"Bästa" ursäkterna 2007?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Men det du och många andra missar är att Biaggi har status som en stjärna, det har inte CV. Att kalla någon som aldrig vunnit MotoGP-titeln för "Kejsaren" är lite små larvigt.

...och varför skulle inte Biaggi räknas som en stjärna och CV som medioker? Skillnaden mellan deras prestationer hittills är ju avgrundslik. Sedan att Max fick smeknamnet Kejsaren redan innan han körde 500/MotoGP har kanske du missat. Ska han hålla en presskonferens där han ber alla fans sluta kalla honom för Kejsaren för att du tycker att han är en sopa?
 

sandstream

Guest
...och varför skulle inte Biaggi räknas som en stjärna och CV som medioker? Skillnaden mellan deras prestationer hittills är ju avgrundslik.
Har aldrig påstått något annat. Men om nu CV är medioker och enligt Burgess borde ha vunnit sina lopp med 10-15 sekunder kanske du kan förklara varför inte samma sak skulle gälla tex Biaggi?
Sedan att Max fick smeknamnet Kejsaren redan innan han körde 500/MotoGP har kanske du missat. Ska han hålla en presskonferens där han ber alla fans sluta kalla honom för Kejsaren för att du tycker att han är en sopa?
Jag tycker inte att han är en sopa, det är något som du ständigt läser in mot bättre vetande.
När han fick sitt smeknamn är helt ointressant, kallas man för Kejsaren bör det finnas lite mer grund bakom än 4 raka titlar i en supportklass.
Lite som att kalla vinnaren av en Grupp N tävling i rally för skogens konung... :rolleyes:
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
När han fick sitt smeknamn är helt ointressant, kallas man för Kejsaren bör det finnas lite mer grund bakom än 4 raka titlar i en supportklass.
Lite som att kalla vinnaren av en Grupp N tävling i rally för skogens konung... :rolleyes:
Där har du verkligen köpt valmers argumentation rakt av. Synen på 125 och 250 klasserna är betydligt annorlunda från Rally eller Formel1/GP2 eller vad det heter. Titlar i de här felaktigt kallade "supportklasserna" är i de flesta länder mycket högt sedda, dessutom är de inte supportklasser.
 

sandstream

Guest
Där har du verkligen köpt valmers argumentation rakt av. Synen på 125 och 250 klasserna är betydligt annorlunda från Rally eller Formel1/GP2 eller vad det heter. Titlar i de här felaktigt kallade "supportklasserna" är i de flesta länder mycket högt sedda, dessutom är de inte supportklasser.
Nja, jag bryr mig inte så mycket om hur Valmers ser på saken. För mig personligen är det MotoGP-klassen som gäller, det är dit alla vill och det är där man kröner den som är bäst på roadracing. Sen om 125 och 250 är mer poppis i något annat land spelar mindre roll för mig.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2798620 Nja, jag bryr mig inte så mycket om hur Valmers ser på saken. För mig personligen är det MotoGP-klassen som gäller, det är dit alla vill och det är där man kröner den som är bäst på roadracing. Sen om 125 och 250 är mer poppis i något annat land spelar mindre roll för mig.
Det är ju en sak men du skrev det som att det var så tingens ordning är, 125 och 250 är supportklasser etc etc.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nja, jag bryr mig inte så mycket om hur Valmers ser på saken. För mig personligen är det MotoGP-klassen som gäller, det är dit alla vill och det är där man kröner den som är bäst på roadracing. Sen om 125 och 250 är mer poppis i något annat land spelar mindre roll för mig.

Vilket mästerskap som är svårt att vinna är ju inte alltid konstant. De åren Biaggi körde 250 var det stenhårt i 250, medan Doohan mer eller mindre tourade hem 500'a, visserligen touring i en jävla fart, men någon fight var det inte.
När sedan Biaggi kom upp var det plötsligt en kille som kunde ta Doohan. Sen var biaggi för vek i psyket och gick på Doohans trashtalk..
Det fanns under den tiden ingen Rossi, utan striden var Doohan/Biaggi, han loosade den, men inget snack om vilka som var eliten av eliten.
Sagt det innan, det är din förlust om du inte väljer att följa andra toppklasser, för man kan missa oerhört bra racing...
Vissa år av wsbk/wss har vart helt superb, medan andra år har vart botten..
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Vilket mästerskap som är svårt att vinna är ju inte alltid konstant. De åren Biaggi körde 250 var det stenhårt i 250, medan Doohan mer eller mindre tourade hem 500'a, visserligen touring i en jävla fart, men någon fight var det inte.
När sedan Biaggi kom upp var det plötsligt en kille som kunde ta Doohan. Sen var biaggi för vek i psyket och gick på Doohans trashtalk..
Det fanns under den tiden ingen Rossi, utan striden var Doohan/Biaggi, han loosade den, men inget snack om vilka som var eliten av eliten.
Sagt det innan, det är din förlust om du inte väljer att följa andra toppklasser, för man kan missa oerhört bra racing...
Vissa år av wsbk/wss har vart helt superb, medan andra år har vart botten..

