Vad fick dig att le idag?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
En polare frågade vad jag hade för mig, svarade att jag käkade knäckebröd med saltat smör och gräddost... Hon kläckte ur sig "Men saltat smör är ju onyttigt!"... Frågade vad hon hade för sig, svaret blev att hon drack grogg...

Två saker där, dels har jag aldrig riktigt brytt mig om nyttigt/onyttigt... Och halsa grogg på hembränt är väl ändå i en helt annan liga än saltat smör? :näsblod

Relaterat:
Jag var och köpte hundmat idag.
Tusen spänn för två säckar.
"Billigt!" Påpekade jag.
"Man äter ju billigare själv." Påpekade försäljerskan.
"Men förmodligen inte lika nyttigt." Responderade jag.
"Det är väl inget fel på popcorn och rödvin till middag?" Replikerade försäljerskan.
 

R5+1

Guest
Jag ritade upp en bild lite snabbt, eller ja inte, jag stal den.
Ah, nu är jag med. Och nu gick det "bättre".

Satte röd mellan mA och kranen där vattnet kommer ut.
Den svarta på COM och mot nån skruv e dyl vid lampan som ständigt glöder.
Vredet på växelström "200m", vad nu det betyder. Fick då iaf 2,1. Då kan man väl säga att det kan gå ström mellan kran och spisen?
Om ja, hur mycket är det?

Kan tyvärr inte fota då det inte går att klämma fast krokodilkäftarna nånstans i nån av ändarna.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Ah, nu är jag med. Och nu gick det "bättre".

Satte röd mellan mA och kranen där vattnet kommer ut.
Den svarta på COM och mot nån skruv e dyl vid lampan som ständigt glöder.
Vredet på växelström "200m", vad nu det betyder. Fick då iaf 2,1. Då kan man väl säga att det kan gå ström mellan kran och spisen?
Om ja, hur mycket är det?

Kan tyvärr inte fota då det inte går att klämma fast krokodilkäftarna nånstans i nån av ändarna.

2,1ma på 350mv är inget.

Prova sätt en prob på tungan och den andra på valfri slemhinna så har du säker liknande värden.
 

R5+1

Guest
:backontop
Fick den här på fulmail idag.:D

Tre affärsresande sitter framåt kvällningen och diskuterar sexställningar.
- Jag gillar att ligga över, så jag kan se hennes vackra ansikte, sa engelsmannen.
- Jag gillar att ligga under så jag ser hennes vackra bröst, sa fransmannen.
- Jag gillar att ta henne bakifrån, sa svensken.
- Men vad ser du då?
- Tja, det varierar. Sist var det hockey.
:hihi
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Åhå, man kanske kan...sätta på...en "förlängare"? Så man når ordentligt tänkte jag.
Har en bra grej som jag tror skulle passa utmärkt, men jag befarar att materialet inte är av strömförande kvalitet.

Ja, det kan ju bli "spännande" även om det inte går att mäta med multimeter.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Se till att era jordfelsbrytare funkar. :mattias

OT: Det finns en testknapp av en anledning. Jordfelsbrytaren testas med fördel vid samma tillfälle som man skiftar från vinter- till sommartid och tvärtom. Skulle den inte lösa ut vid tryck på testknappen så se till att den blir utbytt. Bytet ska en elektriker göra. Nu med ROT-avdraget så kostar en sån manöver inte skjortan och halva byxbenet.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Allt är ju relativt!!

Som när man är på nåt snabburgarhak och det kommer in nån och beställer plusmeny en dip och sen en Cola light

Fast... Samtidigt resonerar jag lite så att ska jag nödvändigtvis vara onyttig så kan jag lika gärna dra ner på det som kan dras ner på. Visst är plusmeny med dip illa, men inte lika illa som plusmeny med dip och en dl socker löst i kolsyrat vatten. Å andra sidan kan man ju dricka bubbelvatten, kranvatten eller mjölk om man nu ska vara så förbannat nyttig... Men ska man vara nyttig är man å tredje sidan på helt fel ställe redan från början. Allt jag vet är att lightläsk får mig att känna mig betydligt mindre onyttig (rent kalorimässigt) än om jag svullat som vanligt och till det lagt sockerläsk. Många hinkar små tömmer även den djupaste sjö till slut.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fast... Samtidigt resonerar jag lite så att ska jag nödvändigtvis vara onyttig så kan jag lika gärna dra ner på det som kan dras ner på. Visst är plusmeny med dip illa, men inte lika illa som plusmeny med dip och en dl socker löst i kolsyrat vatten. Å andra sidan kan man ju dricka bubbelvatten, kranvatten eller mjölk om man nu ska vara så förbannat nyttig... Men ska man vara nyttig är man å tredje sidan på helt fel ställe redan från början. Allt jag vet är att lightläsk får mig att känna mig betydligt mindre onyttig (rent kalorimässigt) än om jag svullat som vanligt och till det lagt sockerläsk. Många hinkar små tömmer även den djupaste sjö till slut.

Fast om man samtidigt som man står och pytsar med hinkar ena änden har en stor pumpjävel som fyller på sjön från havet blir det genast svårare att tömma fanstyget :fakta
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ena hojen är trasig men jag är hel. Ju mer jag tänker på vad som kunde ha hänt den där augustidagen desto mer ler jag för att det inte hände.

Den skar och bakdäcket låste sig. Lyckligtvis körde jag på en raksträcka och stannade någorlunda ordnat. Hade det varit på nedlägg skulle det ha gjort ont.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top