Vad fick dig att le idag?

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Pratade med en italienar-polare, han behövde numret till en som fixar kök som enligt honom hette: "Gurgen" (jörgen) :rofl

Vek mig nog av skratt i 10 minuter efter jag förklarade vad han hette.

Andra bravader han gjort är när han hade en röris hemma för hans läckande handfat och när väl rörisen kom dit som var en äldre herre på 60 år så hade vattnet sluta droppa av nån anledning. Men han kunde inte förklara för rörisen på sin dåliga svenska att det "spökar i rören" Så stollen drog på sig ett lakan och hoppa fram och ropade "det är spok" "Buh". Rörisen sa inget, plockade ihop sina saker och lämnade tomten utan ett ord! :D :rofl

Han har även startat motorsågen inne i hallen och sågade sönder fruns vinterjacka av misstag. Försökte skylla på grannens hund eller vad det var.

Hon gick inte på det. :lol

Mycket sånt man kan skratta åt.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Pratade med en italienar-polare, han behövde numret till en som fixar kök som enligt honom hette: "Gurgen" (jörgen) :rofl

Vek mig nog av skratt i 10 minuter efter jag förklarade vad han hette.

Andra bravader han gjort är när han hade en röris hemma för hans läckande handfat och när väl rörisen kom dit som var en äldre herre på 60 år så hade vattnet sluta droppa av nån anledning. Men han kunde inte förklara för rörisen på sin dåliga svenska att det "spökar i rören" Så stollen drog på sig ett lakan och hoppa fram och ropade "det är spok" "Buh". Rörisen sa inget, plockade ihop sina saker och lämnade tomten utan ett ord! :D :rofl

Han har även startat motorsågen inne i hallen och sågade sönder fruns vinterjacka av misstag. Försökte skylla på grannens hund eller vad det var.

Hon gick inte på det. :lol

Mycket sånt man kan skratta åt.

Det låter som en riktig stjärna det där. :rofl
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Igår var jag sur på postnord som har haft mina framhjulslager liggandes i en vecka någonstans trots dom kom till sverige 1,5 dagar efter beställning.

Men i dag på morgonen hände det:tummenupp så nu gar jag ut i garaget o byter lagrena med ett leende o om 1 timme tar jag provturen:tummenupp
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Det stod en tjej med en gul väst på sig och en röd flagga i handen på min gata.
En funktionär, rejset är stoppat var min första tanke, men nej, det var bara lite underhåll på gatan.
Det regnade, hon frös.

Jag skulle ändå gå till affären så jag köpte Red Bull och kexchoklad till henne.

Vi gifter oss i höst.
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Landing strip eller kalhygge?

Så här! :)

3a6fd87ead4dbf7ee2cf6a81770c22d4.jpg
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Str3 R Bra där, bättre med en frisyr än den klassiska ’jag kör en tofs’ varianten.
Men viktigaste är att man själv är nöjd.

:tummenupp
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Str3 R Bra där, bättre med en frisyr än den klassiska ’jag kör en tofs’ varianten.
Men viktigaste är att man själv är nöjd.

:tummenupp

Kroknade i söndags när håret letade sig ut under körningen och tovade ihop sig av fartvinden. Så bye bye långa håret och hello lättskötta hår. :)
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Apropå Italienare, jag jobbade med en plåtis på en bilverkstad för några år sedan, han skulle byta skåpsida på en folkabuss, vilket innebär att man borrar bort alla svetspunkter och kapar med högljudd kapmaskin.
Nåväl, han satte igång bakom draperiet, han kapade och kapade och kapade.

Till slut måste jag gå dit och kolla vad kan kapade så ini helVet.
Det visade sig att han hade kapat bort fyrkanter längst hela skåpsidan.

Jag stirrade förvånat på eländet när han ryckte av sig hörselskydden och vrålade:

- Ha ha, jag gåra buss :död
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Hittade också kantruller igår faktiskt, bredvid gången med dom oregelbundna stenplattorna ner till sjön ni vet.

Ett tips om man har ett bra bevarat hemligt ställe är att rensa svampen just där alt. slänga "renset" på samma ställe. Inget vetenskapligt men verkar fungera fint i vilket fall.

Igår köpte familjen en ny handjagare med knuff, riktigt nöjda :tummenupp Kombon är alltid knepig att få ihop = lätt båt som mor ror eller hur den gick samtidigt som man vill att den är så stadig som möjligt så barnen inte käglar i vattnet.

Linder 440.. fiska står det någonstans också. 2020 modellen som prexis hade kommit in snubbla vi på så den åkte av slagsideställningen och plastades av o sen direkt på trailern utan mellanlandning.

20190706-083914.jpg

Väger 94kg och lastar 440, om man är noga räknas motor med i det men hur bra som helst! Längsta årorna jag sett även dom i aluminium och fiffiga klykor med låsning, flott! Det roliga var att vi av en slump hade hyrt 410:an p.g.a. mycket att frakta så den egna båtarsenalen räckte inte till. Den var helt bedrövlig, titta jag åt fel håll stod man på öronen diirekt men 440 är duktigt stadig med tanke på vikten, najs.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Blev en liten roadtrip med sambon och ena barnet igår, på runt 65-70 mil på hoj.
De kroknade alldeles när det 9 mil kvar hem och stannade och tyckte att jag för fan inte är normal som bara kör på. De hade ont och kunde knappt stå rakt, och hade ont överallt. Jag började få lite träsmak i röven ungefär samtidigt.

Vi upptäckte att Gulf har 102-oktan i pump med. :hihi
 
Last edited:

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Körde SMC-kurs på Kinnekulle Ring igår. Fantastiskt väder och fick skönt flyt i körandet.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Stod under dagen i en tre kubiks avloppstank och fixade med ut och inloppen när kunden kom förbi utanför. hivade upp mig till öppningen och ropade hej och kunden svarade:

U-137!

"på grund" svarade jag.

Vi båda vek oss av skratt. Kanske var det extra kul för att det spöregnade och livet kändes extra fantastiskt. :rolleyes:

bjuder på en bild från "ubåten" Skepp och hoj!

66012291_635681230268788_8016991052839780352_n.jpg
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top