Idag är jag förbannad därför att...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Lite skillnad på att vara "rädd för främlingar" och att inte njuta gränslöst av skjutningar, bombningar och våldtäkter.

Absolut. Men nu vet jag inte om det var det vi pratade om? I så fall missförstod jag inlägget jag citerade.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Lite skillnad på att vara "rädd för främlingar" och att inte njuta gränslöst av skjutningar, bombningar och våldtäkter.

Tror du att det finns nån i regeringen som njuter gränslöst av "skjutningar, bombningar och våldtäkter"?
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Det där var nog det dummaste jag läst på länge. Bara för att man är rädd för främlingar betyder inte det att man har bättre koll.

- Mitt inlägg gällde omvärlden och de stora intressen som nu får bl.a. Sverige att rusta upp.
Med den utrikesminister som nu är tillsatt, lär det inte främja Sveriges "gilla"-status från annat håll än från fel håll.
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Uppenbarligen rätt många med tanke på ökningen?

Sätta likhetstecken mellan att "njuta gränslöst av det" och "inte kunna stoppa ökningen" känns ju rätt...
De enda som verkar gilla det är ju dom lååångt ut till höger som kan titta upp och skrika "Vad var det jag sa!!".
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
- Mitt inlägg gällde omvärlden och de stora intressen som nu får bl.a. Sverige att rusta upp.
Med den utrikesminister som nu är tillsatt, lär det inte främja Sveriges "gilla"-status från annat håll än från fel håll.

Det jobbar ca 1300 personer på Utrikesdepartementet.
De allra flesta är inte politiskt tillsatta utan bara sakkunniga.
Jag gissar att dom har rätt bra "koll".
Till det kommer ca 550 på ambassader och liknande som är på plats.
Dom kan en del dom med.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Det jobbar ca 1300 personer på Utrikesdepartementet.
De allra flesta är inte politiskt tillsatta utan bara sakkunniga.
Jag gissar att dom har rätt bra "koll".
Till det kommer ca 550 på ambassader och liknande som är på plats.
Dom kan en del dom med.

- Du får fortsätta gissa : ) Som utrikesminister skulle jag gissa att det finns betydligt mer kompetenta och erfarna personer att tillgå på "andra sidan". Och det skulle främja landet både utrikespolitiskt och den ständiga kampen mot den brottslighet som blossat upp sedan ett antal år tillbaka.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
- Du får fortsätta gissa : ) Som utrikesminister skulle jag gissa att det finns betydligt mer kompetenta och erfarna personer att tillgå på "andra sidan". Och det skulle främja landet både utrikespolitiskt och den ständiga kampen mot den brottslighet som blossat upp sedan ett antal år tillbaka.

Som sagt, de allra flesta saknar politisk sida, dom är sakkunniga.
Menar du just utrikesministern så är erfarenheten lååång och kompetensen om omvärlden nog rätt god.
Jag vet inte riktigt vem som kan konkurrera där? Bildt kanske?
Eftersom jag inte röstat på något parti i regeringen (och inte V heller) så hade jag kunnat tänka mig andra namn på alla ministrar. :)
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Sätta likhetstecken mellan att "njuta gränslöst av det" och "inte kunna stoppa ökningen" känns ju rätt...
De enda som verkar gilla det är ju dom lååångt ut till höger som kan titta upp och skrika "Vad var det jag sa!!".
Sätta likhetstecken mellan viljan att få stopp på det och nazism har ju varit väldigt populärt dock. Faktiskt så att man skulle kunna säga att det motarbetats på en bred front av politiker och media.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Sätta likhetstecken mellan viljan att få stopp på det och nazism har ju varit väldigt populärt dock. Faktiskt så att man skulle kunna säga att det motarbetats på en bred front av politiker och media.

Lika korkat det men två fel gör inte ett rätt.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tror du att det finns nån i regeringen som njuter gränslöst av "skjutningar, bombningar och våldtäkter"?

Sätta likhetstecken mellan att "njuta gränslöst av det" och "inte kunna stoppa ökningen" känns ju rätt...

Man kunde ju nästan tro det, så lite som det görs åt saken.

Finns gott om åtgärder som skulle kunnat bromsa alt. vända trenden. Om man nu inte vidtar möjliga åtgärder, då måste man väl ändå tycka att vi är på väg åt rätt håll? Vad är annars förklaringen?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Man kunde ju nästan tro det, så lite som det görs åt saken.

Finns gott om åtgärder som skulle kunnat bromsa alt. vända trenden. Om man nu inte vidtar möjliga åtgärder, då måste man väl ändå tycka att vi är på väg åt rätt håll? Vad är annars förklaringen?
Den väldigt medvetna, noggranna och toppstyrda nedmonteringen av polismyndigheten, precis innan en enorm migrationsvåg som myndigheterna dessutom visste skulle komma - pekar på ett rent motsatt intresse.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Den väldigt medvetna, noggranna och toppstyrda nedmonteringen av polismyndigheten, precis innan en enorm migrationsvåg som myndigheterna dessutom visste skulle komma - pekar på ett rent motsatt intresse.
Låter vi det rulla på nåt år till så kanske det till och med blir så att vi välkomnar rysk invasion. Är ju mycket enklare att montera ner ett land medelst några korrupta och/eller korkade politiker än att ödsla ammunition. Eller behöver jag ta av mig foliehatten nu :crash
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nä, är vi inte i foliehattsdelen av forumet? Då kan vi ju spåna vidare med att landet förmodligen planeras att köras i botten socialt och ekonomiskt för att köpas upp av våra (och annies) vänner, de globalistiska oligarkerna. För monopolpengar. Inte första gången en nation går den vägen om det skulle bli så.
Låter vi det rulla på nåt år till så kanske det till och med blir så att vi välkomnar rysk invasion. Är ju mycket enklare att montera ner ett land medelst några korrupta och/eller korkade politiker än att ödsla ammunition. Eller behöver jag ta av mig foliehatten nu :crash
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Man kunde ju nästan tro det, så lite som det görs åt saken.

