Gsx 750 Tråden

jawohl

Welcome to the Jungle!
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Ja
Hoj
-
Även jag köpte mig en gammal körskolehoj igår :rock

Var köper ni reservdelar? Några kända fel/brister på den här modellen?
 

suzuki99

Ny medlem
Gick med
23 May 2015
Ort
enebyberg
Hoj
suzuki gsx 750 inazuma 99
gör ett försök här då. jag har precis bytt packbox på min framgaffel nu men har ingen aning om vad för olja eller hur mycket olja jag ska ha i gaffeln igen. någon som vet eller sitter på en manual som kan kolla upp det?
 

TheHansson

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2015
Ort
Ekeby
Hoj
Suzuki DR650
Då bumpar jag igen.

Är också inne på att köpa denna modellen. Vart hittar man manualer mm till denna. Vill gärna kolla igenom sånt innan jag bestämmer mig.
 

MikBak

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2016
Ort
Linköping
Hoj
BMK K1200R & Suzuki GSX 750
Mer liv för Suzuki GSX 750 Inazuma

Då bumpar jag igen.

Är också inne på att köpa denna modellen. Vart hittar man manualer mm till denna. Vill gärna kolla igenom sånt innan jag bestämmer mig.

Ja, lite mer liv i denna tråd vore trevligt då vi verkar vara några som har en Suzuki GSX 750.
Jag köpte en under veckan- en mc som jag en gång i tiden körde upp på, där körskolan hade dem som körskolehojar. Otroligt slitstarka och lättmekade.

Detta är min andra - den förra hade jag för ca 4 år sen, då jag stod i kvalet "Sälja mc och inte mer köra" - köpte då en sådan och tänkte: Kör jag mer än 300 mil på den, ja - då ska jag fortsätta köra mc - vilket jag gjorde; men sålde den dåvarande GSX 750 till förmån för en BMW K1200R, - men nu så, nu funderar ju frugan på att ta mc kort. Och jag kom över en GSX 750 i hyffsat skick för en bra peng.

Skulle vilja byta ut den tråkiga originalljuddämparen till en kortare - men enda jag hittar är Barracuda (inte så dyra, menmen -inte alls det jag suktar efter)

Sen gärna byta tips, frågor, bolla och ha en dialog med andra om vad man kan göra, - enklare och avancerade saker. Bara kul om fler uppskattar denna härliga mc.

(Jo, ovan - 300 mil blev mer än ca 1200 mil på den under den sommaren)..hehe. Skruvade på en sån där ful vindruta från biltema, vilken verkligen hjälpte till att hålla vinden borta. Men efter ca 160 km/h så klarade inte hållarna att hålla den upprätt..hehe
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Jag har en som ska säljas efter jag besiktat den 11 April. Är nöjd med hojen men är dags att skaffa nytt :)
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Då är hojen såld. Finns numera i Halmstad och köptes av en kille som ska ta körkort. Lite sorgligt att se sin första hoj försvinna iväg :)
 

inzuma

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2016
Ort
Ekerö
Hoj
suzuki gsx 750 inzuma 1999, yamaha wr400f 1999
Hej! Äger en gsx 750 inazuma 99 och undrar vad man behöver plocka bort för att få bort luftburken? har tagit av föggarna och isugsgummina. Börjar misstänka att luftburken inte kommer av när motorn e på men det verkar ju idiotiskt:dummer??
 

lilleroger

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2010
Ort
skurup skåne
Hoj
gsx 1400 k6 honda cbx 600e 83
Länge sedan det hände något i denna tråden ???? någon som vet om det finns några kraschpuckar som passar till gsx 750 1999? ????
 

"Petersson"

kör som varje dag vore den sista......
Gick med
1 Dec 2006
Ort
Bromölla
Hoj
DRZ 400 sm -07
Någon mer som kör denna hoj och är aktiv här :va varit kul att bolla lite tankar å idéer :tungan
 

Jholgersson

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2020
Ort
Vikingstad
Hoj
Suzuki gsx 750 , yamaha r6
Nån här som kan hjälpa mig få tag i en original luftburk till min 750 gsx -99. Var lite för snabb med att ha sönder(tigersågen åkte fram?) min i tron om att jag endå skulle montera öppna filter på fögasarna… tills jag förstod att det inte var det lättaste med dessa vakuum-förgasare…
 

AThern

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2022
Hoj
Yamaha Trancer 900
Nån här som kan hjälpa mig få tag i en original luftburk till min 750 gsx -99. Var lite för snabb med att ha sönder(tigersågen åkte fram?) min i tron om att jag endå skulle montera öppna filter på fögasarna… tills jag förstod att det inte var det lättaste med dessa vakuum-förgasare…
Hej. Jag har till GSX750E. Du får kolla om de passar eller kanske till och med har samma artikelnummer.
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top