REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 1176 av 1177 FörstaFörsta ... 17667610761126115111701171117211731174117511761177 SistaSista
Resultat 23 501 till 23 520 av 23539
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S
    Citat Ursprungligen postat av Bonzo Visa inlägg
    Jävla märkligt beteende. Jag upplever det som att det är praxis att hitta sitt nya boende innan man sätter ut det gamla för försäljning. Att hitta rätt boende kan ju ta flera år men att bli av med befintligt hus har väl aldrig varit ett problem.
    Så resonerade en kamrat i somras. Köpte ett radhus och satte sen ut lägenheten till försäljning. Första visningen kom noll spekulanter, andra noll. Efter prisdumpning kom några och tittade, men inga bud. Blev lite stressigt, men någon hundring i förlust fick honom fri från dubbla boenden.
    Nyproducerade lägenheter är inte alltid en bra affär ens i närheten av Stockholm.

Medlem CFrs avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Hoj
    BMW S 1000 R -15
    Jävla märkligt beteende. Jag upplever det som att det är praxis att hitta sitt nya boende innan man sätter ut det gamla för försäljning. Att hitta rätt boende kan ju ta flera år men att bli av med befintligt hus har väl aldrig varit ett problem.
    Kan tänka mig att det kan finnas en ekonomisk problematik i det hela iofs, ifall banken ställer som villkor att det gamla huset är sålt först.

I detta fallet var det en förhandsvisning. Kan tänka mig att de kanske mest ville kolla av marknaden så de vet hur mycket de kan få för huset, men om de skulle få en köpare som kan tänka sig att överlåtelsen sker ett år framåt så slår de till. Annars begriper jag inte - hade ändå många vändor fram och tillbaka med mäklaren på temat: "vad skall jag egentligen göra för att de skall vilja sälja huset till mig?"

Surt är det i alla fall. Känns som ett heltidsjobb det här med att köpa hus och jag börjar snart ge upp

Trying real hard to be the shepherd Bonzos avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Hoj
    1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
    Citat Ursprungligen postat av L. Mäkinen Visa inlägg
    Så resonerade en kamrat i somras. Köpte ett radhus och satte sen ut lägenheten till försäljning. Första visningen kom noll spekulanter, andra noll. Efter prisdumpning kom några och tittade, men inga bud. Blev lite stressigt, men någon hundring i förlust fick honom fri från dubbla boenden.
    Nyproducerade lägenheter är inte alltid en bra affär ens i närheten av Stockholm.
    Nej, det är klart att det kan finnas lite bekymmer att bli av med bostäder av en viss typ. Just nyproducerade lägenheter verkar vara lite svårsålda även här i stan, ändå fortsätter det byggas nytt på precis varje ledig yta. Marknaden för hus verkar dock vara väldigt levande fortfarande, även om det inte är riktigt samma hets som för några år sedan.

Citat Ursprungligen postat av CFr Visa inlägg
    Kan tänka mig att det kan finnas en ekonomisk problematik i det hela iofs, ifall banken ställer som villkor att det gamla huset är sålt först.

I detta fallet var det en förhandsvisning. Kan tänka mig att de kanske mest ville kolla av marknaden så de vet hur mycket de kan få för huset, men om de skulle få en köpare som kan tänka sig att överlåtelsen sker ett år framåt så slår de till. Annars begriper jag inte - hade ändå många vändor fram och tillbaka med mäklaren på temat: "vad skall jag egentligen göra för att de skall vilja sälja huset till mig?"

Surt är det i alla fall. Känns som ett heltidsjobb det här med att köpa hus och jag börjar snart ge upp
    Jo, man brukar väl åtminstone kunna skriva in i villkoren för köpet att det hänger på om man får befintligt boende sålt till en viss peng.

Surt som du säger, och det är lätt att tappa sugen. Själv letade jag hus till och från (ibland mer från än till) under närmare 10 år innan jag slog till för ca ett år sedan. Vet inte om jag kan säga att det var det bästa huset som vann till slut, men det känns ändå rätt bra att ha kommit till skott till slut.

