Superduke-tråden

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Sorry, inget matnyttigt inlägg. Jag vill prenumerera på tråden, och såvitt jag vet måste man skriva ett inlägg för att göra det.

Jag är i alla fall väldigt sugen på en Superduke till nästa säsong. Är det någon som inte är nöjd med sin? Jag provkörde en i somras och tyckte att den var grymt skön.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Nickeluring skrev:
2437980 Sorry, inget matnyttigt inlägg. Jag vill prenumerera på tråden, och såvitt jag vet måste man skriva ett inlägg för att göra det.

Jag är i alla fall väldigt sugen på en Superduke till nästa säsong. Är det någon som inte är nöjd med sin? Jag provkörde en i somras och tyckte att den var grymt skön.

Det räcker med Trådverktyg - Prenumerera på denna tråd, för att prenumerera.
 

IL Ducce

NYFRÄLST
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 990 SuperDuke -06
Nu har jag fått tillbaka min hoj efter första servicen.
Dessutom så slängde jag på ett nytt Akrapovic Hexagonal avgassystem.
Har bara ett ord: WOW!!!
Helt otroligt, grym skillnad i gasrespons och vrid. Detta är iaf så som jag upplever det.

Givetvis är insatserna urplockade...ljudet är mumma och dessutom så bidrar det högre ljudet till ökad säkerhet för mig eftersom att folk uppmärksammar att man närmar sig:tungan

Otroligt nöjd, tack Ragnar på Lelles.

61005099100_MR.jpg


SuperDuke = Pure love!!

/IL Ducce
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
jag har ett dilemma jag skall flytta permanent till London och jag står inför valet att köpa ny båge där, för körning i London till o från jobbet samt bus i stan och en och annan tur utanför dock ej 200 mil på autoban utan tar nog de minder vägarna när jag åker på en tur.
Jag undrar om någon har erfarenhet av både 990SD och 950SM plus Triumph Speed Triple.
Det är de bågarna jag väljer emellan alla 06 eller 07
Ge mig lite tipps snälla
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
IL Ducce skrev:
2439849Dessutom så slängde jag på ett nytt Akrapovic Hexagonal avgassystem.
Har bara ett ord: WOW!!!

Är det ett helsystem du monterat eller är det slip-on?
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
DR-Zätare skrev:
2440920 Är det ett helsystem du monterat eller är det slip-on?
Tror bara det säljs som helsystem, för alldeles för mycket pengar...
Själv fick jag ett erbjudande om att byta till mig en fin superduke, så det får väl bli att lossa på lädret bara är jag rädd för.:tuttar
 

Linuxs

Lat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 950 SM
i8lusaka skrev:
2440018 jag har ett dilemma jag skall flytta permanent till London och jag står inför valet att köpa ny båge där, för körning i London till o från jobbet samt bus i stan och en och annan tur utanför dock ej 200 mil på autoban utan tar nog de minder vägarna när jag åker på en tur.
Jag undrar om någon har erfarenhet av både 990SD och 950SM plus Triumph Speed Triple.
Det är de bågarna jag väljer emellan alla 06 eller 07
Ge mig lite tipps snälla

Visst!!
Jag hade en 640SM innan så jag köpte utan att fundera en 950SM. Givetvis provkörde jag dom andra innan men framåtlutat är in min grej. Mina kompisar hade en BMW R1200GS resp Fireblade och dom valde triumph resp snart kanske (?) 990SM.
Med andra ord:
Vill du leka och se lite ball ut, köp 950 SM.
Vill du se ball ut och leka lite och gillar KTMs design, köp 990SD.
Vill du se ball ut och leka lite och gillar trajjans design, köp Triumph.

Enkelt va?!
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Duke Gollum skrev:
2442927 Tror bara det säljs som helsystem, för alldeles för mycket pengar...
Själv fick jag ett erbjudande om att byta till mig en fin superduke, så det får väl bli att lossa på lädret bara är jag rädd för.:tuttar

Akrapovic slip-on med den nya designen (hexagonal eller vad de nu kallar den) finns på KTM:s hemsida. I början av säsongen fanns de bara som helsystem men de verkar ha smugit in slip-on nu. De är så snygga att jag blir andfådd!
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Märkte förra veckan att mitt ena slipon (Akrapovic) satt lite löst. När jag kollade noggrannare idag så satt båda helt löst, expandern som fäster längst bak i bakramen hängde helt löst... :confused:

Nu är det fixat, men är det nån mer som haft samma problem? Monteringen gjordes helt enligt instruktionen, men man kanske kan använda något knep för att undvika att detta uppstår (hade givetvis loctite där sig bör).
 

