Sidan 1 av 44 123456726 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 868
  1. #1
    Medlem Mr.Steens avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg, Hisningen
    Hoj
    Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
    Inlägg
    1 997

    Gsxr 1100 turbo projekt.

    Hej och välkommen till mitt projekt, Gå till sista sidan för att få den senaste infon
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	father.jpg
Visningar:	530
Storlek:	232,9 KB
Id:	332337   Klicka på bilden för en större version

Namn:	scare.jpg
Visningar:	610
Storlek:	218,7 KB
Id:	332338  

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	scaree.jpg
Visningar:	589
Storlek:	84,8 KB
Id:	332339   Klicka på bilden för en större version

Namn:	Sida.jpg
Visningar:	741
Storlek:	216,3 KB
Id:	332340  

    Senast redigerat av Mr.Steen den 2011-04-03 klockan 20:07.

  2. 2008-12-30, 20:21

  3. #2
    Överladdad och numera snusfri wachens avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Hemma
    Hoj
    ducati
    Inlägg
    309

    Renovering

    Ramlager,vevstakslager.m.v.h.wachen.

  4. #3
    Medlem Mr.Steens avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg, Hisningen
    Hoj
    Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
    Inlägg
    1 997
    Idag kom paketet. Har det mesta nu. Men jag beställde aldrig något till växellådan då jag känner att jag inte klarat av att renovera den själv. Finns det något bra företag runt göteborg som kan renovera växellådan?

    Samt vart kan man köpa en 2mm cylinderspacer? Pratade med erik marklund, men han hade inget på lager och kommer inte att beställa på ett tag.


    Bästa Hälsningar

    Fredrik
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	prylar.JPG
Visningar:	841
Storlek:	194,2 KB
Id:	260978  

  5. #4
    hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    hedesunda
    Hoj
    6
    Inlägg
    12 073
    Cylinderspacern (aluminium) kan du låta din lokale skyltmakare ordna. Ta med en originalpackning att ha som mall.
    /anders gsf1371 gsf1200 gsf1200 vs1400 GPz1100b1 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x2

  6. #5
    Överladdad och numera snusfri wachens avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Hemma
    Hoj
    ducati
    Inlägg
    309
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Steen Visa inlägg
    Idag kom paketet. Har det mesta nu. Men jag beställde aldrig något till växellådan då jag känner att jag inte klarat av att renovera den själv. Finns det något bra företag runt göteborg som kan renovera växellådan?

    Samt vart kan man köpa en 2mm cylinderspacer? Pratade med erik marklund, men han hade inget på lager och kommer inte att beställa på ett tag.


    Bästa Hälsningar

    Fredrik
    Hej! Skulle rekomendera annars om du skickar vxllådan per post till Lennart Trydvall,Pite vev mek. han fixar det åt dej med ett gott resultat han cuttar även om det skulle behövas./wachen.

  7. #6
    #647, Supermoto S1. <micke>s avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Blåsta
    Hoj
    Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
    Inlägg
    2 569
    Har du väl blocken isär är en låda jätteenkel!

    Ser mycket krångligare ut än vad det verkligen är.

    DU har 2 axlar med 5-6 drev på varje axel.

    Tar en axel, plocka av alla drev, brickor och låsclips och lägger upp dom i rätt ordning som dom satt monterade.

    Sen kontrollerar du alla "hundben" och skicket på dreven, byter ut det som är dåligt.

    Kolla skiftgafflarna efter rakhet och slitage och snabbkollar skifttrumman.

    Jätteenkelt. =)
    Min cafe-räcer byggtråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=175542


    Motocross & Supermoto #647

    Team Budget Racing!

  8. #7
    There can be only one Matte GCs avatar
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Västerhaninge
    Hoj
    1982 Suzuki Katana
    Inlägg
    465
    Blogginlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av <micke> Visa inlägg
    Har du väl blocken isär är en låda jätteenkel!

    Ser mycket krångligare ut än vad det verkligen är.

    DU har 2 axlar med 5-6 drev på varje axel.

    Tar en axel, plocka av alla drev, brickor och låsclips och lägger upp dom i rätt ordning som dom satt monterade.

    Sen kontrollerar du alla "hundben" och skicket på dreven, byter ut det som är dåligt.

    Kolla skiftgafflarna efter rakhet och slitage och snabbkollar skifttrumman.

    Jätteenkelt. =)
    Håller med..
    Jag fasade länge för att ge mig på lådan men dom som sagt att dom skulle hjälpa mig fick det ena förhindret efter det andra så jag gjorde det själv.
    Jag gjorde precis som ovanstående skrivit och bytte 2áns, 5áns drev. Gafflar och lager och lådan blev som ny.
    Följ sprängskisser, Ta det lugnt och var noga så är det inga problem...

  9. #8
    Medlem Mr.Steens avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg, Hisningen
    Hoj
    Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
    Inlägg
    1 997
    Det lutar att jag gör det själv. dock har jag lite klent med verktyg i lägenheten, plus att tjejen tycker att det luktar lite för mycket. Men det skall nog gå.

