Fick tillbaks mc'n idag, strypt..

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Det va den största besvikelsen på riktigt länge! Den går ju hur sakta som hällst.
Kan man göra nått åt strypningen så den går fortare utan å ta bort den helt? Blir inte farsan för sur slänger jag skräpet åt fanders för som det är nu har man ju ingen lust å köra ens, gäsp..

(Ville bara skriva av mig lite-.-)
 

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Skåne
Hoj
Flera :P
Ja av med skiten och passa även på att skenförsäkra den på din farsa så blir det ju riktigt bra, men passa dig bara för moralkärringarna här på SH:tummenupp
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
A, hade 120+~ i min innan.
Den är familjeförsäkrad (lr va det nu heter^^) på pappa men samma för alla som kör den i familjen så det e ju rätt bra^^
Ligger runt 10papp / år nu...
Finns det inget å göra, minska på strypningen lr nått så dom inte känner på gasen vid en kontroll å sen tar in den å kollar effekten?
 

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Skåne
Hoj
Flera :P
Ska ju i så fall vara nån typ av elektronisk varvtalsbegränsare som du slår på vid ev kontroll.


A, hade 120+~ i min innan.
Den är familjeförsäkrad (lr va det nu heter^^) på pappa men samma för alla som kör den i familjen så det e ju rätt bra^^
Ligger runt 10papp / år nu...
Finns det inget å göra, minska på strypningen lr nått så dom inte känner på gasen vid en kontroll å sen tar in den å kollar effekten?
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Ja av med skiten och passa även på att skenförsäkra den på din farsa så blir det ju riktigt bra, men passa dig bara för moralkärringarna här på SH:tummenupp

Kul att du uttalar dig om saker du inte har en aning om..:tummenupp

Det kan inte vara så att han fortfarande bor hemma och då finns det försäkringar som alla får köra på.
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Bara ta bort. Blir du stoppad mot förmodan (du har ju över 100hk) så får du i värsta fall besiktiga om den. Iofs.. kanske blir olovlig körning också om du inte har lappen för tung sånt e livet
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Fick tillbaka?
Snart vinter :gnissla

Ta bort strypningen då? :tummenupp

Tat lugnt, ska bli mkt till om de kollar en sådan sak. Många poliser vet inte ens vad mellankortet är !
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Jaja^^ Lämnade in den för 3dagar sen :p
Jag vill det men eftersom jag är 17 å bor hemma blir det ju farsan som bestämmer ett tag till =/
Felet är att jag bor i hlmstd å där finns...Kaj :| :p
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Du har inte hört om övningskörning ?;) (inget illa ment^^)

(Såg inte posten åvan :rolleyes: )
 
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
du kanske ska vänta tills det är du som tar risken och inte farsan...seriöst så borde du kanske vänta med att ta bort den tills du har kk och kan köra!
 

SoLdIeR_boy

push it to the limit
Gick med
25 Aug 2007
Ort
sthlm
Hoj
Långsam men underbar
Är det så att du övningskör med hojen eller? För då har du ändå ingen användning av att köra ostrypt

Jag har själv mellan kortet och det svider varje gång man sätter sig på hojen för att det känns att man nästan kör en trimmad 125:a :p men jag älskar det ändå.. för det handlar ju inte bara om farten, det bästa är ju körkänslan :)
Det är bara att vänta tills man har åldern inne och lärt sig behärska hojen bättre för sen kommer det bli ännu roligare
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Du har inte hört om övningskörning (me pappa) ?;) (inget illa ment^^)
Även i strypt skick kan du bli en blöt fläck om oturen e framme.
Du e ingen mes om du inser att kk, några hundra lugna mil på väg och gärna
några ban-dagar är en listig investering innan strypningen får flyga.:yoparty
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Man kan väl köra ifrån farsan å vänta på han lr hur?^^
Å jag älskade det me men känns skit å knappt kunna varva den lr ha en gas som är kortare än på en moppe! Kan man inte strypa den halvt?^^
Trodde faktiskt inte att strypningen skulle göra såhär stor skillnad, blev riktigt besviken :/ That's Life, live it..
Å man kan väl köra fort med förstånd eller fort utan förstånd me men å köra sakta med förstånd är rätt segt enligt mig iaf..

Tar kortet, kör bil 2år så har man tung å ingen prövotid^^
 

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Måste vara surt o mista så mycket effekt när du har testat med mera innan....det bästa du kan göra är nog ändå att vänja dig o sen se fram emot ökningen när den tiden kommer.....du ska nog inte ha allför bråttom ändå...vad är ett år eller två i ett helt liv...även om det känns tungt just när man är där......Kan samtidigt vara ganska nyttigt o ha nåt o se fram emot....
 

SoLdIeR_boy

push it to the limit
Gick med
25 Aug 2007
Ort
sthlm
Hoj
Långsam men underbar
Inskickat av honda_cbr
det bästa är ju körkänslan
Inskickat av Rockoholic:
Inte för att vara elak... men körkänslan med 25KW är rolig de första 100 milen :p
__________________


HAHAHAHah det svider att säga det men du har rätt ROCKOHOLIC men vad ska man göra, har inte lust att förlora både A och B behörighet pga olovligkörning hade jag inte haft prövotid hade jag smält ner 25 brickorna för länge sen hehehe :p..

Det du kan göra erik är att ta bort brickorna för 25 kw och istället sätta in brickor för 37kw. stoppade en mc snut för ett tag sen för att ställa några frågor och han trodde mellan kortet va på 37kw så när jag sa att jag hade 25 kw blev han förvånad och småskratta haha
 
Last edited:
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top