Leckan

Ny medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
SuperDuke, 1/2 CBR 1000, 1/4 CB125...
Joppz, jag hade samma problem när jag köpte min, fast jag kan ju skylla på förra ägaren, he he :D Drog fast den när jag märkte det och sedan har det fungerat fin-fint!
Däremot märkte jag att ett av insugsrören låg och skrammlade i luftburken idag, hmmn.... Finns det förresten K&N filte till Superduken??? Orginal så ut att ha viss förbättringspotential :yoparty
 
Gick med
30 Jul 2006
Ort
Kungälv
Hoj
SuperDuke
Är det någon som har exprimenterat med fjädringen, skulle vilja ställa in den så den blir så idealisk som möjligt för bakhjulsåkning.
Orginal fjädringen känns ju en aningen stum..

Ni som har köpt liten regplåts hållare, var har ni köpt det? ingår det blinkers eller finns det några shysta?
 

gogge the duke

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Ort
eskilstuna
Hoj
Super duke 06a
:yoparty finns det inga riktigt snygga slipons som ger samma effekt som acra,för jag tycker dom ser för taskiga ut,iaf hexagonal....mer crome mer power....:yoparty
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
gogge the duke skrev:
2465271 :yoparty finns det inga riktigt snygga slipons som ger samma effekt som acra,för jag tycker dom ser för taskiga ut,iaf hexagonal....mer crome mer power....:yoparty

Vill alltså ha metall istället för kolfiber? Du har ju dels vanliga Akrapovic i titan (inte hexagonal), LeoVince, Sebring osv...

Fast jag förstår inte hur du kan ogilla Akrapovic hexagonal? De är de snyggaste burkarna jag sett på år och dagar!
 
Last edited:

Ramsned

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda CB1000R
Acra sprucket

Tjenare Dukes

Köpte mig en Super Duke -06a och har kört 500 mil, nu har jag upptäckt en liten (och den är liten) spricka precis innan röret delar sig under sadeln.
Har hört talas om en till med detta problem, nån annan?:confused:
Antar att det går på garantin för dom köptes samtidigt med hojen, men det kan varar intr. att höra med andra.
Mycket nöjd med hojen anners:yoparty
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Sprang ut och kollade mitt rör direkt, men jag ser inga provlem, och jag har aldrig hört talas om någon annan med det problemet heller.

Men det måste ju gärna gå på garantin antar jag, lycka till med det...
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Number 2 skrev:
2465947 DNA tillverkar ett filter till superduken, har precis beställt det själv, återkommer med info. Annars kan ni kolla här för lite info, killarna verkar nöjda.
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=212

Beställt varifrån och för hur mycket? Touringbutiken ska vara svensk agent, men har bara till 950-modellerna upplagt på nätet såvitt jag kunde se.
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Kröken skrev:
2464911 Är det någon som har exprimenterat med fjädringen, skulle vilja ställa in den så den blir så idealisk som möjligt för bakhjulsåkning.
Orginal fjädringen känns ju en aningen stum..

Ni som har köpt liten regplåts hållare, var har ni köpt det? ingår det blinkers eller finns det några shysta?

Stum??? Ja tyckte min var lite mjuk. Framförallt när man gasar riktigt på små krokiga vägar, så jag har dratt åt både fram & bak i SPORT-läget som de står om i manualen. Grymt mycke bättre kännsla. Tyckte jag fick lite skumma sättningar när man kom i en kurva i hög fart & bra nerlägg om de vart lite ojämn beläggning på vägen. Nu är den helt perfekt. Men för bakhjulsåkat så känner ja nog ingen större skillnad nu & som de va orginal. Men en styrdämpare så skiten inte vobbla så våldsamt när man sätter ner i runt 200 hade ju inte vart fel....

Ramsned skrev:
2465582 Tjenare Dukes

Köpte mig en Super Duke -06a och har kört 500 mil, nu har jag upptäckt en liten (och den är liten) spricka precis innan röret delar sig under sadeln.
Har hört talas om en till med detta problem, nån annan?:confused:
Antar att det går på garantin för dom köptes samtidigt med hojen, men det kan varar intr. att höra med andra.
Mycket nöjd med hojen anners:yoparty


Jo se de e nog jag de... Jag fick klykan bytt på garanti å nu är den nya också sprucken. Ligger en ny & väntar på Claessons. Funderar på att lägga en extra svets...
 
Last edited:

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
smacker skrev:
2469371 Stum??? Ja tyckte min var lite mjuk. Framförallt när man gasar riktigt på små krokiga vägar, så jag har dratt åt både fram & bak i SPORT-läget som de står om i manualen. Grymt mycke bättre kännsla. Tyckte jag fick lite skumma sättningar när man kom i en kurva i hög fart & bra nerlägg om de vart lite ojämn beläggning på vägen. Nu är den helt perfekt. Men för bakhjulsåkat så känner ja nog ingen större skillnad nu & som de va orginal. Men en styrdämpare så skiten inte vobbla så våldsamt när man sätter ner i runt 200 hade ju inte vart fel....


Kan dom vara olika justerade vid leverans? Min var/är också totalt stenhårt inställd, det gör verkligen ont att köra på dålig väg...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top