Sidan 16 av 16 FörstaFörsta ... 10111213141516
Resultat 301 till 314 av 314
    Medlem silentdawgs avatar
    Reg.datum
    okt 2019
    Hoj
    GPZ900r Top Gun, ZX-14 och Meanstreak 1500
    Efter ombes och åtminstone 150 mil på den så känns allting väldigt tight och fint, utom en bromsskiva fram som vill skaka lite vid inbromsning. Väntar på kortare broms/kopplingshandtag och lite småsaker för looken enbart, men maskinen är jag nöjd med. Var lite fundersam om 2nd butterflies-modifikationen skulle bli nödvändig men jag tror inte det. Det är inte så att den här maskinen saknar effekt för den körning jag gör, och jag gillar ändå att pendla snabbt. Nån här som gjort det och har input på det? verkar mest vara i usa man gärna gör det för bragging rights?

Member of: Shocklogs! mickeers avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Hoj
    ZZR1400 -10 DRZ-400, DR-350
    Har mina 2nd flies kvar, dock är dom fullt öppna genom programmering i ECU;n.
    Skillnaden kändes och det är framförallt i 4-6k området.
    (har en -10a)
    /m
    Nothin' beats a good piece of hickory...Member of: Shocklogs !

Reg.datum
    okt 2019
    Hoj
    Aha, det är ju också en variant. Vad kostar det att göra det ingreppet?

Reg.datum
    jun 2007
    Hoj
    kolla med Marko på SwedenFastBikez. Finns på FB. Han gjorde en hel del mera såsom att fläkten startar tidigare, osv.. :-)
    Smidigt å enkelt å bra skjuts i skutan.
    :-)

Reg.datum
    jun 2007
    Hoj
    Föressten, Handtagsvärme, var köpte du det/satte du kontrollen? Även nån Raiser?

Reg.datum
    okt 2019
    Hoj
    jag har ingen fb men ska kolla, ser att han finns bara 160 mil bort vilket borde ta 10 timmar med min snitthastighet..:P Nja, om jag har vägarna förbi möjligen..
    Men bra tips!

Reg.datum
    okt 2019
    Hoj
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	werwer.jpg
Visningar:	11
Storlek:	154,6 KB
Id:	454849Klicka på bilden för en större version

Namn:	avgas.jpg
Visningar:	16
Storlek:	1,04 MB
Id:	454846
    Nu fick jag efter bara två månaders leverans mina Yoshidekaler i plåt...det är förresten inte mina manikyrerade och målade naglar på bilden..
    Färgen på burkarna har hållit över förväntan och nu med falskskyltning ser det betydligt bättre ut och jag gillar som bekant det dämpade ljudet från originalen.
    Senast redigerat av silentdawg den 2020-06-26 klockan 09:03.

Reg.datum
    okt 2019
    Hoj
    Värmarhandtag. Det satt på nåt skit när jag köpte den som jag aldrig fick att fungera så köpte Bilskojs handtag för några hunkor. Fungerade varje gång jag provkörde, aldrig när de behövdes så dom kan du få gratis av mig om du betalar porto.

Kontrollen modifierade jag lite o satte med kattstranglers över kablarna så den var lätt att komma åt. Det handlade om nytta före estetik, man kan säkert gömma kontrollen om man vill också. Risers köpte jag från ebay, UK tror jag så det blev rätt billigt och bra. Dessa pulkor må ha supersportprestanda, men den är i själen en hypertourer med ganska bra komfort så med lite modifieringar blir det en extremt bra långdistansare. Doublebubbleruta och risers, korta(styva) broms/kopplingshandtag och tjockare handtag gör väldigt stor skillnad efter några timmar i blåsten.

Reg.datum
    okt 2019
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av mickeer Visa inlägg
    kolla med Marko på SwedenFastBikez. Finns på FB. Han gjorde en hel del mera såsom att fläkten startar tidigare, osv.. :-)
    Smidigt å enkelt å bra skjuts i skutan.
    :-)
    Bänkade Marko också? Läst nånstans om att man kan få launch control inkodat också men osäker på om det gäller alla årgångar. Vore kul att ha.

Reg.datum
    okt 2019
    Hoj
    Nya handtag!

Namn:	sdf.jpg
Visningar:	16
Storlek:	120,0 KB
Id:	454847

Namn:	sdfsdf.jpg
Visningar:	15
Storlek:	1,57 MB
Id:	454848

Reg.datum
    jun 2007
    Hoj
    Osäker om han bänkar, men jag skickade min ECU till honom. Smidigt, det tar väl en vecka pga postgången.
    Han fick lägga in en mapp åt mig med, en som han har testat ut på zzr1400 08 med liknade uppsättning som jag har. Jag kör den som standardmapp, sedan bänkade jag hojen, och använder det som mapp 2. Har ju PCV, QS oxå som jag justerade in hjälpligt. Vid ECU så togs det bort O2, alla begränsningar, öppnar spjället, startar fläkten tidigare, tog bort de cutten, så motorbromsen inte är lika hård osv. Launch control? Jo jag har sett det, vet inte om det går att göra på våra? Vi har ju en launchcontrol lampa..

Köpte min för nån månad sedan har inte kört några längre turer, ja, till Örebro fram å åter från Ö-vik, men det gick bra. I sommar blir det nog turer runt dina hemtrakter och Riksgränsen å Abisko, därav frågan om värmehandtag å raisers. :-)

Reg.datum
    okt 2019
    Hoj
    Nice! Vad får du för effekt när allt är sagt o gjort? Jag bor 20 min från där E4 och E10 österut korsas, det finns en bra vägkrog o mack där. Hör av dej om du passerar.

Reg.datum
    jun 2007
    Hoj
    Nja.. kan inte säga att jag är allt för nöjd med resultatet. Bänkades på Northbike i S-val. Fick aldrig bra kurvor, för den började spinna mot slutet och dom kunde inte spänna ner den mera?. 185hk och 154nm var väl en siffra som jag fick på papper iaf.

Ja, jag hör absolut av mig. Vi kommer vara typ 5 st som kör turen. Hoppas vädret blir bra, det verkar ju regna en del nu iaf...

Reg.datum
    okt 2019
    Hoj
    regnar som fan...men nu kom mina röda ninjaloggor till slut!

Namn:	copy.jpg
Visningar:	22
Storlek:	296,0 KB
Id:	455064

Sidan 16 av 16 FörstaFörsta ... 10111213141516

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Precis, TailGunner-dämpare ger lite "pluttesmälla" stil över det hela. Alltid retar det väl någon - som bara kan vara enda anledningen för en vuxen person att mo [...]

andersbrink
Vill du annonsera ovan? Klicka här