig. Han tar håret från ditt huvud och stoppar det i din näsa." - Bruce Willis

  2. #402
    Tusenkonstnär Rundiks avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    V.Götaland
    Hoj
    CBR900, FJ1100, YZ125, Scout
    Inlägg
    436
    [QUOTE=Toyman;6402974]1988 Honda VFR750F "RC24"
    En tricolor önskar jag.... HRC färgerna. 1987/88
    Prio 1 HRC färgschema, 2 vit, 3 svart .....

    Fantastiska gamla hojjar dom där, hade en '88 för några år sedan som jag lackade om och fixade till. Den hade rullat över 10.000mil när jag sålde den till en kompis, han har kvar den än och jag tror den snart har rullat 14.000mil

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	mc-039.jpg
Visningar:	32
Storlek:	126,6 KB
Id:	447289

  3. #403
    Gör vintrarna osäkra för bildrullarna! adrian_vgs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Uppsala
    Hoj
    KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
    Inlägg
    1 203
    Citat Ursprungligen postat av laidback Visa inlägg
    I Yamahas fall dog 5-ventilaren med R1 årsmodell 2006. Vet inte om nån annan tillverkare använder det ännu.
    Verkar som att WR450 kanske har kvar den än?

    Sent from my SM-G960F using Tapatalk
    Kör nu: KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
    Fakta: Enda sättet att behålla en sund mental balans är att köra sin motorcykel dagligen...

  4. #404
    Advokado! laidbacks avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Nyköping
    Hoj
    En massa röd-vita, nu med blå inslag.
    Inlägg
    3 271
    Citat Ursprungligen postat av adrian_vg Visa inlägg
    Verkar som att WR450 kanske har kvar den än?

    Sent from my SM-G960F using Tapatalk
    Ja för tusan, det har du rätt i!
    Citat Ursprungligen postat av sportbike Visa inlägg
    Åka hoj handlar om så mycket mer än hästkrafter, klockan är 03:30 en ljuvlig sommarnatt, du har brassat helvet hela dan och är äntligen på väg hemåt, med hennes bröst i ryggen :)
    "Flintskallighet är guds sätt att visa att du bara är mänsklig. Han tar håret från ditt huvud och stoppar det i din näsa." - Bruce Willis

  5. #405
    Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Luleå
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Inlägg
    2 356
    Citat Ursprungligen postat av laidback Visa inlägg
    I Yamahas fall dog 5-ventilaren med R1 årsmodell 2006. Vet inte om nån annan tillverkare använder det ännu.
    Finns kvar på snöskotrarna...
    Buy quality, cry once.

  6. #406
    Advokado! laidbacks avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Nyköping
    Hoj
    En massa röd-vita, nu med blå inslag.
    Inlägg
    3 271
    Citat Ursprungligen postat av BrooklynS Visa inlägg
    Finns kvar på snöskotrarna...
    Sportskoter.com eller?
    Citat Ursprungligen postat av sportbike Visa inlägg
    Åka hoj handlar om så mycket mer än hästkrafter, klockan är 03:30 en ljuvlig sommarnatt, du har brassat helvet hela dan och är äntligen på väg hemåt, med hennes bröst i ryggen :)
    "Flintskallighet är guds sätt att visa att du bara är mänsklig. Han tar håret från ditt huvud och stoppar det i din näsa." - Bruce Willis

  7. #407
    Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Luleå
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Inlägg
    2 356
    Citat Ursprungligen postat av laidback Visa inlägg
    Sportskoter.com eller?
    Tja... Yamaha RX-1/Apex har ju en variant på R1-motorn. 163 hk i snöskoterversion.
    Buy quality, cry once.

  8. #408
    Advokado! laidbacks avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Nyköping
    Hoj
    En massa röd-vita, nu med blå inslag.
    Inlägg
    3 271
    Citat Ursprungligen postat av BrooklynS Visa inlägg
    Tja... Yamaha RX-1/Apex har ju en variant på R1-motorn. 163 hk i snöskoterversion.
    Ja ja, men nu har ju inte R1 haft den motorn sen -06. Ju!
    Citat Ursprungligen postat av sportbike Visa inlägg
    Åka hoj handlar om så mycket mer än hästkrafter, klockan är 03:30 en ljuvlig sommarnatt, du har brassat helvet hela dan och är äntligen på väg hemåt, med hennes bröst i ryggen :)
    "Flintskallighet är guds sätt att visa att du bara är mänsklig. Han tar håret från ditt huvud och stoppar det i din näsa." - Bruce Willis

  9. #409
    Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Luleå
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Inlägg
    2 356
    Citat Ursprungligen postat av laidback Visa inlägg
    Ja ja, men nu har ju inte R1 haft den motorn sen -06. Ju!
    Jag vet. Men det var ju inte frågan. Apex tillverkas fortfarande.


    Yamahas fall dog 5-ventilaren med R1 årsmodell 2006. Vet inte om nån annan tillverkare använder det ännu.
    Buy quality, cry once.

