Sidan 33 av 34 FörstaFörsta ... 82728293031323334 SistaSista
Resultat 641 till 660 av 669
  1. #641
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2014
    Ort
    Borås
    Hoj
    ZX12R 2001
    Inlägg
    49
    Nu spammar jag med massa frågor här, men det kan tråden må gott av
    Bytte drev till ett T17, mätte hastighetsmätaren och fick följande diffar.

    40km/h = 33km/h -GPS
    80km/h = 72km/h -GPS
    120km/H = 107km/h -GPS

    Finns det något att göra här, eller är det bara att leva med det?

  2. #642
    Medlem HayabusaMans avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Dalarna
    Hoj
    Hayabusa 2003 Turbo
    Inlägg
    408
    Healtech speedohealer. Genial produkt. Jag har den

    Felvisningen med originaldrevningen brukar vara 6-8% i normala farter och uppåt 10-12% 250-300 km/h.
    Felvisning är alltså inte linjär, så man får programera healern till ett medelvärde.

    Nu vet jag inte exakt gällande zx12 men...
    Senast redigerat av HayabusaMan den 2017-07-06 klockan 15:11.

  3. #643
    Medlem Sukkahas avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Falkenberg
    Hoj
    1976 Honda Z50a
    Inlägg
    607
    Byt till ett mindre bakdrev.
    Den som sa att glädje inte kan köpas för pengar var impotent och hade endast b-kort.

  4. #644
    Medlem HayabusaMans avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Dalarna
    Hoj
    Hayabusa 2003 Turbo
    Inlägg
    408
    Citat Ursprungligen postat av Sukkaha Visa inlägg
    Byt till ett mindre bakdrev.
    Det kan fungera. Allt handlar om att sänka eller höja antalet pulser från givaren. Jag gick från att programera SH från -10 % till några få %+ efter högre utväxling. Blev nästan perfekt utan SH i jämförelse mot original

    SH=Speedohealer
    Senast redigerat av HayabusaMan den 2017-07-06 klockan 19:15.

  5. #645
    Medlem Sukkahas avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Falkenberg
    Hoj
    1976 Honda Z50a
    Inlägg
    607
    Färdigt snabbgaskit går på en bit över 1000 pengar. Köper man gasrulle till zx10r så flyger man på 70:- istället. Kan eventuellt behöva klippa höljet på vajrarna en 10-15mm men jag hade härligt slappa vajrar så det passade kalas. Pengar över till bensin istället

    [IMG][/IMG]
    Den som sa att glädje inte kan köpas för pengar var impotent och hade endast b-kort.

  6. #646
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2014
    Ort
    Borås
    Hoj
    ZX12R 2001
    Inlägg
    49
    Bra tips, dock tycker jag min är ryckig nog , var din nyare än -01?

    Tänkte snart beställa ett slipon, och jag vill ha det dovaste/tystaste alternativet. Vilket tror ni är tystast?
    Ett Yoshi eller GPR.
    http://www.mcweb.se/kawasaki/1100-14.../ljuddampare-5
    http://www.mcweb.se/kawasaki/1100-14.../ljuddampare-6

  7. #647
    Medlem Sukkahas avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Falkenberg
    Hoj
    1976 Honda Z50a
    Inlägg
    607
    Närrö min är äldre. Jag har lyckats mappa bort det mesta av den klassiska 2000-2500 ryckigheten. Det är en härlig mix av tokmagert och tokfett i den regionen från fabrik.

    Angående ljudet har jag ingen aning. GPR ser smalare men längre ut medans yoshi ser bredare och kortare ut så helt ovetenskapligt borde dom kunna låta på ett ungefär lika.
    Om utseendet får bestämma lägger jag min röst på yoshi utan tvekan.
    Den som sa att glädje inte kan köpas för pengar var impotent och hade endast b-kort.

  8. #648
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2014
    Ort
    Borås
    Hoj
    ZX12R 2001
    Inlägg
    49
    Ok, tänkte investera i en PC5 och K&N insatsfilter i höst och låta mappa om den under vintern, slip-on kommer jag ev. köpa Tanken:s (här på forumet) GPR.

