Robe´s KTM 525 projekt/hjälptråd.

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Du borde prova Meguiar's på en pole'rboll tillsammans med en Dremmel. Jag LOVAR DEJ att det blir ännu blankare. =D Osså vill jag se din kick...polerad. Alla mina roterande slipmaskiner, dremmlar, borrmaskiner osv är fullständigt nersölade av detta blå-lila dundermedel. Jag var putsbög en gång i tiden, men nu är allt bra med mej igen. =P
 

HaLLE

Gasa så går de fortare.
Gick med
21 May 2007
Ort
Uppsala / Kalix
Hoj
KTM Superduke 990 -06
Hehe hoppas att de inte kollar sh bara ;) Hade en CAD-tenta igår, så nu är det fritt fram att putsa hur mkt som helst! Fast det kommer en matte-tenta efter lovet på 10 p... =)

Ska iväg och provjobba på sthlm vattenskärning imorgon, hoppas man får en tjänst där så man kan få tillfälle att skära ut lite fina grejer till hojen!

/Robin


nå huvvesaken du ha koll på studierna annars tror jag nog de har förekommit värre saker i dessa studentrum:D

Oj, inte dåligt då förstår jag varför du tog de lugnt ikväll! Himla fint jobb, då kanske du kan vattenskära dig till en riktig hoj istället! typ en XT!:tungan
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Haha riktig hoj!? XT´n är väl gjuten i dåligt zink av en asiat med 3 fingrar och 1 ben :tuttar Du kan nog få en skymt av den på bilderna ;)

Bild update!

DSC04715.jpg


DSC04719.jpg


Rätt klurigt att få ut motorn ur ramen, men med lite funderingar så gick det :)
DSC04722.jpg


Börjar bli fullt på hyllorna nu...
DSC04728.jpg


Polering väntar...
DSC04726.jpg
 

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
om jag varit du så hade jag lackat hasplåten svart istället för att bögpolera den. Det ger mycket bättre kontrast mot de delar som redan är polerade och personligen tycker jag att gränsen är nådd om man polerar en hasplåt, den syns ju trots allt inte SÅ mycket. :tummenupp
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Hehe jo tanken slog mig oxå att det kunde vara snyggt att ha den svart... och den kommer visst synas! Antingen bakifrån vid trafikljusen eller framifrån ;)

Får se om jag kanske skriver nått på den eller gör ett mönster... får se!

Bild på mig och min dåvarande wr450

DSC_3540liten.jpg
 

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Ort
-
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
Våtslipar man för att få bort fula eloxeringar (heter det så) på aluminiumet? var köpte du papper etc? :D Måste tacka för en grymt intressant tråd!
//Patrik som har funderingar på att fixa till sin 660 lite.
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
kommer inte ihåg vart ja köpt pappret exakt, men finns hos järnhandels-affärer, biltema, micro osv osv.
Jag använde ett ganska fint papper, 800. Sliper ner repor mm med det eftersom de syns väldigt bra efter poleringen :)

Kommer mer bilder allt eftersom i denna tråd, så det är bara att hänga med! hehe.

Lycka till!
 

LiNiC

Performens
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hbg
Hoj
Ducati S4 monster, Suzuki Gsxr 1000 K4
800 är i mina ögon ett grovt papper. Kom igen när ni slipar med 2000 papper och vatten, sen en runda meguiar's på det. =)
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Våtslipar man för att få bort fula eloxeringar (heter det så) på aluminiumet? var köpte du papper etc? :D Måste tacka för en grymt intressant tråd!
//Patrik som har funderingar på att fixa till sin 660 lite.

Nej du våtslipar inte för att få bort eloxering, då får du aveloxera prylen hoss firma eller vad det heter. Eloxering är en ytbehandling.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Men den går att slipa bort...!

Ja går och går, du kan ju slipa bort massa. Men i vanliga fall när du slipar gör du det ju för att få upp en glänsande yta eller rugga upp för en lackering.

Man slipar ju inte enbart ner massan för att få bort eloxeringen menar jag, då kan man lika bra bara aveloxera grejen.

Edit: Det brukar inte kosta många kroner hos en sådan firma. Men varför man vill aveloxera en pryl hajar jag inte. Om man inte ska eloxera om den dvs.
 
Last edited:

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Shit, bara för denna tråden satt jag i 4 timmar och polerade fälgarna igår :huvet

Men fiiifaaaan va det blev blankt :D
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Tackar tackar :)

Robe, du funderar inte på att polera styrkronorna och svingen?
Jag såg en 525:a till salu, här på SH tror jag det var, den hade polerade kronor och sving, grymt snyggt :tummenupp

Njaa, kronorna får vara som dom är och svingen blir svart. Älskar det utseendet!

(PS-mod av Supermoppe)

krom_2copy.jpg
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Lite småändringar på den där jämför med den som ja postade tidigare:)

Målet är att den ska se ut sådär. Dock finns det inte vita gaffelbensskydd att få tag på så det får bli svarta.
Sen kommer jag att ha avgasbandage på röret och regskylten kommer sitta lagligt och fint där bak :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top