Idag är jag förbannad därför att...

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Hehehe..vi har en sån schäfer i mitt hus :rofl

Han vill bara hälsa o absolut inte slåss men han förstår inte riktigt hur man ska uppföra sig.. ja förutom när vi tränar förstås, då kan han sitta brevid alla hundar utan problem.

En gång hade ja honom lös oså dök de upp en gubbjävel me hund..
Den gubben slogs för sitt o hundens liv medans min hund bara försökte komma åt den andra hunden för att leka..
Satan va arg gubbhelvetet va.. sparka o slogs gjorde idioten.

Fundera på om man ska leta upp gubbjäveln nångång o bussa hunden på han så han fattar när en hund vill leka o när de e allvar.
Förbannad blir man :mad:

Hur kan man ens tro att man har en chans mot en schäfer genom att sparka o slå?
De e ju då hunden sitter i armen eller benet på en för fan, stå still nästa gång gubbjävel annars får du han hängandes i skrevet..

AAAH... ja jag blir arg när ja tänker på gubbjäveln :D
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag har fyllt år i 55 minuter nu och ingen har ens bemödat sig att skapa en "Grattis Dreggel"-tråd. :va

Man blir förbannad. :mad:
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag ber om ursäkt, men jag kollar aldrig vem som fyller år, jag kommer knappt ens ihåg födelsedagar i min omedelbara närhet, men grattis på er båda två!
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Jag fick inte heller nån, nu har de fan snart gått ett halvår o fortfarande ingen tråd :(

Jag har fyllt år i 55 minuter nu och ingen har ens bemödat sig att skapa en "Grattis Dreggel"-tråd. :va

Man blir förbannad. :mad:

Fy fan vilka jälva gnällspikar...
Jag fyller år vart fjärde år och inte fan fick jag nån tråd när jag för en gångs skull hade en födelsedag i år... Ni har iaf en chans att få en VARJE år...
Man blir förbannad!:mad:

Grattis btw! :D
 

Kia

Guest
Nursey: Här i Uppsala finns det en kvinna som heter Lena Carlsson. Hon brukar åka runt med en mörkblå volvo v70 som det står hennes namn på. Det är hon som brukar ha annonser i UNT om kurser i svampsök, agility, lydnad osv. Uppsala Hundcenter kallar hon det nog. Gå en kort valpkurs och få hjälp med just grunderna. Hon brukar hålla sina kurser i parken bakom katedralskolan på kvällarna. Eller ring henne och få bara några tips hur du ska jobba själv, hon har sk "problemhunds"-lösningar som tar 3-4 timmar och man får massor med tips. Minns inte vad det kostade men hon är jätteduktig. Vet att hon titulerar sig "hundpsykolog" och det kan ju låta jäkligt suspekt men hon är jätteduktig på hundar.
Jag gick flera kurser för henne med våran samojed och han lärde sig både kantarellsök och gå fot. Att få en samojed som är en urstark draghund att gå fint i koppel var inte heller helt enkelt. Men hon jobbar med enkla metoder som man lätt kan använda sig av hemma. Inga hugg och slag, inga psshyyt och andra konstigheter. Jobbar mycket med "clicker-träning" och hundens naturliga flockbeteende. Jag kan PM:a hennes nummer om du vill?
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
....det åker runt en massa sopor utan körkort, bara för att de är för lata för att ta det.

Eller kanske är de helt enkelt för dumma.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
....det åker runt en massa sopor utan körkort, bara för att de är för lata för att ta det.

Eller kanske är de helt enkelt för dumma.

Där måste jag hålla med dig!! Hur svårt kan det va egentligen, att ta kortet menar jag. Slänger i väg ett förbannad på de som åker med personer som inte har körkort och vet om det........:arsele :arsele

Fast jag är även förbannad över att mina nya mediciner gör mig illamående samt att det är sååå kallt på jobbet att jag har en hoodie på mig, med huvan uppfälld!!
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Nursey: Här i Uppsala finns det en kvinna som heter Lena Carlsson. Hon brukar åka runt med en mörkblå volvo v70 som det står hennes namn på. Det är hon som brukar ha annonser i UNT om kurser i svampsök, agility, lydnad osv. Uppsala Hundcenter kallar hon det nog. Gå en kort valpkurs och få hjälp med just grunderna. Hon brukar hålla sina kurser i parken bakom katedralskolan på kvällarna. Eller ring henne och få bara några tips hur du ska jobba själv, hon har sk "problemhunds"-lösningar som tar 3-4 timmar och man får massor med tips. Minns inte vad det kostade men hon är jätteduktig. Vet att hon titulerar sig "hundpsykolog" och det kan ju låta jäkligt suspekt men hon är jätteduktig på hundar.
Jag gick flera kurser för henne med våran samojed och han lärde sig både kantarellsök och gå fot. Att få en samojed som är en urstark draghund att gå fint i koppel var inte heller helt enkelt. Men hon jobbar med enkla metoder som man lätt kan använda sig av hemma. Inga hugg och slag, inga psshyyt och andra konstigheter. Jobbar mycket med "clicker-träning" och hundens naturliga flockbeteende. Jag kan PM:a hennes nummer om du vill?
'

Hej jag gick hos henne på valpkurs tyvärr hade hon alldelles för stora grupper och hade ingen tid över att gå igenom individuella frågor. Dessutom ändades datumen o dagarna och tiderna hejvilt vilkert gjorde att det var knepigt att hinna med alla saker. Men visst lärde vi oss en del.
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Bortskämda snorvalpar till tonåringar som tror att de ska kunna hålla kvar bussen tills dess att deras kompisar kommer på. I HELVETE HELLER! AAAH!

Ouppfostrade är de också. Tar sittplatser medan vi äldre får stå upp på våra atrosinfekterade leder.

Dagens glädjemoment var däremot de två dagisbarnen bakom mig som när tonårshonorna steg på bussen utbrast: *TUTTAR!* och sken upp som små supernovor. De gossarna har sin framtid utstakad för sig.
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Dagens glädjemoment var däremot de två dagisbarnen bakom mig som när tonårshonorna steg på bussen utbrast: *TUTTAR!* och sken upp som små supernovor. De gossarna har sin framtid utstakad för sig.

Japp! Så är det! Om 15 år sitter de här på SH och skriver :Ligga? till varje nyregistrerad tjej/kvinna som skapar en tråd i "Jag är ny - forumet". :rolleyes:
 

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Ja
Hoj
Chief Drifter
Idag är jag förbannad för att ALLA jävla kunder snubblar på den lilla förhöjningen i golvet precis innan de kommer fram till kassan/disken! ALLA måste dessutom säga något fyndigt efter att de snubblat.
 

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Ort
Kumla
Hoj
-01 Honda 929rr
...någon av mina grannar fick för sig att en annan grannes katt var jobbig och sköt!!! Bor i ett tämligen barn-befolkat område och gubben/gumman skjuter katt-fan någongång mellan 10-12, helt otroligt...
Så nu måste jag hålla ögat öppet efter mordiska 80+are med .22 kalibers fågelplockare på går'n.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top