Vad fick dig att le idag?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
De har minsann höjt intagningskraven på mensa, förut hade de nivån satt så att 10% av befolkningen kunde kvala in.

jag gjorde testet för många år sedan och kvalade in, men det måste ha varit på den tiden 90% kvalade in och 10% inte gjorde det... :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
jag gjorde testet för många år sedan och kvalade in, men det måste ha varit på den tiden 90% kvalade in och 10% inte gjorde det... :D

Jag tycker det är intressant att de påstår att man inte kan lära sig att göra bättre ifrån sig på såndär mönstertester. Jag lärde min lillebror hur man ska tänka, det tog en sådär 1 minut att förklara och sedan höjde han sin poäng markant.

Men det vill till att göra sitt bästa för att få vara en exklusiv klubb. >.<

Känner lite folk som blivit medlemmar, och de säger att det mest bara är en klubb för innebördes beundran och sktsnack om alla som inte kan vara med för att de är så korkade.
 

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Vi får se.
Mensa? Pfft.. Jag är bra mycket bättre än så. Jag gjorde ett IQ-test på facebook och fick 180 i resultat.
Mensa.. tsktsk.. ;)
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Känns som en klubb för folk som tycker "hurra vad jag är bra" bara för att man kan se mönster och samband i figurer. Tror inte jag skulle ha nytta av ett medlemskap, men det hade varit kul att göra testet och få ett utlåtande på hur duktig jag är på att se just dessa mönster och samband i figurerna :)

Precis min tanke.
Att jag misstror modellen beror (åtminstone delvis) på att jag känner flera personer som utan tvekan är smartare än mig, men aldrig i helvete skulle komma i närheten av godkänt på ett sådant test.
En av de intelligentaste jag känner tänker till exempel otroligt långsamt.
Även på lätta frågor.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Precis min tanke.
Att jag misstror modellen beror (åtminstone delvis) på att jag känner flera personer som utan tvekan är smartare än mig, men aldrig i helvete skulle komma i närheten av godkänt på ett sådant test.
En av de intelligentaste jag känner tänker till exempel otroligt långsamt.
Även på lätta frågor.

Jo, det där är sant. En del av de som kläcker de absolut mest briljanta teorierna är ju av modellen som tänker långsamt, men väl.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hah. Jag blev anklagad för att ha en aimbot när jag spelade APB: Reloaded nyss. :D Bra betyg.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Om ett par timmar kör jag KTM och Triumph på lunchen. :) Nu har de stått ett tag, måste göra en funktionskontroll...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
redirect.aspx
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Dagens träning. Musklerna pulserar och jag har inte någon vettig finmotorik för tillfället. Riktigt skönt att ta ut sig fysiskt. Borde egentligen börja med kondis med, men det är så tråååkigt. >.< Det enda jag testat som var någorlunda kul var rodd... Får väl börja med det. Finns ju tillräckligt med vatten häromkring iaf.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Dagens träning. Musklerna pulserar och jag har inte någon vettig finmotorik för tillfället. Riktigt skönt att ta ut sig fysiskt. Borde egentligen börja med kondis med, men det är så tråååkigt. >.< Det enda jag testat som var någorlunda kul var rodd... Får väl börja med det. Finns ju tillräckligt med vatten häromkring iaf.

Du behöver en geggmoppe.
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top