    När den står nytvättad i förrådet vill jag inte ta ut den..

  9. #649
    Medlem Sukkahas avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Falkenberg
    Hoj
    1976 Honda Z50a
    Inlägg
    607
    Citat Ursprungligen postat av Sheriffen´ Visa inlägg
    Ok, tänkte investera i en PC5 och K&N insatsfilter i höst och låta mappa om den under vintern, slip-on kommer jag ev. köpa Tanken:s (här på forumet) GPR.

    När den står nytvättad i förrådet vill jag inte ta ut den..
    Har ett par dna filter som suttit i 100mil ungefär om du vill ha. Beställde Pipercross men det tog tid innan dom hittade hem så jag stoppade i dna under tiden. Dom är som nya.
    Den som sa att glädje inte kan köpas för pengar var impotent och hade endast b-kort.

  10. #650
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2014
    Ort
    Borås
    Hoj
    ZX12R 2001
    Inlägg
    49
    Lite smånytt.

    Tanken sålde sitt GPR-slipon, så den är monterad, dock känns det att den behöver en PC och en mappning.
    Gjorde även denna modden: http://www.zx12r.co.uk/Website%20-%2...n%20Timing.htm

    Kör ju alltid 98-oktanigt, så det borde vara helt safe. Svårt att märka skillnad på åkturen jag tog, men den blev ju definitivt inte slöare. Startar upp lite annorlunda nu också




  11. #651
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2016
    Ort
    Gefle
    Hoj
    Suzuki R750-86 Kawasaki ZX12R-04
    Inlägg
    42
    Hur mycket låter den då??
    //Tanken

  12. #652
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2014
    Ort
    Borås
    Hoj
    ZX12R 2001
    Inlägg
    49
    Packade om ljuddämparen idag, blev lite tystare, ett litet videoklipp:

    Kan inte riktigt bestämma mig för om den ska vara på eller inte tills jag skaffat en powercommander och låtit mappa den. Den låter fint nu, men tappar en hel del på lågvarv.



  13. #653
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2014
    Ort
    Borås
    Hoj
    ZX12R 2001
    Inlägg
    49
    Jag ska byta packboxar & skrapringar till framgaffeln snart, vet någon vilken viskositet på gaffeloljan som rekommenderas, samt hur mycket går det i varje ben?

    Tack på förhand

  14. #654
    Medlem Ketzers avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Hed@red
    Hoj
    Combattente di strada italiano
    Inlägg
    1 973
    Ingen glasklar fråga, mer av filosofisk karaktär kanske. Men här kommer den.

    Varför ser jag aldrig några ZX-12R 04/05 (den med radialmonterade bromsok bla) på blocket?
    Kollat under hela 2017 utan att hitta någon till salu.
    Nöjda ägare? Få sålda 04-05?
    Jag har hoj för att det är skoj.
    Ägda: KTM 690 SMC, Ducati 1098 SF, KTM SXC 625, GSX-R 1000 -03, R1 -00, Bandit 1200, Tiger 955i & Ducati 916, Laverda Jota, 2st XR600R, Moto Guzzi Daytona, FZR1000 och TT600e.

  15. #655
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2016
    Ort
    Gefle
    Hoj
    Suzuki R750-86 Kawasaki ZX12R-04
    Inlägg
    42
    Citat Ursprungligen postat av Sheriffen´ Visa inlägg
    Jag ska byta packboxar & skrapringar till framgaffeln snart, vet någon vilken viskositet på gaffeloljan som rekommenderas, samt hur mycket går det i varje ben?

    Tack på förhand
    SAE 0w eller liknande och 490ml +-4ml helt tom, eller 420ml vid byte.

    Samt 251.5mm fri längd på fjädrarna, byte vid 246mm..

    93mm +-2mm Nivå utan fjäder..
    //Tanken
    Senast redigerat av Tanken den igår klockan 19:01. Anledning: Ville inte vara sämre än Sukkaha..:)

  16. #656
    Medlem Sukkahas avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Falkenberg
    Hoj
    1976 Honda Z50a
    Inlägg
    607
    Citat Ursprungligen postat av Sheriffen´ Visa inlägg
    Jag ska byta packboxar & skrapringar till framgaffeln snart, vet någon vilken viskositet på gaffeloljan som rekommenderas, samt hur mycket går det i varje ben?

