TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

smetarn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GNESTA
Hoj
gsxr 750 -99 fighter *SÅLD*
J-Bone skrev:
Hade du importerat den då eller, eftersom den var strypt?Vad jag vet så har de inte sålts i Sverige med de "strypta" trattarna, de ska alla vara fulleffekt, eller har jag fel?? Den ska lämna 135 på motorn helt original ju.

på min gamla tog dom bort strypningarn vid 100 mila servicen enligt papprena.. och den var svensksåld.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
smetarn skrev:
på min gamla tog dom bort strypningarn vid 100 mila servicen enligt papprena.. och den var svensksåld.

Mysko, jag har snackat med Schneiders som nysålde min och de säger att de alltid har sålt TL som fulleffektare om inte köparen specifikt har bett om att få den strypt.
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Pappsen är intresserad av KN filter, kan köpa hos RC för ca 70 pund men vet inte om det är billigt, beställer en tray därifrån så jag skall ändå ha lite grejor. om min är strypt, ja det vet jag faktiskt inte men får nog snart reda på det:) Tror inte att den ska vara det, det borde ju tidigare ägaren testat. (500 mil) Fjädrings inställningar för en kille på 92 i strumpan vore nice..
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
70 pund för ett K&N filter låter dyrt tycker jag.
Jag köpte mitt hos min lokala handlare för 592 kr...
70 pund är ju ca 1050 kr. :skrämd
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
TLRR skrev:
OK jag väger ungefär som dig,och jag kör med denna set-up som jag tycker fungerar ganska bra.För det första byt olja i gaffel och var noga med nivån.
Framgaffel:spänn fjäderjusteringen(Spring Preload)så att 4 st linjer syns.
Kompresions dämpning (CompressionDamping):Skruva in justeringen (medsols)ända in tills det tar stopp och skruva sen ut 10 st klick.
Retur dämpningen (Rebound Damping) 5 klick ut från fullt inskruvad.

Bak:Spänn fjädern 2 varv eller så att 6 st gängor syns under låsringen.
Kompresions dämpningen: 7 klick ut från fullt in
Retur dämpningen :10 klick ut från fullt in

Börja med detta och finjustera sen till ditt körsätt och smak.Vill du sen att den skall reagera fortare (mer lättsvängd) så shimsa med två brickor (ca4-5 mm).under övre fjäderfästet bak.Sen finns det flera andra saker att göra, det kommer du underfund med sen. Lycka till.
Mvh TLRR

Hoppsan, glömde att kolla ordentligt, klart att min fråga var besvarad. Kul
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Vee-twn skrev:
70 pund för ett K&N filter låter dyrt tycker jag.
Jag köpte mitt hos min lokala handlare för 592 kr...
70 pund är ju ca 1050 kr. :skrämd

Å fan 592sek till en tlr!! Det måste vara billigt.
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
TLRR skrev:
Skillnaden märks ganska tydligt med mera power på lägre varv om du fullföljer med Joe V´s Airbox mod. och ställer in insprutningen(svarar bättre på gasen)wheelar redan från 3000 varv på gaspådrag.Jag har en ny airbox från performanse Composite och kommer att köra med RAM-AIR filter för Ducati 916 som skall passa min box bra.

Har du sålt filtret? Vart köpte du det och till vilket pris. Det bästa jag har nu är 1100 sek!! Köper direkt till halva priset om nån har att sälja..
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Rabatt hos Rhencullen

Grabbar, som en äkta medlem vill jag upplysa er att Pappsen kan stolt säga att han har fixat 15% till er som vill handla med Rhencullen :cool: Har beställt där själv och har förhandlat till mig att den "klubb" jag är "medlem" i kommer att handla en del där. Det går bra att beställa själv enl. vissa instruktioner, behöver alltså inte samla i hop en jävla massa om ni inte tänker på frakt kostnaden såklart. Hoppas att jag kan hjälp någon av er, vill ju ställa upp för "muller maffian" :D Skicka ett PM så kommer det instruktioner hur man går tillväga, vill ju ha lite koll på vad som sker i mitt namn, hoppas ni hajar detta.

Har handla en JMV undertray, special blinkers för luft intagen samt KN filter hos dem.
 

TLRR

Guest
Vad fint att lyckades med det. Kom på att om ni vill byta till förstärkta kopplingsfjädrar så har eller kan Roffes beställa Barnett fjädrar,Han var mycket bra o ha att göra med.
 

TLRR

Guest
"Vad fint att du lyckades med det" Kommer nog att beställa där framöver :tummenupp
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Fan det är ju asbra det här! Att vi får igång ett litet nätverk med TL-ägare som kan fixa och tipsa och beställa ihop mm. :D

TLRR: Hann inte ringa i söndags men vi kan kanske få till det nu till helgen? :)
 

BioFlopp

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Yamaha
Tusan också... jag som trodde att detta var en ny babetråd (första bilden) men så var det bara massa surhojar :p


:bow Yamaha :bow
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
*Fnys*
Kalla våra älsklingar för surhojar :mad:

Jag får väl försöka motbevisa det då...

En av de snyggaste TL1000S som jag sett bild på.
 

Bifogat

  • yosh.jpg
    yosh.jpg
    69.8 KB · Visningar: 752

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Olofström
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Vee-twn skrev:
Jag skaffade mig nya bakblikers i helgen. De ska monteras så snart verkstaden ger mig hojen tillbaks!

snygga blinkare!
köpte likadana till raptorn fast i kolfiber. :tummenupp
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Vee-twn skrev:
*Fnys*
Kalla våra älsklingar för surhojar :mad:

Jag får väl försöka motbevisa det då...

En av de snyggaste TL1000S som jag sett bild på.

Toksnygg! Fan jag skulle vilja ha titanrör på min också...
Nån som vill köpa mina RS3´or i alu :D ?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top