Idag är jag förbannad därför att...

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Denna typ av händelse gör mig hemskt upprörd, könsstympning vore på sin plats.

"Den 23-åriga kvinnan utsattes för det värsta av övergrepp.
I flera timmar misshandlade och våldtogs hon av minst tre personer.
I dag dömdes de, till mellan sex och nio månaders fängelse."
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Alla dessa bilister som köpt ny bil med dagsljus-automatik.
Inte ens ett ljusreglage kan dom hantera, utan kör glatt omkring helt utan bakljus mitt i natten.

Jag hoppas innerligen att du tar ditt ansvar och "rättar till" varenda fordon du lägger dina flottiga mekarfingrar på. Civil olydnad, winning!
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Alla dessa bilister som köpt ny bil med dagsljus-automatik.
Inte ens ett ljusreglage kan dom hantera, utan kör glatt omkring helt utan bakljus mitt i natten.

Håller med! Stör mig att man tog den biten efter EU. Dessutom går det ju emot Nollvisionen..
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Denna typ av händelse gör mig hemskt upprörd, könsstympning vore på sin plats.

"Den 23-åriga kvinnan utsattes för det värsta av övergrepp.
I flera timmar misshandlade och våldtogs hon av minst tre personer.
I dag dömdes de, till mellan sex och nio månaders fängelse."

Det är ett hån och likställer egentligen vårt "rättsväsende" med förövarna. Jämför med norska löparen Monika Körra och vad det gör för den utsatte och dennes anhöriga att i möjligaste mån få upprättelse. Dessutom får förövarna samhällets kvittens på att det här accepterar vi inte. Tvärtom mot bordellmamman Svea.

Nåväl, vi kommer att få se mycket mer av det "busskvinnan" råkade ut för. Blir det tillräckligt vanligt blir väl slutsatsen att det är nog inte så farligt, rättsskipningen ligger farligt nära där. Ja, de är redan där när det gäller orättvisor och övergrepp mot barn.

Finns det något som underminerar ett samhälle och den allmänna uppfattningen om rätt och fel så mycket som när lag och myndighet pissar på utsatta? Jag undviker att benämna utsatta för brottsoffer då jag anser att själva termen kan uppfattas som förminskade av individen och vad denne utsatts för. Kolla Monika när hon gästar Skavlan så blir det nog tydligt vad jag menar. Så coolt att se henne rak, stolt och upprättad.

Moder Svea behöver gå grundvux i etik och moral istället för att joina bössen.

Det skedde går inte att göra ogjort men det går att upprätta den som utsatts.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Det är ett hån och likställer egentligen vårt "rättsväsende" med förövarna. Jämför med norska löparen Monika Körra och vad det gör för den utsatte och dennes anhöriga att i möjligaste mån få upprättelse. Dessutom får förövarna samhällets kvittens på att det här accepterar vi inte. Tvärtom mot bordellmamman Svea.

Nåväl, vi kommer att få se mycket mer av det "busskvinnan" råkade ut för. Blir det tillräckligt vanligt blir väl slutsatsen att det är nog inte så farligt, rättsskipningen ligger farligt nära där. Ja, de är redan där när det gäller orättvisor och övergrepp mot barn.

Finns det något som underminerar ett samhälle och den allmänna uppfattningen om rätt och fel så mycket som när lag och myndighet pissar på utsatta? Jag undviker att benämna utsatta för brottsoffer då jag anser att själva termen kan uppfattas som förminskade av individen och vad denne utsatts för. Kolla Monika när hon gästar Skavlan så blir det nog tydligt vad jag menar. Så coolt att se henne rak, stolt och upprättad.

Moder Svea behöver gå grundvux i etik och moral istället för att joina bössen.

Det skedde går inte att göra ogjort men det går att upprätta den som utsatts.

Det slutar säkert med vilda vestern, ryktet i Uddevalla går att "släkten till de mordade fixar bröderna själva".. Våld föder våld men man börjar ju undra hur fan de är ställt.. Går denna typ av (ursäkta) kreatur att rädda med vård? Jag tror inte det..
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Det slutar säkert med vilda vestern, ryktet i Uddevalla går att "släkten till de mordade fixar bröderna själva".. Våld föder våld men man börjar ju undra hur fan de är ställt.. Går denna typ av (ursäkta) kreatur att rädda med vård? Jag tror inte det..
Bästa vore om dom avrättade varann allihop, dom klenbegåvade jävlarna.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Skulle göra första tvätten av nya hojen och göra i ordning den inför vintern. Sprutar på biltema MC-tvätt och skall spola av när jag märker att vattnet i garaget jag hyr är avstängt av någon märklig anledning. Jaha, vad fan skall jag göra nu? Skall jag pissa på hojen för att få bort tvättmedlet?? :huvet

I brist på annat får jag fatt i en blomspruta och springer in på en närliggande pizzeria för att få lite vatten. Nu kommer man ju inte speciellt långt med en blomspruta, så när jag fått bort åtminstone det värsta av tvättmedlet blev det att försöka få tag på stora dunkar och dra iväg med bilen för att hämta vatten.

