REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 1307 av 1309 FörstaFörsta ... 307807120712571282130113021303130413051306130713081309 SistaSista
Resultat 26 121 till 26 140 av 26168
    Tutlurad Ägges avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Hoj
    KTM 790 Adv
    har funderat på en riktig mc-gps och nu fick jag ett mail från Svedea med just bra rea på två olika gps'r från Garmin!

ZÜMO® XT • DITT PRIS 4 675 KR (REK. PRIS 5 899:-)
    ZÜMO® 396 LMT-S • DITT PRIS 2 999 KR (REK. PRIS 4 699:-)

30 juni har man på sig, ska kika på det här ikväll!
    När man har ett problem ska man skjuta det framför sig
    och är man riktigt duktig så hinner man aldrig ikapp det.

Full gas spar tid irishs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501, Skramlaha R1
    Bra upplägg på reklamen i gmail-appen.
    Först köper man bling till hojen
    Sen hittar man ett kex som blir svin-imponerad av ovan nämnda bling på ligga.com
    Till sist tar man ett lån på banken för att kunna betala underhåll
    Improvise, adapt, overcome.

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
    Citat Ursprungligen postat av irish Visa inlägg
    Sen hittar man ett kex som blir svin-imponerad av ovan nämnda bling på ligga.com
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

Version 1.1 GuWs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    Ja
    Citat Ursprungligen postat av irish Visa inlägg
    Är det inte så att reklamen genereras efter vilka cookies du har i din browser?

Det var ju någon politiker som var bestört över all porr-reklam som poppade upp i hans browser när han besökte någon icke porrsite.

Siteägaren svarade då "tyvärr har jag som siteägare ingen kontroll över vilken reklam som visas för just dig, då den helt och hållet baseras på vilka cookies som lagrats på din dator vid besök på andra sidor"
    Det blev väldigt tyst, väldigt snabbt om saken.
    Kvinnor är som vin, dom bra blir bara bättre med åren, dom dåliga blir bara gammla och bittra....

"Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande." - René de Chateaubriand

Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av GuW Visa inlägg
    Är det inte så att reklamen genereras efter vilka cookies du har i din browser?

Det var ju någon politiker som var bestört över all porr-reklam som poppade upp i hans browser när han besökte någon icke porrsite.

Siteägaren svarade då "tyvärr har jag som siteägare ingen kontroll över vilken reklam som visas för just dig, då den helt och hållet baseras på vilka cookies som lagrats på din dator vid besök på andra sidor"
    Det blev väldigt tyst, väldigt snabbt om saken.
    Xlmoto har jag beställt ifrån. Köper jag direkt. Jag har loggat in på min bank. Jo visst kan jag köpa att man vill locka över bank-kunder till nåt annat. Men jag har inte haft någonting som skulle föranleda en reklam-banner för ligga.com igång. Iaf på ett par månader . Möjligen 'Dark humor' på 9gag..
    Däremot vägrar jag alla typer av cookies som tillåter riktad reklam.

Organisationsutmanad... SwePaces avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Triumph Street triple 765RS
    Fick en tur på drygt en och en halv timme idag. Längsta turen sedan jag vet inte när. Nya skinnstället fick vara kvar hemma till förmån för tyg då det var alldeles för stelt/obrukat för en njutbar sväng. Det krävs ju ett gäng minuters brukande för att sitta sådär perfekt som det förra.

Jösses, man är ju som Bambi på hal is. Ny hoj och tredje svängen sedan påkörningen i september -19. Men kul som satan hade jag i lugnt tempo.

hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    6
    Citat Ursprungligen postat av SwePace Visa inlägg
    Men kul som satan hade jag i lugnt tempo.
    Du var inte i södra Gästrikland idag, typ Österfärnebo? Mötte tre hojar, varav en triple hyllade det varma vädret med en tjusig wheelie på väg mot Horndalshållet.
    /anders gsf1371 gsf1200 gsf1200 vs1400 -81GPz1100b1 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x2

Organisationsutmanad... SwePaces avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Triumph Street triple 765RS
    Citat Ursprungligen postat av andersbrink Visa inlägg
    Du var inte i södra Gästrikland idag, typ Österfärnebo? Mötte tre hojar, varav en triple hyllade det varma vädret med en tjusig wheelie på väg mot Horndalshållet.
    Nä, varken rätt landskap eller framfart. Wheelie hanteras inte (än) på 765an.

BTW. Lugnt tempo ska i detta fall tolkas bokstavligen. Hela tiden kring hastighetsgränsen, faktiskt.

Medlem
    Reg.datum
    okt 2006
    Hoj
    Z750 -80 Z750 LTD Twin -82 DR600 -86 TDM900 -02

Ååååååh Österfärnebo

Västerfärnebo...

Man smider planer för fredagen...

