Är Benelli TNT nåt att ha?

Bryne

Den med mest prylar då han dör vinner
Gick med
15 Aug 2007
Ort
Vasa, Finland
Hoj
Kawasaki Z1000 -08 & Yamaha YZF750R -93 FIGHTER
Hej,

Ska ha ny hoj till denna säsong och jag har riktat in mig på en ny Kawasaki Z1000. Hade i princip bestämt mig tills jag nu såg en annons från en bilfirma i stan, som har en Benelli TNT till salu. En -06 körd 1000mil för samma pengar som en spillans ny Kawa.

Nån som har erfarenhet av Benellin? Har hört en del negativt om kvaliteten.
Designen är ju dock helt klart jäkligt lyckad, tycker jag i alla fall.

Tacksam för åsikter! :)
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Har aldrig ägt någon, så mitt svar kanske inte är så relevant. Men har liksom du säkert gjort läst en hel del tester på deras modeller där en det ena, en det andra pajat under testets gång. Tycker hur som helst att dom är jävligt balla!
 

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
Det största misstag man kan göra är nog att köpa en hoj av annat fabrikat än Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha, Ducati, KTM, BMW.
SMI är importör av Benelli nu tror jag och skulle de sluta med det är du körd. Det är bara krabb med Benelli. Dålig kvalitet och svårt med reservdelar eftersom det är inte många som säljer det.
Gör dig själv en tjänst och köp kawan eller annat märke som har autoriserade verkstäder runt om i sverige.
 

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
Att komma ihåg är att det är en udda hoj, vilket i sig är rätt ballt. Om den nu har gått 1000mil så borde ju det som kan gå sönder ha gått sönder och blivit utbytt. Tänk med hjärtat istället för hjärnan, den är riktigt cool.
mina 2 cent
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Det största misstag man kan göra är nog att köpa en hoj av annat fabrikat än Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha, Ducati, KTM, BMW.
SMI är importör av Benelli nu tror jag och skulle de sluta med det är du körd. Det är bara krabb med Benelli. Dålig kvalitet och svårt med reservdelar eftersom det är inte många som säljer det.
Gör dig själv en tjänst och köp kawan eller annat märke som har autoriserade verkstäder runt om i sverige.

Ja, för suspekta uddamärken som exempelvis Triumph, MV Agusta, Bimota, Buell och Harley Davidson mfl, ska man akta sig för.

:trygg :säker :mellanmjölk

Hur många serviceverkstäder det finns i Sverige kvittar nog för trådskaparen.

edit: sorry, tillförde ju inte ett skit till diskussionen. Blir bara så trött och :mad:
 
Last edited:

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Finns väl en snubbe här på forumet som för den här säsongen har skaffat sig en TNT..han lär nog veta?
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
va väl i nån mc-tidning där dom tog en tnt o körde på lång touring bla genom öken.. en riktigt döda hojen resa... va väl utrustat med en extra fläkt för kylning i öknen o de sluta med att de va bara en grej som paja...
 

Fredde_M

--------
Gick med
16 May 2003
Ort
Vänersborg
Hoj
96 Kawasaki ZX-9R, 05 Husa 450
Benelli verkar ju ligga längre fram i Finland än här i Sverige. Åtminstone om man jämför Benelli.nu och Benelli.fi.

Är själv sugen på en "udda"-italiensk hoj som nästa hoj (typ Benelli, Moto Guzzi eller Moto Morini).

Med tanke på reservdelar, service etc bör man nog kolla upp statusen på handlare, importörer och dylikt. Tror man får se ett ev köp som ett litet äventyr. Här i västsverige finns ju Biscaya (som kanske har Moto Morini på gång) som känns stabilt. Hur det är i andra delar av norden vet jag inte.

Här står ett och annat:
http://www.reviewcentral.co.za/bikes/benelli/

//F
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Det största misstag man kan göra är nog att köpa en hoj av annat fabrikat än Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha, Ducati, KTM, BMW.

Och det där var nog bland det mest tråkiga och dummaste jag läst på denna site. En bedrift i sig.
 

Bryne

Den med mest prylar då han dör vinner
Gick med
15 Aug 2007
Ort
Vasa, Finland
Hoj
Kawasaki Z1000 -08 & Yamaha YZF750R -93 FIGHTER
Last edited:
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top