    Tack på förhand
    Här kommer lite andra siffror plockade från rep handboken för A1

    484 +-4 ml från helt torr
    410 ml vid byte av vätska
    101 +-2 mm nivå utan fjäder

    10w säger manualen men det funkade inte för mig. Jag har testat med 5w men landade tillslut på 7w vilket funkar skapligt. Nu väger min 25kg mindre än original så kan inte garantera att det blir bra på din.
    Den som sa att glädje inte kan köpas för pengar var impotent och hade endast b-kort.

  17. #657
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2016
    Ort
    Gefle
    Hoj
    Suzuki R750-86 Kawasaki ZX12R-04
    Inlägg
    42
    Citat Ursprungligen postat av Sukkaha Visa inlägg
    Här kommer lite andra siffror plockade från rep handboken för A1

    484 +-4 ml från helt torr
    410 ml vid byte av vätska
    101 +-2 mm nivå utan fjäder

    10w säger manualen men det funkade inte för mig. Jag har testat med 5w men landade tillslut på 7w vilket funkar skapligt. Nu väger min 25kg mindre än original så kan inte garantera att det blir bra på din.
    Vad är det som skiljer A1 från B1/B2?

    Frågar för det finns ingen A1 i min verkstadshandbok!?

    Och eftersom det skiljer på volymerna!?

    Samt längden på benen tydligen..

    Intressant att veta, så man lär sej nåt på resan..
    //Tanken

  18. #658
    Medlem Sukkahas avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Falkenberg
    Hoj
    1976 Honda Z50a
    Inlägg
    607
    Citat Ursprungligen postat av Ketzer Visa inlägg
    Ingen glasklar fråga, mer av filosofisk karaktär kanske. Men här kommer den.

    Varför ser jag aldrig några ZX-12R 04/05 (den med radialmonterade bromsok bla) på blocket?
    Kollat under hela 2017 utan att hitta någon till salu.
    Nöjda ägare? Få sålda 04-05?

    Den förbättrades och finputsades på ett gäng punkter och enligt många gen1 ägare på spridda forum samtidigt kastrerad. Den mera oborstade karaktären i gen1 motorn tilltalar en del (mig inräknad )
    Tycker själv att gen2 blev lite snyggare också och skulle lätt kunna mysa runt på en guld/svart om jag hade varit ute efter en kåphoj.
    Jag kan tänka mig att gen2 är lättare att leva med och kan förklara varför det är ont om dom på blocket.
    Eller att det såldes färre........dunno.
    Den som sa att glädje inte kan köpas för pengar var impotent och hade endast b-kort.

  19. #659
    Medlem Sukkahas avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Falkenberg
    Hoj
    1976 Honda Z50a
    Inlägg
    607
    Citat Ursprungligen postat av Tanken Visa inlägg
    Vad är det som skiljer A1 från B1/B2?

    Frågar för det finns ingen A1 i min verkstadshandbok!?

    Och eftersom det skiljer på volymerna!?

    Samt längden på benen tydligen..

    Intressant att veta, så man lär sej nåt på resan..
    //Tanken

    Andra gafflar med radialmonterade ok?
    Den som sa att glädje inte kan köpas för pengar var impotent och hade endast b-kort.

  20. #660
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2016
    Ort
    Gefle
    Hoj
    Suzuki R750-86 Kawasaki ZX12R-04
    Inlägg
    42
    Citat Ursprungligen postat av Sukkaha Visa inlägg
    Andra gafflar med radialmonterade ok?
    Nope, då heter dom B3..

    Och det är samma spec på bägge gafflarna enligt boken, oavsett ok-fäste..

    Dock inte inställningarna för dämpningen för den skiljer på dom..

    Därav min undran, vad som är vad..?
    //Tanken
    Senast redigerat av Tanken den igår klockan 10:22. Anledning: Mer info.

Sidan 33 av 34 FörstaFörsta ... 82728293031323334 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här