    Finns det någon bra butik i sverige som säljer suzuki delar. Har tidigare handlat hos bikebandit. Men man måste handla rätt mycket för att det skall löna sig.

    Vad kan det tänkas kosta att köpa 2an o 5an drev + lager i sverige?

    Finns det någon liknande sida som bikebandit i EU?


    Bästa Hälsningar

    Fredrik
    Senast redigerat av Mr.Steen den 2009-01-31 klockan 16:23.

  10. #9
    Överladdad och numera snusfri wachens avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Hemma
    Hoj
    ducati
    Inlägg
    309
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Steen Visa inlägg
    Det lutar att jag gör det själv. dock är har jag lite klent med verktyg i lägenheten, plus att tjejen tycker att det luktar lite för mycket. Men det skall nog gå.

    Finns det någon bra butik i sverige som säljer suzuki delar. Har tidigare handlat hos bikebandit. Men man måste handla rätt mycket för att det skall löna sig.

    Vad kan det tänkas kosta att köpa 2an o 5an drev + lager i sverige?

    Finns det någon liknande sida som bikebandit i EU?


    Bästa Hälsningar

    Fredrik
    Vxllådslagren kostar 2800kr,drev tror jag ligger på mellan 750-1000kr skiftgaffel 750kr.
    Mc shopen i Karlstad är toppen att ha att göra med väldigt kundvänliga & trevliga samt att dom har det mesta hemma på hyllan till sukki./wachen.

  11. #10
    Medlem Mr.Steens avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg, Hisningen
    Hoj
    Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
    Inlägg
    1 997
    Letar efter nya dragstänger, hittade hos motospeed. Men dom verkar bara passa på den nyare motor (89-92). Några tips vart jag kan hitta dragstänger till 1052 motorn?

    Tack på förhand

    Fredrik
    Senast redigerat av Mr.Steen den 2009-02-27 klockan 22:26.

  12. #11
    peter henriksson
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    mariehamn
    Hoj
    gsxr 1100
    Inlägg
    40

    gsxr packningar

    Tjaba
    suzuki har en packnings sats där det är alla packnigar även kopparbrickor i motorn + det blir billigare så,kommer inte i håg suzukis nr men det går nog att få reda på,köpte min packnings sats via lelles
    mvh peter

  13. #12
    Medlem Mr.Steens avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg, Hisningen
    Hoj
    Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
    Inlägg
    1 997
    Citat Ursprungligen postat av peterhenriksson Visa inlägg
    Tjaba
    suzuki har en packnings sats där det är alla packnigar även kopparbrickor i motorn + det blir billigare så,kommer inte i håg suzukis nr men det går nog att få reda på,köpte min packnings sats via lelles
    mvh peter
    Okok, minns du vad du fick betala?
    Jag har redan köpt alla packningar + mycket annat jag behöver.
    /

    Fredrik
    Senast redigerat av Mr.Steen den 2009-02-26 klockan 18:27.

  14. #13
    Medlem Mr.Steens avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg, Hisningen
    Hoj
    Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
    Inlägg
    1 997
    Har äntligen lyckats dela motorn, det går mycket lättare om man lossar alla bultar. Missade helt att det satt två insextsskruvar bakom oljefiltret.

    Har kollat på dreven och dom ser okej ut, men bör man byta tvåans växellådspar för att vara på den säkra sidan?

    Räcker det att undercutta 2:an eller skall man undercutta fler växlar?

    Och en sista fråga, på några utav lagrerna till veven så är det lite fläckar som är blankare. Men det är inget man känner med nageln. kollade priser och dom var inte jätte billiga. Är det dumt att byta?, och om man bör byta hur vet man vilken storlek man skall ha?

    Tack på förhand

    Fredrik
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	lådan.jpg
Visningar:	901
Storlek:	234,0 KB
Id:	264932   Klicka på bilden för en större version

Namn:	drev.jpg
Visningar:	893
Storlek:	238,0 KB
Id:	264933  

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	vevlager.jpg
Visningar:	1035
Storlek:	238,9 KB
Id:	264934  

  15. #14
    Överladdad och numera snusfri wachens avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Hemma
    Hoj
    ducati
    Inlägg
    309
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Steen Visa inlägg
    Har äntligen lyckats dela motorn, det går mycket lättare om man lossar alla bultar. Missade helt att det satt två insextsskruvar bakom oljefiltret.

    Har kollat på dreven och dom ser okej ut, men bör man byta tvåans växellådspar för att vara på den säkra sidan?

    Räcker det att undercutta 2:an eller skall man undercutta fler växlar?

    Och en sista fråga, på några utav lagrerna till veven så är det lite fläckar som är blankare. Men det är inget man känner med nageln. kollade priser och dom var inte jätte billiga. Är det dumt att byta?, och om man bör byta hur vet man vilken storlek man skall ha?