Nu är hojen ren, men det blev en betydligt omständigare tvätt än planerat!
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Skulle göra första tvätten av nya hojen och göra i ordning den inför vintern. Sprutar på biltema MC-tvätt och skall spola av när jag märker att vattnet i garaget jag hyr är avstängt av någon märklig anledning. Jaha, vad fan skall jag göra nu? Skall jag pissa på hojen för att få bort tvättmedlet?? :huvet

I brist på annat får jag fatt i en blomspruta och springer in på en närliggande pizzeria för att få lite vatten. Nu kommer man ju inte speciellt långt med en blomspruta, så när jag fått bort åtminstone det värsta av tvättmedlet blev det att försöka få tag på stora dunkar och dra iväg med bilen för att hämta vatten.

Nu är hojen ren, men det blev en betydligt omständigare tvätt än planerat!

Brukar man inte börja med att skölja av hojen? :hihi
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Två saker gör mig förbannad idag.
1: Tappade en bromsskiva på tån, det gjorde ont, mycket.
Nu har jag 43 i sko på ena foten och 68 på den andra :mad:

2: Köpte boxershorts på nätet för ett tag sen, valde storlek L, visade sig vara avsedda för ett arsle som en anorektisk gnu.
Well, provade igen och denna gång valde jag XL.

Hur stora var dom?
Ett par har jag som kapell till hojen, ett par lade jag vinterhjulen i och ett par lånade jag ut till en polare som ville ha ett kapell till båten.

fuck....
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Inte nog med att det gäller en hittepåkostnad som nätavgift/el utan jag åker på en förseningsavgift också...

Fortum har tydligen sålt elnätet, Ellevio låter för mig som någon privatutbildning som försöker ragga elever, påminneleseräkningen kommer dock från Fortum.. helt logiskt. Jag tolkar påminnelseräkningen från Fortum som den första och passar den vidare till denna helg när det hunnit dimpa ner en dyrare avgift.

Va fan.. måste man öppna posten mer än en gång per månad numera? :4skrika
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Nya grannarna har uppenbart för mycket stålar för dels köpte dom det rekorddyrt och innan dom ens flyttat in har dom renoverat hela skiten. Igår började dom riva garaget - klockan 0730. Skitkul...... Sen höll dom på till kl 20 på kvällen och kl 8 i morse körde dom igång igen med sina spikpistoler, sågklingor, kompressorer och fan vet vad.... Nu blev det precis tyst så jag hoppas dom jävlarna svimmat av utmattning eller nåt.

Inte en jävel pratar svenska och det står polskregistrerade skåpbilar tamefanemig överallt och blockerar vägen in.....

Det är HELG FÖR I HELVETE......
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Vår katt fyllde sjutton för ett par veckor sedan. I veckan märkte vi att hon tappat aptiten och var till veterinären. När de tog prover så uppäckte de att njurarna lagt av. Så hon fick vara hemma med oss över helgen, i morgon är det över. Inte kul.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hantverkare. :mad:
Hur fan verkar det som en bra idé att när strömmen går när man trycker i sin kabel i ett uttag, byter till nästa och strömmen går där med, för att sedan byta HUS och sätta i kabeln där med, och så går strömmen där med...
Två olika kretsar kan jag väl tänka mig att man kan kortsluta, men en tredje efter de två första? Ja, det låter ju som en jävligt bra idé. Jävla stolpskott.
För att komma hem till ett hus utan ström, och därför utan värme, ett garage utan ström och ett motorvärmaruttag som vägrar att hoppa till liv igen, det var precis vad jag ville ha när jag kom hem från jobbet idag. Tack så in i helvete. :4skrika
För att stå och felsöka ett jävla proppskåp är vad jag vill ha för mig efter en dålig natts sömn, 9 timmars arbetsdag och två jävla timmars pendling.:machinegu:machinegu:machinegu
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top