Suzuki RG (läs)

xplojt

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ska skaffa mig en 125 när som helst!
Hei, ehm jag undrar hur stor en suzuki rg är igentligen? nu snackar jag om den nyare modellen den lila svarta, har ni någon bild när den står bredvid någon riktig tung mc eller bil eller nånting så att man ser den storleksmässigt! ? lägg upp bilden här då!
 

Buzz

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
thumper
RG 125 F Gamma 1992
Overall Length: 2 015 mm (79.3 in)
Overall Width: 770 mm (30.3 in)
Overall Height: 1 090 mm (42.9 in)
Seat Height: 775 mm (30.5 in)
Wheelbase: 1 335 mm (52.6 in)
Ground clearance: 140 mm (5.5 in)
Dry weight: 125 kg (275 lbs)
Engine type: Water-cooled 124 cc single cylinder two-stroke. 33 hp/ 11.250 rpm, 21 Nm/ 11.000 rpm.

The 1992 year's RG125 Gamma FN was a whole new motorcycle, with crescent swing arm, inverted front fork, fairing, chassis, features and graphics that related to Suzuki's grand prix machines. The model was presented in November 4th 1991 in Japan.

Starting frame number: NF13A-100001
Colors: Blue/White/Red, Black/Purple/Blue
 

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fyrhjuling
RG:n ser ut som en moppe när den står sidanom min fassas CBR1000F o ser ut som en 125:a när den står bland moppar...

Med tanke på hur dagens räsermoppar ser ut så e de många som kommer fram o frågar om de e en motorcykel eller moppe..

Jag som är 1.96 ser jävligt stor ut när ja fräser runt me min 125:a o ja känner själv att ja sitter lite knepigt på den, men kul har jag :squid
 

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Ser ut som en liten moppe brevid min AF1a.. :D 22L tank och stor överhuvudtaget. Men även det har ju sina nackdelar, men när man åker minst 6.5mil om dagen (till jobbet nu, annars skolan) och 10-15 mil åtminstode ett par tre gånger i veckan så föredrar då jag skarp nåt lite större än RG125F en. Men på tex. bana hade jag förmodligen lätt valt att köra RG om det vore så..
 

heNkOne

Lycklig Sporthoj.com'are
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Uppsala/Knivsta
Hoj
Suzuki RG125F -92 utagen 93..
jora, suzukin är liten.. men den duger gott åt mig som är 186.. och så kan jag lova att d é drag i hojjen :tummenupp
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
xplojt skrev:
Så en nsr är betydligt större`?

Jag tycker NSRn känns mindre att sitta på. Jag tycker inte att en RG är en liten 125a. Vet inte om det är stor skillnad på -91 och -92 storleksmässigt.
 

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhankmo, Finland
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
SkorvKalle skrev:
RG:n ser ut som en moppe när den står sidanom min fassas CBR1000F o ser ut som en 125:a när den står bland moppar...

Med tanke på hur dagens räsermoppar ser ut så e de många som kommer fram o frågar om de e en motorcykel eller moppe..

Jag som är 1.96 ser jävligt stor ut när ja fräser runt me min 125:a o ja känner själv att ja sitter lite knepigt på den, men kul har jag :squid

Samma sak med KMX,,, har blivit tillfrågad om det är en moped eller 125:a många gånger... Bara för att dagens crossmopeder är överdimensionerade!
 

Buzz

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
thumper
SimmPsi skrev:
Jag tycker NSRn känns mindre att sitta på. Jag tycker inte att en RG är en liten 125a. Vet inte om det är stor skillnad på -91 och -92 storleksmässigt.

Gammla modellen har tex 73cm sitthöjd mot den nya 77.5cm. Så det är rätt stor skillnad. Den gammla är 65.5cm bred mot den nya som är 77cm bred.
 

heNkOne

Lycklig Sporthoj.com'are
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Uppsala/Knivsta
Hoj
Suzuki RG125F -92 utagen 93..
drar in en liten fråga här, i stället för å starta en helt ny tråd ang. rg (nya modellen).. nån som har koll på va batteriet/generatorn pallar med?? nån som vet om den skulle klara av att ha 2 stycken lysrör ala 20 cm inkopplade lr om batteriet skulle laddas ur på en gång??
 

Supra^

Kawa suger fett
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Finland
Hoj
Kawasaki KDX '91-'92
heNkOne skrev:
drar in en liten fråga här, i stället för å starta en helt ny tråd ang. rg (nya modellen).. nån som har koll på va batteriet/generatorn pallar med?? nån som vet om den skulle klara av att ha 2 stycken lysrör ala 20 cm inkopplade lr om batteriet skulle laddas ur på en gång??

batteriet tål väl 3.5A om ja kommer rätt ihåg.


Tycker själv att RGF e stor, åtminstone känns den större att köra än min kompis NSR '91... skolkompisarna säger att den ser jävla stor ut, men de beror högst antagligen på de att ja e 172cm lång :D
 

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen längre
Ja tycker RG:en är liten o kompakt, en söt liten tjockis som man gott o väl klarar sig med. Jag är 1,87.
 
Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Hur pass stor är NSR 01 i förhållande till dom andra?

Tycker det känns som den är rätt stor... En R1a känns inte så enromt mkt större, större, visst, men inte jättemkt större...

Om man jämför med tex RS eller MITO, hur biffig är NSRen då?
 

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen längre
heNkOne skrev:
drar in en liten fråga här, i stället för å starta en helt ny tråd ang. rg (nya modellen).. nån som har koll på va batteriet/generatorn pallar med?? nån som vet om den skulle klara av att ha 2 stycken lysrör ala 20 cm inkopplade lr om batteriet skulle laddas ur på en gång??

Henke förvarar du din hojj i värmegarage eller hyffsat kyligt? Tänkte på om den startar lätt nu så här på vintern. Mitt batteri suger nämligen slangbella eftersom det är ett biltema.
 

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
Hur pass stor är NSR 01 i förhållande till dom andra?

Tycker det känns som den är rätt stor... En R1a känns inte så enromt mkt större, större, visst, men inte jättemkt större...

Om man jämför med tex RS eller MITO, hur biffig är NSRen då?

Om man har en mito och en nsr brevid varandra så är de rätt lika i storlek. När det gäller aprilian så har jag inte en aning. Men kolla i testet i bike för 2 eller 3 nummer sedan där finns ju alla tre brevid varandra.. Orkar inte kolla själv nu men har för mig att de ser ungefär lika stora ut.
 

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Esquina skrev:
Henke förvarar du din hojj i värmegarage eller hyffsat kyligt? Tänkte på om den startar lätt nu så här på vintern. Mitt batteri suger nämligen slangbella eftersom det är ett biltema.

Byt då? Global batterier är att rekommendera, självklart också Varta.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top