Kawasaki ZX-12R tråden

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Har drabbats av skev bromsskiva fram... Lutar åt att köpa en ny orginalskiva för 3200:-... Det är händelsevis inte någon som sitter på en extra och kan sälja denna?

WAVE skivor av bra kvalitet finns för ca 2200kr för båda fram...på ebay. Det finns billigare varianter för 1100-1200kr plus frakt...Kanske liiiiite mer prisvärt än original för 3200kr...?
 

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
tänkte skvallra lite...ZX12:an ska byggas om till nästa sommar...ska bli tema: Kolfiber / Röd. Har beställt massor av prylar men den ska hållas stilren men den ska bli ballaste ZX12:an i Sverige...har du tips om kolfiber delar man missat, skriv gärna!

Som sagt...har en Bagster komplett i rött (tankväska) och även en väska att ha på passagerarplatsen till salu. Hör av dig om du är sugen!
 

thin cat

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Ort
halmstad
Hoj
zx 12 r
Blinkersproblem

Hej, min älsakde ninja har problem med blinkersen,,efter jag blinkat och ska stänga av börjar alla blinkersena att blinka..elfel, någon som kan hjälpa mig?
Dessutom behöver jag en instruktionsbok till en -00, någon som har en liggande?
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Hej, min älsakde ninja har problem med blinkersen,,efter jag blinkat och ska stänga av börjar alla blinkersena att blinka..elfel, någon som kan hjälpa mig?
Dessutom behöver jag en instruktionsbok till en -00, någon som har en liggande?

Jag har en manual i pdf-format, ca 13mb. Kanske funka att skicka den via mail? Pm:a din mailadress så kan jag prova att skicka den som zip eller rar fil.
 

thin cat

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Ort
halmstad
Hoj
zx 12 r
kåpglas

På tal om jakt,,köper gärna ett mörkt kåpglas samt bagagefästskruvarna som sitter på sidorna om kutsen.

Mvh Claes
 

Rottis

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Lundsbrunn
Hoj
Kawasaki ZX12R -00
med risk för liv och lem - här har ni en riktig hoj att dregla över.
alla har rätt till en egen övertygelse
ehhh, och ja, det är min hoj på bilden:tummenupp

Vad ,,fan ,,en knölval,,,,,,hamna jag på animal planet ,,skit också.
får göra ett nytt försök,,he he.

med risk för liv och lem - här har ni en riktig hoj att dregla över.
alla har rätt till en egen övertygelse
ehhh, och ja, det är min hoj på bilden:tummenupp

hehe jag skoja bara hehe, busan går skit härligt med,,
men zx12 an är snyggare,:yoparty
 
Last edited:

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Håller på att pyssla lite i fläktrummet på jobbet, med min ZX12:a...den ska hålla ett tema, Svart, Kolfiber och rött...det blir lite till småmek...under vintern.

Fix:

Kolfiber framskärm
Kolfiber tankskydd
Kolfiber tanklocksplattan
Svart kåpglas
Ersättning till backspeglar - kolfiber look
Svart tonat LED baklyse
Miniblinkers fram - ska tonas
Rensad bakdel
Kolfiber hugger / kedjeskydd
 

Bifogat

  • hojen.jpg
    hojen.jpg
    109.5 KB · Visningar: 139
Last edited:

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Fått lite nya delar...pillar på lunchen varje dag, har hojen på jobbet. Den borde bli klar till jul sista delarna kommer snart...håller på att rensa bakdelen också...kul att pyssla med 12:an nu när vintret är här!

Har målat skruvarna på tanken svart. Alla skruvar och bultar blir svarta på hela hojen. Svingen och en bit av röret blir det som är "blankt".

