Dagens Blocket! (mc-relaterat)

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Var det någon som han med att ta skärmdump på annonsen från Umeå med rubrik Maico 490 1983?

Det var eg en 1971 Maico 400 som skulle passat bra i mitt framtida MC-museum. Dessutom lite extrautrustad... :gråta

Hann inte ta nån skärmdump, men kan trösta dig med att den va rejält sliten , var inte objekt för ett museum
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Var det någon som han med att ta skärmdump på annonsen från Umeå med rubrik Maico 490 1983?

Det var eg en 1971 Maico 400 som skulle passat bra i mitt framtida MC-museum. Dessutom lite extrautrustad... :gråta

Den låg ute för 4900 , bvsa , och av bilden att döma såg det ut att vara ungefär vad den var värd, jag var också lite intresserad, men det kändes som det lite för mycket jobb
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Finns ju en anledning till att jag svetsar egna ljuddämpare.
Förutom att jag är snål så är det för att det är så ruskigt enkelt!
Helt rätt, sätt dit han. Men jag blir också lite lack på att man får pröjsa fem lax för en metallburk som man kan köpa för några hundringar i kina. Har ni sett hur perfekta svetsarna är på de där? Rena konstverken.

Försök övertyga mig att en "öppet rakt igenom" burk skulle vara ett teknologiskt underverk värt tusentals kronor.

Sågar man upp en originalburk däremot, så kan det vara 3-5 st bafflar förbundna med lika många rör av olika diameter fram och tillbaka i hela burken. Där är nog slumpen längre bort. Men de kostar ist ingenting begagnade:va
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Var nog 5900, och den behövde en del kärlek men det är inte extremt mycket detaljer på en crosshoj.

Svårt säga värdet i

Det stämmer, var 5900kr , nä det är inte extremt många detaljer, men det är inga problem att lägga ut 15.000kr heller på en för att få den i riktigt bra skick
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det är inget halvhjärtat hemmabygge! Här platsar faktiskt "helt unik" även om denna inte är min favorit. Norrsken och Bustrajan gillar jag och de har inte kort sadel! :tummenupp

Vi har byggt engelskt, japanskt och amerikanskt. Allt från långgafflar till racinghojar har engagerat byggarna på MCM. Vår ambition har alltid varit att försöka ”pröva något nytt”, helst något som ingen annat tidigare har gett sig på. Därför hittar du en del rätt spejsade hojar i listan nedan. Den helsvenska Norrsken är ett bygge många fortfarande talar om. Den utfraktade och kompressortryckta Trajatrippeln likaså. En av de allra första riktigt genomarbetade japscustoms som byggdes i Sverige var MCM:s Kaminari som också känns som lite av en milstolpe. Spana in projektbilderna, säkert hittar du någon som du gillar.

http://www.mcm.se/projekt.htm

VTR-hojen är verkligen snygg.
Linjerna hänger ihop, det är tradition och nyskapande i en verkligt skön förening och det finns massa detaljer att förlora sig i.

Men.

Jag ser ingen bild med förare som ser vettig ut.
Alla förarmått ser helt off ut, och jag kan inte se mig själv ombord på ett avslappat och bekvämt sätt.

Är jag den ende? Eller är det kanske där vi hittar mätarställningen...?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
VTR-hojen är verkligen snygg.
Linjerna hänger ihop, det är tradition och nyskapande i en verkligt skön förening och det finns massa detaljer att förlora sig i.

Men.

Jag ser ingen bild med förare som ser vettig ut.
Alla förarmått ser helt off ut, och jag kan inte se mig själv ombord på ett avslappat och bekvämt sätt.

Är jag den ende? Eller är det kanske där vi hittar mätarställningen...?

Är inte det generellt för alla cyklar där man har fötterna längre fram än näsan? Finns inte en chans i helskotta att man kan avlasta ryggslutet så de gör sig bäst på bild.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
VTR-hojen är verkligen snygg.
Linjerna hänger ihop, det är tradition och nyskapande i en verkligt skön förening och det finns massa detaljer att förlora sig i.

Men.

Jag ser ingen bild med förare som ser vettig ut.
Alla förarmått ser helt off ut, och jag kan inte se mig själv ombord på ett avslappat och bekvämt sätt.

Är jag den ende? Eller är det kanske där vi hittar mätarställningen...?

Jag tycker både Inge P-C och Sigge är förare som ser vettiga ut! :D
Båda är dessutom ganska avslappnade och bekväma på bild 4 - 6... :hihi
https://www.blocket.se/stockholm/MCM_Kaminari_Harley_killer_VTR_84084520.htm

Det jag gillar är cylinderns vinkel som påminner om en Modärn Panther! :tummenupp
http://www.vintagebike.co.uk/pictures/1950s-panther-100/#.XKxuo8uP6po
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag anmälde annonsen. Det vore trist om någon betalade sex lakan för kinaskräp.

Du får gärna lägga in en skärmdump på annonsen när du anmäler så att noviser som jag kan lära oss hur man ser vad som är fel. Det är samma sak med ljuddämparna. För egen del kanske jag inte skulle köpa en via Blocket, men andra kan göra det.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top