Dagens Blocket! (mc-relaterat)

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det används alldeles för lite tjära och fjäder nuförtiden...


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
https://www.blocket.se/vi/88705397.htm

Jag kan inte mycket om Moto Guzzis modeller , men 5000kr borde väl vara billigt ?
Den såg ju fräsch ut också

0a3743927bac73534be9a27735d8c285.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk

Vansinnigt billigt för en alldeles ooomöjlig hojmodell.
Den hade jag gärna köpt.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Du kan FÅ min - om du ser till att jag aldrig mer behöver åka ned till ett stort D-format kontorskomplex på Sickla Industriväg 19 eller fjärra deras prylar.

View attachment 451836

Haha du kan iaf skatta dig lycklig att du inte har den seafoamgreen Liknande kulören som man måste KIDNAPPA en hojtjuv och under pistolhot tvinga honom att stjäla den
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: BMW C1 - 200 - Samlarobjekt i få utförande https://www.blocket.se/vi/87273591.htm

Modig prissättning, men det kanske finns samlare på C1:eek:r som bara måste ha WilliamsF1-färgerna? Missförstå mig rätt, C1:eek:rna är svincoola - om än lite kassa här i söder pga vindfånget och små hjul... och jag kan gärna tänka mig en. För max 20.000 kr, och då ska den vara fin!

Ska jag ha en BMW-scooter för den pengen så köper jag nog hellre demo-C400X:en jag provade i somras. Den hade massa kul utrustning (keyless på en scooter är smutt), gick fint på motorväg i 120 i ösregnet och var helt ok att köra. 69.900 kr just nu.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Skulle aldrig köpa en sån, inte ens om jag fick den...

Åker hellre bil då..
Måste ju vara en av mc-historiens mest misslyckade modeller, den blev väl rätt kortlivad. Kan inte ha sålts i många ex. Måste ju vara värsta vindfånget + skyddar verkligen "taket"? + vem vill bli sedd på en sådan + vobbel?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Måste ju vara en av mc-historiens mest misslyckade modeller, den blev väl rätt kortlivad. Kan inte ha sålts i många ex. Måste ju vara värsta vindfånget + skyddar verkligen "taket"? + vem vill bli sedd på en sådan + vobbel?

Det finns ju de på forumet som haft en/flera. Starstriker? Grannen har en och pendlar till jobbet inne i stan så länge vägarna är isfria.

En scooter med tak och vindrutetorkare = torr och kan köra med kostymen på. Dessutom har den säkerhetsbälte och man sitter relativt skyddad om det går åt h-e, dvs förmodligen den säkraste stadshoj man kan tänka sig. ABS standard. Stort låsbart bagageutrymme.

Den ser ut som en sönderkapad version av Farmor Ankas bil, har alldeles för små hjul och är troligen hemsk på längre sträckor. Men jag skulle ändå kunna tänka mig att ha en att åka till jobbet med för att slippa skinnställ osv.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Ser ut som en bastard till en DR 800.
 
Last edited:

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Måste ju vara en av mc-historiens mest misslyckade modeller, den blev väl rätt kortlivad. Kan inte ha sålts i många ex. Måste ju vara värsta vindfånget + skyddar verkligen "taket"? + vem vill bli sedd på en sådan + vobbel?

Håller me dig... Men säkert är de ett samlarobjekt för vissa..
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det finns ju de på forumet som haft en/flera. Starstriker? Grannen har en och pendlar till jobbet inne i stan så länge vägarna är isfria.

En scooter med tak och vindrutetorkare = torr och kan köra med kostymen på. Dessutom har den säkerhetsbälte och man sitter relativt skyddad om det går åt h-e, dvs förmodligen den säkraste stadshoj man kan tänka sig. ABS standard. Stort låsbart bagageutrymme.

Den ser ut som en sönderkapad version av Farmor Ankas bil, har alldeles för små hjul och är troligen hemsk på längre sträckor. Men jag skulle ändå kunna tänka mig att ha en att åka till jobbet med för att slippa skinnställ osv.

Jag vill åsso ha en!
Den står på listan sedan länge. Du vet vad jag skall ha den till...

Ser ut som en bastard till en DR 800.

Ja, det finns en koppling. Designen står Edgar Heinrich och David Robb för - båda in-house BMW Motorrad.
Just anknäbben är en kärleksfull blinkning till Hans Muth - som räddade BMW Motorrad med sin design några decennier innan och även uppfann den moderna anknäbben i DR 750, och senare DR 800.

Övertala frugan o sitta på bönpallen! :)

Svärmorslucka fast på hoj!

Ja, snacka om att känna sig utanför.
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Det sägs att BMW designade den med förhoppningen att det skulle vara tillåtet att framgöra den utan hjälm, därav säkerhetsbälte.
Och därav också floppen, när tyska myndigheter inte godkände det.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top