  10. #410
    Advokado! laidbacks avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Nyköping
    Hoj
    En massa röd-vita, nu med blå inslag.
    Inlägg
    3 271
    Citat Ursprungligen postat av BrooklynS Visa inlägg
    Jag vet. Men det var ju inte frågan. Apex tillverkas fortfarande.
    Låt mig säga såhär: Jag hade fel ang Yammas 5 ventiler vad det gällde hojmotorer, jag blottar mig och erkänner å det djupaste. Nåt annat skulle jag aldrig erkänna - inte ens under ett Stasi-förhör!
    Citat Ursprungligen postat av sportbike Visa inlägg
    Åka hoj handlar om så mycket mer än hästkrafter, klockan är 03:30 en ljuvlig sommarnatt, du har brassat helvet hela dan och är äntligen på väg hemåt, med hennes bröst i ryggen :)
    "Flintskallighet är guds sätt att visa att du bara är mänsklig. Han tar håret från ditt huvud och stoppar det i din näsa." - Bruce Willis

  11. #411
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Z750 -80 Z750 LTD Twin -82 DR600 -86 TDM900 -02
    Inlägg
    831
    TDM900 har fem ventiler per cylinder och tillverkades 2002-2011.

  12. #412
    Yamaha samlare NisseHts avatar
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Skånelandet
    Hoj
    R1, FZR1000, RD350, DT125
    Inlägg
    1 106
    Fz1 som också hade 5v fanns ganska länge med :P

  13. #413
    Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002 Toymans avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Norr om fjorden
    Hoj
    BESLUTS-vånda...........
    Inlägg
    2 030
    Blogginlägg
    1891

    Till oss som gillar 80talet... också!

    80-talet

    Kawasaki GPX750E 1988
    En röd vit önskar jag, Prio 1, röd som 2a

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	0 A Kawasaki GPX750R 86 89 1 (1).jpg
Visningar:	15
Storlek:	64,0 KB
Id:	447293 Klicka på bilden för en större version

Namn:	0 A Kawasaki GPX750R 86 89 1 (4).jpg
Visningar:	15
Storlek:	256,8 KB
Id:	447294
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	0 A Kawasaki GPX750R 86 89 1 (5).jpg
Visningar:	16
Storlek:	264,1 KB
Id:	447295 Klicka på bilden för en större version

Namn:	0 A Kawasaki GPX750R 86 89 1 (2).jpg
Visningar:	16
Storlek:	155,1 KB
Id:	447296
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	0 A Kawasaki GPX750R 86 89 1 (3).jpg
Visningar:	14
Storlek:	50,7 KB
Id:	447297

    Kawasaki GPX750E Modellen deltog i Superbike VM 1988, 1989

    Mvh Toyman
    Senast redigerat av Toyman den idag klockan 04:49.

  14. #414
    Advokado! laidbacks avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Nyköping
    Hoj
    En massa röd-vita, nu med blå inslag.
    Inlägg
    3 271
    Citat Ursprungligen postat av Björn F Visa inlägg
    TDM900 har fem ventiler per cylinder och tillverkades 2002-2011.
    Citat Ursprungligen postat av NisseHt Visa inlägg
    Fz1 som också hade 5v fanns ganska länge med :P
    App app, 80-talet var det!
    Citat Ursprungligen postat av sportbike Visa inlägg
    Åka hoj handlar om så mycket mer än hästkrafter, klockan är 03:30 en ljuvlig sommarnatt, du har brassat helvet hela dan och är äntligen på väg hemåt, med hennes bröst i ryggen :)
    "Flintskallighet är guds sätt att visa att du bara är mänsklig. Han tar håret från ditt huvud och stoppar det i din näsa." - Bruce Willis

  15. #415
    Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002 Toymans avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Norr om fjorden
    Hoj
    BESLUTS-vånda...........
    Inlägg
    2 030
    Blogginlägg
    1891

    Till oss som gillar 80talet... också!

    80-talet
    Kawasaki ZXR 750 H1 1989
    En grön önskar jag, Prio 1, röd som 2a

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	0 A Kawasaki ZXR750 H1 (1).jpg
Visningar:	9
Storlek:	432,8 KB
Id:	447349 Klicka på bilden för en större version

Namn:	0 A Kawasaki ZXR750 H1 (2).jpg
Visningar:	7
Storlek:	191,3 KB
Id:	447350

    Ifrån classic-motorbikes.net

    The ZXR750, first seen in 1989, is a beautiful machine even by today’s standards. It is sleek and very business like looking. Lavishly finished in a thick coating of paint that is so typical of Kawasaki’s top bikes from the period, the livery mimics the racing styling perfectly. Even at a standstill the ZXR takes on an aggressive stance. It looks every bit a racer on the road with its large section aluminium beam frame and sexy air vents tucked away just below the mirrors, feeding the hungry air box, via a pair of space age vacuum cleaners hoses that disappear into the petrol tank.

