Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Det blir väldigt avig linjeföring med en tank som är designad att möta sidokåpor som inte längre finns.


Ett vanligt förekommande problem. En tank som är designad för att sticka in bakom sidokåpor och sadel ser ut som skit i bara mässingen. Svårt att begripa varför originaltanken ofta behålls
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Ett vanligt förekommande problem. En tank som är designad för att sticka in bakom sidokåpor och sadel ser ut som skit i bara mässingen. Svårt att begripa varför originaltanken ofta behålls

En enkel genväg hade ju varit att lacka nedre delen av tanken svart så att det vita fältet skapar en rak linje i underkant, men det mer korrekta hade såklart varit att byta tank. Vad gäller gaffelbenen handlar det nog mest om lathet. Synd kan jag tycka då bygget ser rätt cleant ut i övrigt.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
https://www.blocket.se/stockholm/Suzuki_SV1000n_79221169.htm?ca=11&w=3

HRO6RST.jpg


Satan va han kryddar om sin hoj, ser ju för taskig ut. "röda eloxerade skruvar". Där har vi standarden. Verkar tro han sitter på nån unik guldklimp. Det är helt okej att älska sin egen hoj, men man måste ju ha perspektiv! :rofl
 
Last edited:

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Ännu en fråga för mänsklighetens fortlevnad:
Alla dessa caferäcer,bobber,scrammel som byggs med vinkelslip, någon form av skaparglädje och total avsaknad av designkänsla. Ja just det, och utan förståeelse för ett korrekt monterat framdäck :hihi
Jag kan motvilligt förstå att man bygger. Det är ju roligt att kapa och utgångsmaterialet nästan gratis.
Men nu den riktigt stora gåtan. Vem i h..vete är det som köper dom därefter? Då finns ju bara vetskapen om att man äger vraket. Nöjet att metallslöjda till den fick man ju inte då.
Eller är det så att de aldrig säljs på blocket? Annonsen bara tynar bort och dör efter tre månader? Det är frågan?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Mina brukar bli sålda:D

De fulaste vi diskuterar här kostar ju ofta under 10", så nästa köpare har nog hopp om förbättringar.

De fula, OCH dyra köps nog av såna som inte kan mecka, och vars övervakare/god man var ledig den dan.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Den här tycker jag är cool med lyckat stuk med enkla medel, och med en god portion original

https://www.blocket.se/vi/79282780.htm

Snygg och smakfull!
Förtjänar ett förevigade i tråden...

7kgLvHb.png


.. eftersom...

hZkIcHK.png


...den snart lär försvinna från Blocket med det priset.

Tror jag?
Det slår mig att den inte är byggd i just den stil som verkar vara gångbar just nu. Till denna hoj passar inte jethjälm, hipsterskägg och rutig skjorta.

Här passar det bättre med en krom- eller guldjacka i lagom prassligt material, rediga polisonger - som hålls nogsamt dolda i en riktig Simpson med brevlådeöppning.

Kanske krävs det avgasbandage och en misslyckad häck med chopperskylt för att massorna skall gå bananas och ringa ner "byggherren" för att få ställa sig i köpekön.

...eller också är den bara för billig och inte döpt till något.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top