Vad fick dig att le idag?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Hillebergs serviceavdelning - än finns det företag kvar som levererar inte bara kvalitet utan även service flera decennier efter inköpet.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Får mig osökt att tänka på när polaren stoppade ner ett gäng bärs i korvlådan på geggmoppen inför en helgkörning i dynghål och på skogsstigar. Runtomkring och ovanpå packades det hela tajt med extrakläder för att det inte skulle skumpa rundor. Det blev i slutändan en bärs att dricka på kvällen och tvätt+försök till tork av alla extrakläder. Dagen efter framfördes sagda geggmoppe i gårdagens svettindränkta underkläder/underställ.

Man luktar ju så gott efter sådana missöden :4skrika - gottigt och vakna i en sån sovsäck:D
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Efter att ha varit helt utan luktsinne i dryga 3,5 veckor kunde jag i morse, under morgonrutinen på dasset, känna en förnimmelse av min egen skitlukt. Eftersom jag inte kan tolka detta på annat vis än som ett tecken på ett tillfrisknande, fick detta mig att le.

Nån som däremot inte ler så mycket är min hustru som jag bad om ett utlåtande över hur illa det luktade, en fråga jag inte ställde förrän jag lyckats locka in henne i badrummet under falska förespeglingar. Nu är jag orolig över att hon ska begära skilsmässa. Det är dock en annan tråd.

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Idag har iallafall 3 hojar fått komma ut i friska luften och bli startade men höjdpunkten var att starta lilla grållen efter en lång vila.
Lite TLC nu och så hitta en fin vagn sen är det livat på landet igen.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag var väldigt nöjd med att bevisa för en kolega att en suzuki gsxr 180hp modellen inte är före thunderacen till 200km. Först efter 240 var han jämsides blir lite pikar i morgon:D

Och ja det är dumt att mäta penisar på allmän väg men ack så kul
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
har funderat på en riktig mc-gps och nu fick jag ett mail från Svedea med just bra rea på två olika gps'r från Garmin!

ZÜMO® XT • DITT PRIS 4 675 KR (REK. PRIS 5 899:)
ZÜMO® 396 LMT-S • DITT PRIS 2 999 KR (REK. PRIS 4 699:)

30 juni har man på sig, ska kika på det här ikväll! :tummenupp :banana
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Bra upplägg på reklamen i gmail-appen.
Först köper man bling till hojen
Sen hittar man ett kex som blir svin-imponerad av ovan nämnda bling på ligga.com
Till sist tar man ett lån på banken för att kunna betala underhåll :brynad
0184228b51d8fd3ebced15eeba25807f.jpg
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Bra upplägg på reklamen i gmail-appen.
Först köper man bling till hojen
Sen hittar man ett kex som blir svin-imponerad av ovan nämnda bling på ligga.com
Till sist tar man ett lån på banken för att kunna betala underhåll :brynad
0184228b51d8fd3ebced15eeba25807f.jpg

:rofl :lol :rofl
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Bra upplägg på reklamen i gmail-appen.
Först köper man bling till hojen
Sen hittar man ett kex som blir svin-imponerad av ovan nämnda bling på ligga.com
Till sist tar man ett lån på banken för att kunna betala underhåll :brynad
0184228b51d8fd3ebced15eeba25807f.jpg

Är det inte så att reklamen genereras efter vilka cookies du har i din browser?

Det var ju någon politiker som var bestört över all porr-reklam som poppade upp i hans browser när han besökte någon icke porrsite.

Siteägaren svarade då "tyvärr har jag som siteägare ingen kontroll över vilken reklam som visas för just dig, då den helt och hållet baseras på vilka cookies som lagrats på din dator vid besök på andra sidor"
Det blev väldigt tyst, väldigt snabbt om saken.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Är det inte så att reklamen genereras efter vilka cookies du har i din browser?

Det var ju någon politiker som var bestört över all porr-reklam som poppade upp i hans browser när han besökte någon icke porrsite.

Siteägaren svarade då "tyvärr har jag som siteägare ingen kontroll över vilken reklam som visas för just dig, då den helt och hållet baseras på vilka cookies som lagrats på din dator vid besök på andra sidor"
Det blev väldigt tyst, väldigt snabbt om saken.
Xlmoto har jag beställt ifrån. Köper jag direkt. Jag har loggat in på min bank. Jo visst kan jag köpa att man vill locka över bank-kunder till nåt annat. Men jag har inte haft någonting som skulle föranleda en reklam-banner för ligga.com igång. Iaf på ett par månader :glömdet. Möjligen 'Dark humor' på 9gag..
Däremot vägrar jag alla typer av cookies som tillåter riktad reklam.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Fick en tur på drygt en och en halv timme idag. Längsta turen sedan jag vet inte när. Nya skinnstället fick vara kvar hemma till förmån för tyg då det var alldeles för stelt/obrukat för en njutbar sväng. Det krävs ju ett gäng minuters brukande för att sitta sådär perfekt som det förra.

Jösses, man är ju som Bambi på hal is. Ny hoj och tredje svängen sedan påkörningen i september -19. Men kul som satan hade jag i lugnt tempo. :)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Du var inte i södra Gästrikland idag, typ Österfärnebo? Mötte tre hojar, varav en triple hyllade det varma vädret med en tjusig wheelie på väg mot Horndalshållet.

Nä, varken rätt landskap eller framfart. Wheelie hanteras inte (än) på 765an.

BTW. Lugnt tempo ska i detta fall tolkas bokstavligen. Hela tiden kring hastighetsgränsen, faktiskt.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
9a05281edca7582b82595dc9a7414594.jpg

Ååååååh Österfärnebo :)

54698293a906cf168483ff61ded4a6ac.jpg

Västerfärnebo...

Man smider planer för fredagen...



Skickat från min iPad med Tapatalk
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Jag gav mig själv dumstruten idag :) Kopplade in vattnet till handfatet på landet, har PEM-slangar upp från golvet i rör, och glömde märka upp dem innan jag kopplade loss för ett par år sedan när vi började bygga om. I alla fall var det 50% chans att koppla rätt, naturligtvis var det fel så fick varm-/kallvatten fel. Plockade loss vattenlåset för att komma åt kopplingarna på vattenrören, höll det rakt för att inte spilla och tömde det i handfatet och allt hamnade i skåpet. Garvade rätt ordentligt åt mig själv hur fan jag kunde göra så.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top