Skickat från min iPad med Tapatalk

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    6
    Citat Ursprungligen postat av Björn F Visa inlägg
    Ååååååh Österfärnebo
    Det var just den raksträckan i din riktning som det wheelades med en triple idag.

Gasar man upp TDM'en på slangen utan koppling? B12'an med luft och buller 17/43 (org 15/45) drevad gör det. 139 km/h på ettan mot varvstoppet. Hihi!
    /anders gsf1371 gsf1200 gsf1200 vs1400 -81GPz1100b1 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x2

Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Hoj
    Yamaha XJ 900 -85
    Jag gav mig själv dumstruten idag Kopplade in vattnet till handfatet på landet, har PEM-slangar upp från golvet i rör, och glömde märka upp dem innan jag kopplade loss för ett par år sedan när vi började bygga om. I alla fall var det 50% chans att koppla rätt, naturligtvis var det fel så fick varm-/kallvatten fel. Plockade loss vattenlåset för att komma åt kopplingarna på vattenrören, höll det rakt för att inte spilla och tömde det i handfatet och allt hamnade i skåpet. Garvade rätt ordentligt åt mig själv hur fan jag kunde göra så.

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    6
    Trägen vinner! Började med att laga tankmätaren, funkar nu. Soppakran började läcka. Bytte till annan tät soppakran, läcker. 20 mil tur & retur Lelles på 2 timmar med ny renoveringssats. Läcker fortfarande! Det visade sig vara färgen på tanken som dubbel-8-o-ringen tätar mot hade en gömd rostkanal i färgen. Skrapa skrapa, sandpappra sandpappra. Återmontera allt, läcker fortfarande! Man lär dra de två M6-skruvarna så pass hårt att plastbrickorna börjar deformeras. Case closed med en mosbricka & pucko i Årsunda via Främlingshem och hem över Österfärnebo - i huligan-tempo & +18C.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S
    Killen som lät Carspect besikta hans glittriga HD med stjärnbaneret på tanken och lång gaffel verkade bli sur på att den inte gick igenom. Han vände efter några meter och protesterade mot en anmärkning. Jag har sällan hört en motor gå så illa som den gjorde.

Min hoj fick ombesiktning pga oljedroppar under motorn och för lågt halvljus. Dropparna kom från kedjan...

Farbror morbror Brute Forces avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    ..och ingen av dom anmärkningarna föranleder en ombesiktning såvida det inte handlar om en gammal brist för siosådär 24 månader sen
    Men, Trump sa ju det va lugnt..

Medlem Falk1ns avatar
    Reg.datum
    apr 2019
    Hoj
    BMW R1200GS
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Jag gav mig själv dumstruten idag Kopplade in vattnet till handfatet på landet, har PEM-slangar upp från golvet i rör, och glömde märka upp dem innan jag kopplade loss för ett par år sedan när vi började bygga om. I alla fall var det 50% chans att koppla rätt, naturligtvis var det fel så fick varm-/kallvatten fel. Plockade loss vattenlåset för att komma åt kopplingarna på vattenrören, höll det rakt för att inte spilla och tömde det i handfatet och allt hamnade i skåpet. Garvade rätt ordentligt åt mig själv hur fan jag kunde göra så.
    Den där jäveln har jag gjort flera gånger. Ibland på samma dag! Vansinnigt att man inte kan avstå

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S
    Citat Ursprungligen postat av Brute Force Visa inlägg
    ..och ingen av dom anmärkningarna föranleder en ombesiktning såvida det inte handlar om en gammal brist för siosådär 24 månader sen
    Helt riktigt. Jag hade inte reflekterat över att det var en anmärkning på lågt ljus när jag köpte den. Slarvigt av mig.

Medlem
    Reg.datum
    maj 2011
    Hoj
    Z750 09 - VZ800
    Grabben som jobbar i Rosenhill cafet
    Härlig snubbe..

Medlem checksters avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Hoj
    Yamaha och nån BMW

Nån som testat den typen av broms ?

Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av checkster Visa inlägg

Nån som testat den typen av broms ?
    Varje dag. Halar fram den, då blir det "HALT!" från frugan.

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    Fantasisk dag.. 40mil i går i lagom tempo och under dagens morgon har ett gäng tomat o chilli plantor fått flytta ut i växthuset, ny lackade backspeglar på thunderacen o nytvättad sedan regnet igår.. så nu blir det en liten tur på okända små vägar för att se var dom tar vägen..

Sidan 1307 av 1309 FörstaFörsta ... 307807120712571282130113021303130413051306130713081309 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Tack för ett mycket klarsynt inlägg. Mitt intresse för vad som händer i Malmö - vårt lands uppenbara rövhål - är också tämligen svagt... Jag kan tycka [...]

Alatalo
Vill du annonsera ovan? Klicka här