Hur Mycket kan jag ladda min GSXR 1000 K1. Och høgt besinforbruk

dennis_R1000

blabla
Gick med
3 Jan 2007
Ort
Norway
Hoj
GSXR 1000 Turbo
Hei Folkens och god sommar...:)
Etter å ha lest her i forumet. natt och dag så fins det fler som laddar sin Gixxer1000 helt up mot 1.0bar :confused: er det møjligt :confused: .

jag kjør med et mc-xperss-kit med Schwitzer- S1BG-L snurra,
har snakket med Erik him self och han gir bara vaga svar nja/nei/jo... osv.

Jeg hadde et ønske om och få lite mer lade tryck .. dvs. ca 0.8-0,9 bar, er det uforsvarligt??, lar det seg gjøra,

er det fler her som kjør S1BG-L på R1000 med over 0,75bar på sin gixxer 1000 k1-k2?

En annan sak hur er det med besinforbruket... jag har fått en gsxr1000Turbo som super fuel som en Volvo 145 från 1976 :va

Jag har en rekkevidde på vid pen / virkelig pen kjøring 170km før fuel lampan børjar ock lysa:confused: .skal det vara så før klarte jag 230km

och vid lite/mye mere griskjørning 140km :huvet .
Er detta den nye fuel virkeligheten
Da ser jag inte fram imot min mc ferie til Italia gjennom Tyskland

Håpar fler orkar och svara:)
tack på førehand
Dennis i Norge
Turbo bike movies @ www.dennisb.org
 

HasseTT

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemlös på riktigt
Hoj
Såld...
Jag laddade ca 1.1 med min K1a som hade schwitzer...Men bara ytterst korta stunder i taget, tex om jag behövde ett okontrollerat framhjulslyft när alla andra toppade :D Vid högfartskörning laddade jag aldrig mer än omkring 0.6, blir lätt varma avgaser då...Alla kunniga sa att det skulle braka i hop med en enda härdsmälta vid ladd över 0.7 men min tuffade på ett par tusen mil iaf innan jag sålde den. Klockrent! :yoparty


Hei Folkens och god sommar...:)
Etter å ha lest her i forumet. natt och dag så fins det fler som laddar sin Gixxer1000 helt up mot 1.0bar :confused: er det møjligt :confused: .

jag kjør med et mc-xperss-kit med Schwitzer- S1BG-L snurra,
har snakket med Erik him self och han gir bara vaga svar nja/nei/jo... osv.

Jeg hadde et ønske om och få lite mer lade tryck .. dvs. ca 0.8-0,9 bar, er det uforsvarligt??, lar det seg gjøra,

er det fler her som kjør S1BG-L på R1000 med over 0,75bar på sin gixxer 1000 k1-k2?

En annan sak hur er det med besinforbruket... jag har fått en gsxr1000Turbo som super fuel som en Volvo 145 från 1976 :va

Jag har en rekkevidde på vid pen / virkelig pen kjøring 170km før fuel lampan børjar ock lysa:confused: .skal det vara så før klarte jag 230km

och vid lite/mye mere griskjørning 140km :huvet .
Er detta den nye fuel virkeligheten
Da ser jag inte fram imot min mc ferie til Italia gjennom Tyskland

Håpar fler orkar och svara:)
tack på førehand
Dennis i Norge
Turbo bike movies @ www.dennisb.org
 

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
KTM 525 SX -05
Jag hade en switzer snurra på min retta förrut, den bottnade vid 0,9 bar. Så ska du ladda 1 bar och kanske mer så borde du byta snurra. Annars så tycker jag switzer turbon var bra, laddade tidigt och drog fint i registret, mattades väll av en aning på toppen, men det är inte så ofta man ligger och pressar, inte jag iaf.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top