Medlem
    Reg.datum
    sep 2019
    Hoj
    Ducati 900SSie 1998, Multi 1000S DS .06, Suzuki GSX1100EF -84
    Vadå köpa hus? Man köper väl ett bra garage och hoppas att det finns något skjul på tomten att sova i?
    Hustrun muttrar fortfarande om att jag prioriterade annat än själva huset när vi köpte, 1988.

Reg.datum
    jan 2008
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av gundj Visa inlägg
    Vadå köpa hus? Man köper väl ett bra garage och hoppas att det finns något skjul på tomten att sova i?
    Hustrun muttrar fortfarande om att jag prioriterade annat än själva huset när vi köpte, 1988.
    Garaget var faktiskt en av de största anledningarna till att jag köpte hus över huvud taget. Tidigare hyrde jag ett garage, 3 km från bostaden, för 700:-/mån. Galenskap, nu har jag garage i källaren.

Medlem CFrs avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Hoj
    BMW S 1000 R -15
    Citat Ursprungligen postat av gundj Visa inlägg
    Garaget var faktiskt en av de största anledningarna till att jag köpte hus över huvud taget. Tidigare hyrde jag ett garage, 3 km från bostaden, för 700:-/mån. Galenskap, nu har jag garage i källaren.
    Samma för mig. Är så vansinnigt trött på att behöva flytta runt mellan olika garage och att behöva ta bilen till garaget för att kunna köra hoj.

Ett bra garage är ett måste (eller att det finns bra möjligheter att bygga ett garage, utan att budgeten sprängs), men det gör inte direkt husletandet lättare. Det finns betydligt många fler hus utan garage eller med någon sorglig carport eller kallgarage än vad det det finns hus med bra garage.

Tutlurad Ägges avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Hoj
    Ducati Scrambler FT -19
    Idag är jag förbannad för att bakrunden på bilden av mig till ID06 var för mörk enligt dom.

Ja men förfan redigera skiten då via datorn, tar 20 sek för en medelkompetent person istället för att kräva ny bild. Kan poängtera bilden var tagen med vit bakgrund i ett upplyst kök så fattar inte problemet.

Antingen får dom inte redigera bilder eller så är dom bara helt sämst.

Är aningen pissed off också att det har regnat på tvären och vi stod och bilade en 40cm tjock gjutning halva dagen ute i spöregn 3+ och blåst. Vred ur kallingarna när jag kom hem, fyfan vilken dag.

Bästa duschen på länge iaf! Man skulle ha bastu.
    Senast redigerat av Ägge den 2020-01-14 klockan 16:15.
    När man har ett problem ska man skjuta det framför sig
    och är man riktigt duktig så hinner man aldrig ikapp det.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S
    En kille på ett syskonföretag har fått ny förmånsbil, en laddhybrid. Givetvis ställer han sig på den plats jag brukar använda för min Optima, men inte fan kopplar han in kabeln. Då kunde han ju lika gärna ha parkerat där hans gamla sothora brukade stå.

hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    5
    men inte fan kopplar han in kabeln
    En par råa potatisar i avgasröret så får det blir som en överaskning när strömmen sinar.
    /anders -98gsf1371 -97gsf1157 -91vs1400 -81GPz1100 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x2

Reg.datum
    jan 2008
    Hoj
    Visserligen härom dagen och inget nytt tema, men jag känner mig fortfarande lite förundrad över folks beteende.

Lagt ut en uppsättning packväskor till försäljning (Blocket). I fredags får jag ett meddelande.

Frågeställare: Finns väskorna kvar? I så fall köper jag dem.

Jag: De finns kvar, så det är bara att komma och hämta dem.

F: Kan du skicka dem?

J: Det kan jag fixa, men jag tror det kommer kosta en del.

Ett par meddelanden fram och tillbaka senare har det kommit fram att han bor drygt 15 mil bort. Jag skriver då att jag ska en bit åt det hållet under lördagen och att jag skulle kunna ta en liten omväg och möta upp honom halvvägs för leverans av väskorna.