    Tack på förhand

    Fredrik
    Ser ut som lite slitage dvs inget att oroa sej över. Det är bara att dra ihop igen, nya kostar 1400kr till stakarna.du bör ha originalspel vid byte kolla färgen på dom som sitter i beställ samma färg ,mät med plasticguage för rätt mätområde grön alt röd så de inte blir för trånga./wachen

  16. #15
    Medlem Mr.Steens avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg, Hisningen
    Hoj
    Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
    Inlägg
    1 997
    Citat Ursprungligen postat av wachen Visa inlägg
    Ser ut som lite slitage dvs inget att oroa sej över. Det är bara att dra ihop igen, nya kostar 1400kr till stakarna.du bör ha originalspel vid byte kolla färgen på dom som sitter i beställ samma färg ,mät med plasticguage för rätt mätområde grön alt röd så de inte blir för trånga./wachen
    Tack för svaret Wachen.

    Kommer att behålla det som sitter där.

    Blir dock en ny beställning ifrån usa.

    Blir samtliga lager till växellådan
    2:ans drevpar
    Nya kolvringar
    plus mycket små grejer

    Synd att dollarn är så dyr, Det hela landar på 840$ med frakt, tull och moms

    Men man tjänar endå en slant bara kolvringar kostar nästan 4000sek i sverige.

  17. #16
    Medlem Mr.Steens avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg, Hisningen
    Hoj
    Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
    Inlägg
    1 997
    Har pillat lite mer idag, plockade ur växellådan o veven.

    Men har kanske ändrat mig angående vevlagrerna. Dom var mer slitna på undersidan, om man jämför med översidan. Det vore ju synd att inte byta medans man har allt nerplockat..

    Måste man byta alla, eller kan man byta dom som är mest slitna?

    Hittade ett nr på baksidan utav vevlagrerna "F-780 ndg" Kan man köpa lager med den infon, eller måste man mäta med "plasticguage" som watchen föreslog?
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	tomt block.jpg
Visningar:	668
Storlek:	235,7 KB
Id:	265209  

  18. #17
    Överladdad och numera snusfri wachens avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Hemma
    Hoj
    ducati
    Inlägg
    309
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Steen Visa inlägg
    Har pillat lite mer idag, plockade ur växellådan o veven.

    Men har kanske ändrat mig angående vevlagrerna. Dom var mer slitna på undersidan, om man jämför med översidan. Det vore ju synd att inte byta medans man har allt nerplockat..

    Måste man byta alla, eller kan man byta dom som är mest slitna?

    Hittade ett nr på baksidan utav vevlagrerna "F-780 ndg" Kan man köpa lager med den infon, eller måste man mäta med "plasticguage" som watchen föreslog?
    Kolla färgen på lagren,de finns i kanten vid sidan av lagerytan,beställ lika färg och tillhörande platicguage momentdra ihop med en liten bit emellan plocka isär och jämför mot gaugemätremsan.Ha gärna en polare med dej som kan hålla fast vevstaken när du monterar ihop drar och låssar ha allting liggandes i blocket medans du drar ihop grejorna,skulle staken röra sej lite så kladdar guagen till sej och man får börja om på ruta ett./wachen.

  19. #18
    Jonte is the president RPM lovers avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Lindesberg "TrimTown"
    Hoj
    .Thunderace
    Inlägg
    971
    På veven står stansat 4 siffror och på varje vevstake finns en siffra dom tillsammans talar om vilken färg på lagret du ska köpa. Står väldigt utförligt i Haynes boken till ex.
    Jag har aldrig lyckats lista ut mer än på nåt enstaka lager vilken färg det skall vara genom att titta efter färgen, den har nämligen en förmåga att försvinna.

  20. #19
    sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk peterpains avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    göteborg
    Hoj
    kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
    Inlägg
    2 529

    lådan

    hej fredrik

    Jag kan hjälpa dig med lådan jag bor i torslanda o har jobbat på z motor o på yamaha sen i början på 80 talet

    hör av dig om det e något eller om du ska ha delar från yamaha center

    mvh peter

  21. #20
    Medlem Mr.Steens avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg, Hisningen
    Hoj
    Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
    Inlägg
    1 997
    Tack för alla bra svar jag har fått.

    Igår var jag iväg med motorn och fick den tvättad i en riktig tvättmaskin, blev riktigt bra.

    Och idag har jag varit och lämnat in motorn till Walléns motor. För balancering utav veven, uppmätning av lager för vev och stakar samt demontering utav 6st dragstänger som inte ville loss + montering av insatsgängor.

    Fick även ett paket idag (Tack färnbo)
    Ett marklund plenium.

    Tack för erbjudandet peterpain
    Skulle gärna vilja ha lite hjälp med växellådan sedan, känns dock långt borta just nu. Allt har kostat mycket mer än vad jag trodde ifrån början.

    Mvh

    Fredrik
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	plenium.jpg
Visningar:	810
Storlek:	238,4 KB
Id:	265401  
    Senast redigerat av Mr.Steen den 2009-03-03 klockan 21:46.

Sidan 1 av 44 123456726 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

magnus moss skriver: Kolla vid 1.22 i denna videon, när helikopterns skugga sveper över Rins. Borde inte sådant vara SJUKT irriterande, på gränsen till rent läsk [...]

Comeback
Vill du annonsera ovan? Klicka här