Biltema turbo..

finnpower

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
Anderstorp
Hoj
Blackbird -07:a Svart
Intressant ämne det här, dom flesta här är rörande eniga om Biltemas "kvalitet" men lik förgjordat så finns det en hel falang här inne som hävdar att biltemas MC-Racingolja är den bästa som finns,:va skulle aldig falla mig in att hälla den i min hoj i alla fall.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Intressant ämne det här, dom flesta här är rörande eniga om Biltemas "kvalitet" men lik förgjordat så finns det en hel falang här inne som hävdar att biltemas MC-Racingolja är den bästa som finns,:va skulle aldig falla mig in att hälla den i min hoj i alla fall.

Där är nog ingen som säger att den är bäst utan snarare att det är en utmärkt olja till ett riktigt bra pris. Visst finns där bättre oljor på marknaden men till vilken kostnad, jag har hellre råd att byta olja dubbelt så ofta än att tvunget köra med ett speciellt märke.

(själv kör jag med Motul Factory Line i alla mina motorer men sen betaler jag inte heller för oljan)
 

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Skåne
Hoj
Flera :P
Intressant ämne det här, dom flesta här är rörande eniga om Biltemas "kvalitet" men lik förgjordat så finns det en hel falang här inne som hävdar att biltemas MC-Racingolja är den bästa som finns,:va skulle aldig falla mig in att hälla den i min hoj i alla fall.

Samma olja som Statoil har i sitt sortiment....
Kör själv på Bel-Ray EXS 10W-50 och Mobil1 men funderar på att prova Biltema oljan.....
 

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
Skiter i om vad ni har köpt för något som ni inte är nöjda med från Biltema!! Jag vill veta mer om turbon!! Så ni som tjatar om annat kan väl skapa en ny tråd..........

Håller med..det ska väl diskuteras turbos i detta forum och inte glödlampor../wachen
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Fick just svar på mitt mail och turbon är en kinaprodukt dock tillverkad i en fabrik som gör OEM turbos till ett ännu ej spec bilmärke. Jag skall träffa kontakten till helgen och pressa honom på ytterligare detaljer...

Stay tuned
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
2781628 Fick just svar på mitt mail och turbon är en kinaprodukt dock tillverkad i en fabrik som gör OEM turbos till ett ännu ej spec bilmärke. Jag skall träffa kontakten till helgen och pressa honom på ytterligare detaljer...

Stay tuned
Då var det visst Kina ändå.. Fan att man alltid ska ha rätt!
 

FreddaGädda

Guest
Integrerad dynamisk balansering? Det låter ju toppen!

Jag skulle vilja träffa de som är ansvariga för Biltemas reklam/produktinfo :gnissla
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Då var det visst Kina ändå.. Fan att man alltid ska ha rätt!
Å nej, Kina! Min jobbdator är tillverkad i Kina, kommer den att explodera? Ska jag be min arbetsgivare att byta ut den mot en USA-tillverkad?

Det tillverkas en jävla massa grejer i Kina, det låter på dig som att enbart faktumet att tillverkningslandet är Kina skulle vara tillräckligt för att döma ut denna och alla andra Kina-produkter som lågkvalitativa och nära nog livsfarliga produkter. Bergis så sitter det en hel mängd med prylar på din hoj/bil som har tillverkningsland = Kina.
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
2782255 Å nej, Kina! Min jobbdator är tillverkad i Kina, kommer den att explodera? Ska jag be min arbetsgivare att byta ut den mot en USA-tillverkad?

Det tillverkas en jävla massa grejer i Kina, det låter på dig som att enbart faktumet att tillverkningslandet är Kina skulle vara tillräckligt för att döma ut denna och alla andra Kina-produkter som lågkvalitativa och nära nog livsfarliga produkter. Bergis så sitter det en hel mängd med prylar på din hoj/bil som har tillverkningsland = Kina.
Jag tror att din dator kommer att xplodera vilken dag som helst!!
Dessutom borde du genast byta ut din arbetsgivare som troligtvis också är tillverkad i... KINA!!!!!!

Kolla stämpeln under hans fötter när han har ett "tillfälligt avbrott" nästa vecka..

Lycka till..
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
för helvete, diskutera turbon här. jag skiter högaktningsfullt i era bromskivor och glödlampor:mad:
 

kamikaze

Nu laddas det igen
Gick med
6 May 2003
Ort
Älmhult
Hoj
CB1000Turbo -97
Skulle inte själv kunna tänka mej att köpa biltema turbo..ännu. låter andra pröva först..:rolleyes: .. Tycker att merkostnaden för ett mitsu eller kkk aggregat är ganska marginell om man tittar på kostnaden för ett helt turbobygge!
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Å nej, Kina! Min jobbdator är tillverkad i Kina, kommer den att explodera? Ska jag be min arbetsgivare att byta ut den mot en USA-tillverkad?

Det tillverkas en jävla massa grejer i Kina, det låter på dig som att enbart faktumet att tillverkningslandet är Kina skulle vara tillräckligt för att döma ut denna och alla andra Kina-produkter som lågkvalitativa och nära nog livsfarliga produkter. Bergis så sitter det en hel mängd med prylar på din hoj/bil som har tillverkningsland = Kina.

Just det. Bara för att det är gjort i kina innebär det inte per automatik att det är ren skit. Är det någon nation som riskerar att förpassa delar av väst till ekonomins bakgård så är det kina...
 

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Vad är priset på biltema turbon jämfört med en av dom kända märkena. Hur som helst så lämnas det garanti på biltemas saker. :confused:
 

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Kineserna kan bygga grejer i samma kvalitet som övriga stora produktionsländer. Det som gör Kina exklusivt, än så länge, är att det är arbetskraften som är billig, och det gör det möjligt att överhuvudtaget KUNNA göra extremt billiga/lågkvalitativa produkter. Men mycket tillverkas idag i kina i motsvarande kvalitet som i övriga länder. I mitt eget företag så har vi flyttat produktion till kina och plötsligt har vi en klart synligt lägre felprocent på mekaniska komponenter.

Men i just detta fall, invänta feedback från andra, och att det finns renoverade mitsu, garret och övriga agg idag till priser som skiljer sig VÄLDIGT lite från priserna på Biltema.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Talade med min kontakt på Biltema i helgen och turbona tillverkas av http://www.wa-line.com/ som är OEM levrantör till en del Japanska bilmärken samt säljer aftermakretturbos på den amerikanska marknaden under ett annat namn. (fick se en låda där turbon låg förpackad för den amerikanska marknaden och där stod tom made in USA:D )
På tur att komma med i sortimentet finns flertal turbos bla volvo V70 och S60 snurrorna.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top