Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Ja det var faktiskt - Ooops! :brinnerup
Okay, det ursprungsmaterialet är svårt att motivera ett bevarande av.
Men, man kan ju ha en plan innan man börjar kapa, och avsluta innan man säljer ändå.

Jo, jag brukar ju försvara människors rätt att göra som de vill med sina ägodelar, men i det här fallet har jag svårt att ställa mig på kaparens sida.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Fuck, varför.....nu googlade jag på shervinrrr, herredjävlar vilket miffo! :) Tror jag var lyckligt ovetande om detta spån tills nyss, tack för det! ;-)

Haha, vassego! :D
 
Last edited:

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Jo jag undrade också vad du orerade om:hihi Skrev du inte fel ort också:lol

Skönt med firmorna som säljer sina hipsterstrackers för 100" med orenoverade motorer, kul att köpa 4 x kolvsats om några år från Honda/Yamaha/Suzuki för tio papp, sen ska det borras x 4 osv osv :gnissla

100"? 100 tum?
100' är 100 000.

:):):)
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Såg att min gamla Transalp, Projekt Mellanmjölk, är uppe till salu för rena vrakpriset.
https://www.blocket.se/stockholm/Honda_transalp_650_78875712.htm?sa=1

10 papp är den ju lätt värd och borde ha många mil kvar i sig. Vet ju iofs inte hur den levt de senaste åren.
Har för mig jag sålde den för dryga 30 för 5-6 år sen.

Vill någon läsa på mera om hojen så finns tråden om den här: https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?249576-Honda-Transalp-XL650V-projekt-mellanmjök
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Såg att min gamla Transalp, Projekt Mellanmjölk, är uppe till salu för rena vrakpriset.
https://www.blocket.se/stockholm/Honda_transalp_650_78875712.htm?sa=1

10 papp är den ju lätt värd och borde ha många mil kvar i sig. Vet ju iofs inte hur den levt de senaste åren.
Har för mig jag sålde den för dryga 30 för 5-6 år sen.

Vill någon läsa på mera om hojen så finns tråden om den här: https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?249576-Honda-Transalp-XL650V-projekt-mellanmjök

Det där "Nya Blocket"
M6crZ77.png

känns mest som en fet spik i kistan faktiskt.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Såg att min gamla Transalp, Projekt Mellanmjölk, är uppe till salu för rena vrakpriset.
https://www.blocket.se/stockholm/Honda_transalp_650_78875712.htm?sa=1

10 papp är den ju lätt värd och borde ha många mil kvar i sig. Vet ju iofs inte hur den levt de senaste åren.
Har för mig jag sålde den för dryga 30 för 5-6 år sen.

Vill någon läsa på mera om hojen så finns tråden om den här: https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?249576-Honda-Transalp-XL650V-projekt-mellanmjök
Ja den blev ju inte kvar så länge eller så ångrade säljaren sej :) (annons borttagen)
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Nej, det gick inte att länka den heller...
Blocketbild1.jpg

Honda cb900 bol dor -81
Säljes av: Patrik 7 april 19:55
Visa på karta (Umeå)
27 000 kr
Modellår
1981
Fordonstyp
Custom
Säljer nu min väldigt påkostade hoj då varken tiden eller energin räcker till. Jag byggde hojen för ca 2 år sedan och den är besiktad och godkänd i detta utförande. Dock så ska den besiktas senast sista april, men har inte rullat många mil sen senaste besiktningen. Mycket trevlig och pålitlig hoj med bra drag för sin ålder, 100hk.
Förutom den uppenbara ombyggnationen så är motor och topp renoverade med nya ventiler, tätningar osv, alla packningar och en del lager. Medföljer även en i princip komplett reservdelsmotor. Övriga saker som är gjorda:

- Renoverad framgaffel
- Alla bromsok renoverade med kolvar och tätningar. Och givetvis bromsbelägg.
- 2-komponetslackad ram och tank
- Nya hjullager fram och bak
- Nya lameller
- Nytt drivpaket
- Digital hastighet- och varvmätare
- Nya vajrar
- Genomgångna och ultraljudstvättade förgasare

Endast startad och varmkörd i garage efter renoveringen. En motorcykel som kommer rulla väldigt många mil! Prisidé, 27000kr eller bud.

Sökord, caféracer, tracker, bobber, bratstyle, streettracker

:hej :hej
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ja den blev ju inte kvar så länge eller så ångrade säljaren sej :) (annons borttagen)
Snubben såg Wiseguys post och tog ner annonsen för att lägga upp den senare till sitt rätta värde.
Han visste inte att det var en projekthoj från Sveriges viktigaste MC-forum.
30 papp nästa gång. Minst!
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Snubben såg Wiseguys post och tog ner annonsen för att lägga upp den senare till sitt rätta värde.
Han visste inte att det var en projekthoj från Sveriges viktigaste MC-forum.
30 papp nästa gång. Minst!
Nja... :D
Den hade legat ute nästan 1 månad i år. Såg den förra året också för 25+- någonting med samme ägare utan att den rörde på sig. Är väl miltalet som skrämmer, men den hade ju rullat 12 tusen mil som en körlärarehoj (inte elevhoj) med full service liksom.
Så denna gång blev nog såld.

Funderade ett tag på att köpa tillbaka den, då den faktiskt hade lite roliga prylar och gav mig redigt med nöje förut.
Men det är som en vis kvinna har sagt en gång i tiden: man går inte tillbaka till ex. Det blir bara en djävla massa strul och besvikelser.
Så jag lät den vara.

Jag köpte den själv för 14 papp en gång i tiden :tungan
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Bak påverkas däcket av motorn som accelererar och sidokrafter vid kurva, då blir komposanten snett bakåt och alltså därmed klacken likaså.

Fram påverkas däcket av broms och kurva... där blir därmed komposanten snett framåt och klacken också.

Det utskurna emellan klackarna har inte samma dunderuppgift på en hoj som på en bil gällande evakuation av vatten så klackarnas form pga kraftkomposanterna går före.
...även på scamblers... som väl iofs annars ofta har typ TKC80...?
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top