    In keeping with Kawasaki’s wild and raucous two-stroke machines, the ZXR750 is a thoroughly raw and untamed beast. The engine develops its 100 plus horses in way that never fails to excite while the chassis barely keeps it all in check, adding up to a breath taking journey every inch of the way. It is hard, if not impossible, to ride the ZXR in a manner less than the pure lunatic. The experience is harsh and solid, with few times during the journey upon which to take a breath and catch up with the proceedings. Pulling strongly from as low as 2000 revs, the inline four rises rapidly, up through the rev range, hardening with every increment, ripping your arms out of their sockets by the redline. Despite the tacho dial indicating otherwise, the power does cease to increase at 10,500rpm. However, the engine is willing, and indeed happy, to rev on through this to a searing redline 1500revs further around the dial. This makes for a huge adrenaline rush as the tacho dial speeds clockwise and the air box joins in with tuneful, four-into-one exhaust pipes, chorus.

    Kawasaki ZXR750Rider comfort takes a back seat with an intense attack on the senses, bum up and head down all of the way, making every journey a lap of the TT course. The steering is heavy at low speeds while the rear end is under damped and yet over sprung in a way that only late 80’s Japanese machines ever could be. The rear suspension is fatally flawed on the early H models and is a result of a badly designed linkage system, coupled to an inefficient and ridiculously stiff, damper unit.

    At its best on smooth surfaces, the inadequate rear suspension and lengthy wheelbase, are easily upset, so choose roads that won’t annoy the ZXR. Having said that the front end is one of the most confident of any bike of the period. Even the benchmark Bimota YB6 from the same year, doesn’t exude the sure-footedness that the ZXR does when on the brakes and tipping into corners. The big and beefy, 43mm forks, are well damped and hold the front wheel rock steady as the engine comes off the throttle and the weight shifts and centres around the small contact patch of the front tyre. This feeling is addictive and when faced with a set of S bends the temptation is to just dive in far too hot and hope for the best. Thankfully the ZXR copes very well and makes the best of a bad, or ham-fisted job, on the way into a tight corner, but falls by the way side a few yards further on when a change of direction is called for.

    ZXRKawasaki, mindful of the homologation rules in World Superbike racing, equipped the ZXR750 with as much trick kit as they could get away with for the price. Remote master cylinders and adjustable levers are among the armoury, as is a primitive, yet still effective, reverse torque limiter. This in reality is an early form of slipper clutch and can make the ZXR just as much fun to go down the box, as it is to climb up it in the first place. Great big dollops of down shift soon has the rear end way out of line and performing all manner of tail sliding. Another handy gadget is Kawasaki’s positive neutral finder, a device that prevents the rider from snicking into second gear while at a standstill, hence making neutral a doddle to engage, just drop into first and lift up all the way and there it is, every time.

    Looking back, it is clear to see that the original ZXR750 was far from prefect. A heady mix of 80’s thinking, and a desperate desire to create a winning machine on the cheap, is the result of Kawasaki’s labours while others, like Honda, could see a little further into the future. Kawasaki did perfect the beast however, and in a very short space of time but the original H version is there and can’t be erased. It still evokes strong memories among bikes from the period though. During the shoot people were transfixed by the Green Meanie it is difficult to imagine the same effect happening with a red and black version.

    ZXR750 Model History

    The creation of the World Superbike series in 1988, left Kawasaki seriously lacking when it came to a high performance, road based machine upon which to base a competitive racer. That first year they did compete with a highly developed, but still not quite good enough, version of the dated GPX750. With serious and costly lessons learnt in that first season, a new machine was developed based heavily upon the bikes that had seen much success in the heat of world endurance racing, the ZX7R, and the result was the ZXR750H model. Surprisingly the end result, with its alloy beam frame and race bred construction was heavier than the steel framed GPX by around 5kgs. The factory resisted the temptation to build an exotic, and prohibitively costly, pure bred, race machine as was the case with Honda’s RC30, choosing instead to make a good basis for further modification and create an affordable road machine for the masses. Although the same basic engine layout was retained power was increased by redesigning the head, incorporating huge valves to improve breathing and upping the size of the Keihin carburettors from 34 to 36mm. The use of the old design of engine did save much cost but was the limiting factor in the ZXR’s initial design. It wasn’t until a new power plant was developed and introduced that the bike started to show its true potential.

    Kawasaki ZXR This format remained relatively unchanged for the next two years and, even if the racers weren’t successful, generally customers where happy with the ZXR750. For the H2 model power was upped and weight was shaved ,but with little impact on the scoreboard of the WSB races.

Sidan 21 av 21 FörstaFörsta ... 15161718192021

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Jag är inte ett dugg förvånad. Trafikverkets måldirektör säger i princip rakt ut att vi har digital tvångströja att vänta oss och SMC:s ordförande sätter si [...]

CFr
Vill du annonsera ovan? Klicka här