Därifrån är det radiotystnad. Alltså, vad i helv1?! Om man är så intresserad av en vara att man säger "Jag köper dem" redan i första kontakten så kan man väl åtminstone svara något om man erbjuds få dem (delvis) levererade? Eller har jag missat något?

Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    En kille på ett syskonföretag har fått ny förmånsbil, en laddhybrid. Givetvis ställer han sig på den plats jag brukar använda för min Optima, men inte fan kopplar han in kabeln. Då kunde han ju lika gärna ha parkerat där hans gamla sothora brukade stå.
    Citat Ursprungligen postat av andersbrink Visa inlägg
    En par råa potatisar i avgasröret så får det blir som en överaskning när strömmen sinar.
    Ja, för att prata vänligt med personen är inte det normalsvenska sättet att lösa det!
    Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/

"You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

"Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R
    Han parkerade säkert vid pumpen när han bara skulle in på macken och käka korv å dricka kaffe.
    Söker: Motor till GSXR1100W dvs vattenkylda 92-98, ev skabbig hoj

/steffe

Lekfordon Suka 750gsxr, Winner of "Stockholm Midnight GP 2012"
    "Fear is lack of knowledge"
    "My attitude, your problem!!!"
    Min andra adrenalinsport, www.maltochhumle.se , Riddaren af Malt & Humle.

Småvild Plasts avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Hoj
    Xvz1300tf 99 xt660r 08
    Mitt jobb dödar min själ och min livslust. Men jag är för lat för att göra något åt det uppenbarligen
    Det skall knastra när man ramlar inte skramla.

Proud to be a redneck!

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Old Badger Visa inlägg
    Ja, för att prata vänligt med personen är inte det normalsvenska sättet att lösa det!
    Jag mötte honom med orden "nu jävlar är det krig".

Big in Japan Lugns avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
    Citat Ursprungligen postat av Plast Visa inlägg
    Mitt jobb dödar min själ och min livslust. Men jag är för lat för att göra något åt det uppenbarligen
    Slösa inte bort livet.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Lugn Visa inlägg
    Slösa inte bort livet.

Småvild Plasts avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Hoj
    Xvz1300tf 99 xt660r 08
    Nä jag känner exakt så att jag inte vill slösa bort livet. Men samtidigt är det inte bara att göra något åt situationen när man inte ens har betyg från 9an.

Vill hålla på med motorcyklar på heltid.
    Det skall knastra när man ramlar inte skramla.

Proud to be a redneck!

Medlem MickeZX7Rs avatar
    Reg.datum
    jun 2015
    Hoj
    ZX7:or och ZX9
    Blogginlägg
    1
    Nä jag känner exakt så att jag inte vill slösa bort livet. Men samtidigt är det inte bara att göra något åt situationen när man inte ens har betyg från 9an.

- Hur kan du inte ha det...är det inte skolplikt med betygssättning i grundskolan?
    If it has boobs or wheels, it´s gonna cost you..

Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Jag mötte honom med orden "nu jävlar är det krig".
    Lysande! Det kommer att lösa dina parkeringsproblem i framtiden!
    Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/

"You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

"Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R

Chansa på detta, det var ju en hårdrockare som blev sjukskriven/förtidspensionerad på heltid pga brist på arbetslust eller liknande
    Söker: Motor till GSXR1100W dvs vattenkylda 92-98, ev skabbig hoj

/steffe

Lekfordon Suka 750gsxr, Winner of "Stockholm Midnight GP 2012"
    "Fear is lack of knowledge"
    "My attitude, your problem!!!"
    Min andra adrenalinsport, www.maltochhumle.se , Riddaren af Malt & Humle.

Sidan 1176 av 1177 FörstaFörsta ... 17667610761126115111701171117211731174117511761177 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Hej. Lite kort jag tagit... MC-Mässan 2020 Lördag morgon innan "stormen" Med vänlig hälsning Toyman

Toyman
Vill du annonsera ovan? Klicka här