Sen lackat kolfibern runt skruvhålen svart också. Börjar ta sig :)
 

Bifogat

  • z1.jpg
    z1.jpg
    128.7 KB · Visningar: 87
  • z2.jpg
    z2.jpg
    137.4 KB · Visningar: 88
  • z3.jpg
    z3.jpg
    69.5 KB · Visningar: 81
  • z4.jpg
    z4.jpg
    88.8 KB · Visningar: 81
  • z5.jpg
    z5.jpg
    79.5 KB · Visningar: 74
  • z6.jpg
    z6.jpg
    90.8 KB · Visningar: 86

Mike102

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Hörby
Hoj
zx12r -04
Fått lite nya delar...pillar på lunchen varje dag, har hojen på jobbet. Den borde bli klar till jul sista delarna kommer snart...håller på att rensa bakdelen också...kul att pyssla med 12:an nu när vintret är här!

Har målat skruvarna på tanken svart. Alla skruvar och bultar blir svarta på hela hojen. Svingen och en bit av röret blir det som är "blankt".

Sen lackat kolfibern runt skruvhålen svart också. Börjar ta sig :)

Din cykel ser mycket bra ut, men varför sälja?
 

Mike102

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Hörby
Hoj
zx12r -04
Tråden är väl inte så jätteaktiv.......

Håller med, händer inte så mycket nu på vintern. Man har fullt upp med att köra med snöslungan.
Skall montera mitt EVO Shift Star Kit, men man måste riva oljetråg, oljepump och växelväljare, man blir bara så trött:trött
 

Bobban9056

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Luleå
Hoj
2003, Kawasaki ZX-12R
Håller med, händer inte så mycket nu på vintern. Man har fullt upp med att köra med snöslungan.
Skall montera mitt EVO Shift Star Kit, men man måste riva oljetråg, oljepump och växelväljare, man blir bara så trött:trött

Lyckades montera mitt EVO Shift Star Kit utan att riva oljetråg och oljepump med hjälp av en insexsnyckel som man kan "vinkla" (hoppas du förstår vad jag menar). Var iofs på årsmodell 2003 men tycker inte att det borde skilja allt för mycket.
 

thin cat

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Ort
halmstad
Hoj
zx 12 r
Har mekat en del i vinter....nytt kåpglas och nya blinkers. Är det någon som behöver orginalkåpan o speglarna så hör av er. Ligger annons ute också. Sedan har jag fortfarande blinkersproblem, alla fyra blinkar samtidigt ibland. Kan det vara någon kortslutning eller är det ett problem som hör ihop med något slags orginallarm? Tacksam för hjälp.
 

stonefido

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2008
Ort
Huddinge
Hoj
Kawasaki ZX12R 00
Har mekat en del i vinter....nytt kåpglas och nya blinkers. Är det någon som behöver orginalkåpan o speglarna så hör av er. Ligger annons ute också. Sedan har jag fortfarande blinkersproblem, alla fyra blinkar samtidigt ibland. Kan det vara någon kortslutning eller är det ett problem som hör ihop med något slags orginallarm? Tacksam för hjälp.

hej, höger spegel kunde eventuellt vara av intresse.
 

Gripen 25

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2004
Ort
Kinna
Hoj
Zx12r
Hej !!!

Jösses va svårt det var att skruva av framdäcket !! Big size insex har provat det mesta. Kan nån hjälpa mig med idéer ?? Framhjuls adaptern finns inte längre på biltema att köpa!!
 

Bellon

Fast i accelerations träsket SGB 81
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Kungsör
Hoj
Zx-12r 00:a och en SV 1000n
22 mm sexkant

Hej !!!

Jösses va svårt det var att skruva av framdäcket !! Big size insex har provat det mesta. Kan nån hjälpa mig med idéer ?? Framhjuls adaptern finns inte längre på biltema att köpa!!


hej!
Kolla med någon mekanisk verkstad om dom har 22 mm sexkantsstång.
50 mm lång och en 22 mm hylsa på den, så har du ett bra verktyg.
Eller på Ebay:
http://viewitem.eim.ebay.se/KAWASAKI-ZX6R-ZX7R-ZX9R-ZX12R-ZX11-ZRX12-WHEEL-TOOL/290547903820/item

ELLER i nödfall en bullt med 22mm skalle (m16 tror jag) och en rörtång.
borde funka om axeln inte sitter för hårt.
Lycka till!!
Björn
 
Last edited:
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top