Finns gott om åtgärder som skulle kunnat bromsa alt. vända trenden. Om man nu inte vidtar möjliga åtgärder, då måste man väl ändå tycka att vi är på väg åt rätt håll? Vad är annars förklaringen?

Inkompetens är ju ett alternativ.

Men mer än det så tror jag att det är en pest eller kolera avvägning som de gjort, en som inte alla håller med om, självklart.

Ponera att ett av dessa åtgärder skulle vara att begränsa visst folk att vistas i landet till exempel.

-Vi vill inte ha elektronisk tvångströja på oss i trafiken, även om självgående airbägslådor som inte kör fortare än 50 garanterat minskar på skaderisken, därför att vi värderar friheten att köra hoj och brassa omkring enligt vår egen avvägning av risk och avvärjning.
-Jänkarna vägrar införa strängare kontroll på eldvapen trots att dessa troligen då mycket mer sällan skulle leta sig in i händerna på en tonåring med besvärligt psyke som sedan utför en massaker i en skola, därför att de värderar friheten att tomta runt med en magnum på höften och känna sig asc0ol boyo.
-Och regeringen kniper inte åt invandring baserat på problemgrupper utifrån härkomst, politisk, och religiös bakgrund, därför att de värderar människans lika värde och rättigheter till åsikt, uttryck, osv, som princip, snarare än något kvantifierbart.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Man kunde ju nästan tro det, så lite som det görs åt saken.

Finns gott om åtgärder som skulle kunnat bromsa alt. vända trenden. Om man nu inte vidtar möjliga åtgärder, då måste man väl ändå tycka att vi är på väg åt rätt håll? Vad är annars förklaringen?

Tycker absolut att effektiviteten skall diskuteras och konstruktiv kritik framföras.
Men att någon "njuter gränslöst" av det? Nope.
Finns inte mycket konstruktivt med det.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Inkompetens är ju ett alternativ.

Men mer än det så tror jag att det är en pest eller kolera avvägning som de gjort, en som inte alla håller med om, självklart.

Ponera att ett av dessa åtgärder skulle vara att begränsa visst folk att vistas i landet till exempel.

-Vi vill inte ha elektronisk tvångströja på oss i trafiken, även om självgående airbägslådor som inte kör fortare än 50 garanterat minskar på skaderisken, därför att vi värderar friheten att köra hoj och brassa omkring enligt vår egen avvägning av risk och avvärjning.
-Jänkarna vägrar införa strängare kontroll på eldvapen trots att dessa troligen då mycket mer sällan skulle leta sig in i händerna på en tonåring med besvärligt psyke som sedan utför en massaker i en skola, därför att de värderar friheten att tomta runt med en magnum på höften och känna sig asc0ol boyo.
-Och regeringen kniper inte åt invandring baserat på problemgrupper utifrån härkomst, politisk, och religiös bakgrund, därför att de värderar människans lika värde och rättigheter till åsikt, uttryck, osv, som princip, snarare än något kvantifierbart.

Jag vet inte ens om jag vill tro att folk kan vara riktigt så inkompetenta... Lite hopp om mänskligheten vill jag försöka bibehålla, även om det är svårt ibland. Därför känns det nästan bättre att utgå från att det rör sig om planering och illvilja snarare än ren dumhet.

Det finns gott om åtgärder som inte innefattar fullständig strypning av invandringen och dragandet av alla icke-svenskar över en och samma kam. Exempelvis polisiära satsningar, krafttag mot organiserad brottslighet, hårdare straff, utvisning av kriminella invandrare, bättre kartläggning och bakgrundskontroller av folk som kommer hit, hårdare krav på uppehållstillstånd/medborgarskap, möjligheten att upphäva medborgarskap vid grova brott... Typ så.

Och så måste vi sluta utvisa skötsamma skattebetalande individer på grund av byråkratitjaffs som inte ens är deras fel :4skrika

https://www.entreprenor.se/nyheter/nu-utvisas-abb-ingenjoren-ali-omumi_716274.html
https://www.expressen.se/dinapengar/delade-ut-tidningar--tvingas-lamna-sverige/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6E7b0/ardian-20-fick-heltidsjobb--nu-ska-han-utvisas

Det faktum att dessa skötsamma individer utvisas samtidigt som vi låter världens värsta avskum i form av mördare, terrorister och våldtäktsmän stanna gör mig så in i helvete förbannad, måtte gudarna visa våra politiker och beslutsfattare på migrationsverket nåd för av mig får de fan ingen :mad:
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tycker absolut att effektiviteten skall diskuteras och konstruktiv kritik framföras.
Men att någon "njuter gränslöst" av det? Nope.
Finns inte mycket konstruktivt med det.

Förstår inte riktigt poängen med att komma med konstruktiv kritik om politikerna ändå inte lyssnar. De har fått mängder med varningar och konstruktiva förslag från alla möjliga håll som hade kunnat vända skutan på rätt köl. Att de väljer att avfärda alltihop som visselblåsning och rasism... Antingen njuter de av kaoset de skapat, eller så handlar det om ren och skär illvilja mot folket. Eller, som SJP påpekar, så är de helt enkelt bara så inkompetenta... Jag vet inte vilket det är eller vilket som är värst, men konstruktivt är det fan inte oavsett.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top