Exakt, det har förmodligen funnits år då det svåraste mästerskapet att vinna varit 250 eller Superbike. 125 har med varit knallhårt och ska inte avfärdas i en handvändning även om förarna ofta är mycket unga och i början av sina utvecklingskurvor. WSS är väl det som minst gjort skäl för sin VM-status även om det såklart går fort där med.
 
Last edited:

sandstream

Guest
Sagt det innan, det är din förlust om du inte väljer att följa andra toppklasser, för man kan missa oerhört bra racing...
Jag brukar se de andra klasserna också men är inte lika intresserad, det blir mest slökollande.
 

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Tycker det kunde vara roligare med en "Bästa ursäkterna här hemma"... :D

.
 

bean305

#78 125R
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R, CRF450R, RS125R

Sagt det innan, det är din förlust om du inte väljer att följa andra toppklasser, för man kan missa oerhört bra racing...

Precis, 125-racen brukar ju vara riktiga rysare. Sen den som tar titeln i 125GP har ju spöat avsevärt fler personer än den som vinner MotoGP (det är ju inte så många ekipage).
 

sandstream

Guest
Precis, 125-racen brukar ju vara riktiga rysare. Sen den som tar titeln i 125GP har ju spöat avsevärt fler personer än den som vinner MotoGP (det är ju inte så många ekipage).
Vet inte om jag vill kalla 40 minuter slipstreaming för rysare men ibland kan det hetta till även i 125-klassen.
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Off Topic, angående vad som är intressant att följa

Ta 100 st hyfsat roadracingintresserade och be dem nämna låt säga 2 stycken världsmästare från respektive klass, 125, 250 & 500/MotoGP från 80-, 90-, och 2000 talet, utan att slå upp det. (totalt 18 namn :) 2x3x3) Skulle gissa att förutom riktigt inbitna fans, av vilka vi har några här (vilket i sig är på sätt och vis beundransvärt) så skulle det kunna bli hyfsat tomt under 125 och 250 listan medan de flesta antagligen skulle kunna mata på med fler namn i stora klassen.

För att göra det rättvist ska man ju såklart inte ta 100 stycken som själva tävlat i någon av klasserna i flera år... :D

edit: Man skulle kunna lägga till WSBK klassen med men det kan ju bli lite marigt med 80-talet att nämna 2 namn där...
 
Last edited:

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
läs och lär, för du behöver nog ha några på lager när jag piskat upp dig på träningslägret i Polen:D

Kommer inte att behövas då jag har 1 1/2 hk meeeeer än dig! :arsele
:hojraket

.

Seså... någon som drar igång en ny tråd eller drar in denna på "hemmaplan" ?

.
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Ta 100 st hyfsat roadracingintresserade och be dem nämna låt säga 2 stycken världsmästare från respektive klass, 125, 250 & 500/MotoGP från 80-, 90-, och 2000 talet, utan att slå upp det. (totalt 18 namn :) 2x3x3) Skulle gissa att förutom riktigt inbitna fans, av vilka vi har några här (vilket i sig är på sätt och vis beundransvärt) så skulle det kunna bli hyfsat tomt under 125 och 250 listan medan de flesta antagligen skulle kunna mata på med fler namn i stora klassen.

För att göra det rättvist ska man ju såklart inte ta 100 stycken som själva tävlat i någon av klasserna i flera år... :D

edit: Man skulle kunna lägga till WSBK klassen med men det kan ju bli lite marigt med 80-talet att nämna 2 namn där...

Är faktiskt inte alls särskilt svårt då många i största klassen börjat med att vinna i 125 och 250.
Fast de som vunnit någon enstaka titel i 125 och 250 är väl kanske inte så enkla att komma ihåg.
Men ni vet vem från 250 som alla kommer komma ihåg? ;)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
En ny ritkigt bra variant kom in idag efter kvalet.

Chris Vermeulen.
"This afternoon the wind changed direction and it made it a bit more difficult out there. For the tests and up until this afternoon it had been a strong headwind down the straight, but then it turned around and was not as strong so it was all a bit different than what we were used to.

:rofl
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Och du har varit där och vet hur vinden påverkar?

Om du kört lite själv vet du att med- eller motvind inte ger speciellt konstiga fenomen. Motorsvagare hojar kan tappa lite på motvind kanske men redan 250 är relativt okänsliga mot det...

Sidovind, gärna efter ett plank eller skog som slutar kan vara intressantare och ge fina aha upplevelser.

Har du inte kört kanske du upptäcker detta senare.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Om du kört lite själv vet du att med- eller motvind inte ger speciellt konstiga fenomen. Motorsvagare hojar kan tappa lite på motvind kanske men redan 250 är relativt okänsliga mot det...

Sidovind, gärna efter ett plank eller skog som slutar kan vara intressantare och ge fina aha upplevelser.

Har du inte kört kanske du upptäcker detta senare.

Som surfare och Suzukiförare, som gör reklam med "ride the wind of change" så kan inte lite blåst va nått konstigt för Vermuelen? :hihi
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top