Inbjudan till supermotardkurs

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Har nu kollat med banägarna och det är helt okej att sova vid banan. Tält eller husvagn.

/Dawan

Grymt! Fanns det tillgång till el, mugg å vatten?

Kan man ställa sig där redan på Fredan? Jag blir ju tvugen att åka hem Måndag morgon då Söndags färjan inte tar stor bil. Går det att slagga Söndag natt även?

Många frågor vetu... :D
 

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
Örebro, Närkes Kil
Hoj
Yamaha R6 -01
Grymt! Fanns det tillgång till el, mugg å vatten?

Kan man ställa sig där redan på Fredan? Jag blir ju tvugen att åka hem Måndag morgon då Söndags färjan inte tar stor bil. Går det att slagga Söndag natt även?

Många frågor vetu... :D

Går helt klart att slagga där fredag och söndag. El ska finnas men vatten måste vi ta med oss då vattnet vid banan kan orsaka ovanligt många toalettbesök. (detta kommer vi att maila ut innan kursen) Minns jag rätt så finns det ett utedass vid banan.

/Dawan
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Går helt klart att slagga där fredag och söndag. El ska finnas men vatten måste vi ta med oss då vattnet vid banan kan orsaka ovanligt många toalettbesök. (detta kommer vi att maila ut innan kursen) Minns jag rätt så finns det ett utedass vid banan.

/Dawan

De har faktiskt byggt en riktig toalett nu:tummenupp
Vi kasnke ska nämna att det finns inte el så att man kan köra däckvärmare. Vill man ha däckvärmare så är det elverk som gäller.
 

HaZTuR

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2005
Ort
åkersberga
Hoj
Aprilia sxv 5.5
Hej.
Har försökt få kontakt med någon som har hand om kursen via mail och kontakt formuläret på http://www.teampyamas.se men inte fått något svar.
skulle behöva göra ändring i bokningen och sista betalningsdagen är snart så om någon här inne som har hand om kursen läser detta ta gärna och svara på mailen jag skickat eller skicka ett pm via sporthoj.

Mvh Robert
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
De har faktiskt byggt en riktig toalett nu:tummenupp
Vi kasnke ska nämna att det finns inte el så att man kan köra däckvärmare. Vill man ha däckvärmare så är det elverk som gäller.

Japp! Elen räcker till kompressor och lite skruvdragare m.m. men inte mycket mer. Det är lååångt till närmsta elstation, så tappet i ledningarna är avsevärt :)
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Hej.
Har försökt få kontakt med någon som har hand om kursen via mail och kontakt formuläret på http://www.teampyamas.se men inte fått något svar.
skulle behöva göra ändring i bokningen och sista betalningsdagen är snart så om någon här inne som har hand om kursen läser detta ta gärna och svara på mailen jag skickat eller skicka ett pm via sporthoj.

Mvh Robert

Vi återkommer till dig i morgon, jag kommer inte åt uppgifterna men ska prata med ansvarig för hemsidan.
Skicka gärna informationen till min mail också i fall det kommit bort så vi kan hjälpa dig så fort som möjligt.
martinengstrom77@hotmail.com

MVH /Martin
 

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
Örebro, Närkes Kil
Hoj
Yamaha R6 -01
Hej.
Har försökt få kontakt med någon som har hand om kursen via mail och kontakt formuläret på http://www.teampyamas.se men inte fått något svar.
skulle behöva göra ändring i bokningen och sista betalningsdagen är snart så om någon här inne som har hand om kursen läser detta ta gärna och svara på mailen jag skickat eller skicka ett pm via sporthoj.

Mvh Robert

Hej
Jag tror att jag har svarat på ditt mail nu, om inte så maila om eller maila ditt nummer så ringer jag upp dig. Sorry om det tog tid.

/Dawan
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
ingen som ska med från götet lr runt om som vill samåka
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
va e det för kläd krav ljud krav
 

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
Absolut, inga problem. Det går väl en färja tidigt på lördagen. Du borde kunna dyka upp till 11 iallafall.

/Dawan

Första båten på lördan går vid 10 då är jag iland på åland vid 12 hur långt är det sen till banan? och hur länge kör ni på lördagen?:)
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Första båten på lördan går vid 10 då är jag iland på åland vid 12 hur långt är det sen till banan? och hur länge kör ni på lördagen?:)

Det tar knappt en timme att åka till banan. Kursen håller på till 17.00, sen är det fri åkning för de som vill. Kom ihåg att det är tidsförskjutning också så du tappar en timme.

Första båten på lördan går vid 10 då är jag iland på åland vid 12 hur långt är det sen till banan? och hur länge kör ni på lördagen?:)

va e det för kläd krav ljud krav

Det är inga kläd och ljudkrav. Angående skydd så vill/hoppas jag att ni har ordentliga skydd men det är inget krav. Kom ihåg bara att ett lowsider i skinnställ orsakar att ni tappar 50 meter på framförvarande, utan skinn så blir det ett besök in till Mariehamn och stopp i körningen.
 
Last edited:

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Vilken tid startar kursen på lördan?

Om man kan boka om båten till den 10.00 på lördan. Men känns nästan lite stressigt va???
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Vilken tid startar kursen på lördan?

Om man kan boka om båten till den 10.00 på lördan. Men känns nästan lite stressigt va???

Kursen börjar 9.00 på lördag. Vi kommer inleda med fri körning för att alla ska bli varma i kläderna och lära känna banan. Det är för att alla ska få ut så mycket som möjligt. Tar du båten kl 10 så är du inte banan förrän tidigast 14.00 finsk tid, sen ska det packas upp osv.
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Kursen börjar 9.00 på lördag. Vi kommer inleda med fri körning för att alla ska bli varma i kläderna och lära känna banan. Det är för att alla ska få ut så mycket som möjligt. Tar du båten kl 10 så är du inte banan förrän tidigast 14.00 finsk tid, sen ska det packas upp osv.

Jäs box, då följer jag ursprungsplanen då. :)
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Top