Sporthoj Skellefteå

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Men snälla lilla Gurkis håll dig till dina uddamärken, köp inte det enda rätta märket du kommer bara att bli knäckt att du åkt på skräp i ditt tidigare liv!:arsele

Gixxer äger!!!!!!!!!

Men hörrö ingon, inte menar du väl att gixxer äger!!!! en egen fabrik som gör packboxar till framgafflar?
Man måste ju nästan prova skräpet, så att man får lära sig att byta packboxar.

Gixxer är ju en gubbhoj.... jamenar du kör ju en ingon :D
Kunde inte sagt det bättre själv.:tummenupp
 
Last edited:

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Garageplats i skellefte, hur ordnar man det? Kan man ansöka genom kommunen? Behöver inte mycket plats. Mest för att ha cykeln stående de nätterna jag inte använder den

/M
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Garageplats i skellefte, hur ordnar man det? Kan man ansöka genom kommunen? Behöver inte mycket plats. Mest för att ha cykeln stående de nätterna jag inte använder den

/M

Finns en plats ledig på klubben tror jag, kommer inte ihåg kostnad på rak arm men är inte snordyrt.
Om det är först till sommaren så är det definitivt inget problem att få plats å klubben.
 

ingon

Medlem
Gick med
3 May 2004
Ort
Luleå
Hoj
GSXR 1000 K5, Yamaha YZF 450
Gixxer är ju en gubbhoj.... jamenar du kör ju en ingon :D


Jo så är det när man uppnått en viss ålder så får man lite vett när det gäller att välja vettiga grejer och fatta kloka beslut det kommer du också snart att inse! Du lämnar väl ungdomsåren snart:)

Men hörrö ingon, inte menar du väl att gixxer äger!!!! en egen fabrik som gör packboxar till framgafflar?
Man måste ju nästan prova skräpet, så att man får lära sig att byta packboxar.


Kunde inte sagt det bättre själv.:tummenupp


En packbox ska väl en kille klara att byta:) Fan du skruvar ju betydligt mer i dina maskiner, så gaffeltätningar lär du greja att byta utan träning! Om inte jag minns helt fel så har du avbrutit körningar på grund av racklande prylar det har aldrig jag gjort:):yoparty
 
Last edited:

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Jo så är det när man uppnått en viss ålder så får man lite vett när det gäller att välja vettiga grejer och fatta kloka beslut det kommer du också snart att inse! Du lämnar väl ungdomsåren snart:)




En packbox ska väl en kille klara att byta:) Fan du skruvar ju betydligt mer i dina maskiner, så gaffeltätningar lär du greja att byta utan träning! Om inte jag minns helt fel så har du avbrutit körningar på grund av racklande prylar det har aldrig jag gjort:):yoparty


Okej då. Min ålder är inte heller den lägsta, så jag får väl överväga en sucka nästa gång. Det är ju Sverigepremiär på Honda cbr1000rr den 1 Mars, får väl se om den ser lika ful ut i verkligheten som på bild. Hojbyte är inte aktuellt först i mitten av sommaren. Skall åka på en liten touringsväng med Kawwan i början på Juni, skall ner och titta på Formel1 på Anderstorp (Ronie Petersson Edition) kolla på www.scandinavianraceway.se
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Okej då. Min ålder är inte heller den lägsta, så jag får väl överväga en sucka nästa gång. Det är ju Sverigepremiär på Honda cbr1000rr den 1 Mars, får väl se om den ser lika ful ut i verkligheten som på bild. Hojbyte är inte aktuellt först i mitten av sommaren. Skall åka på en liten touringsväng med Kawwan i början på Juni, skall ner och titta på Formel1 på Anderstorp (Ronie Petersson Edition) kolla på www.scandinavianraceway.se


Jag är nog sugen på att följa med på den svängen, ringer dig till veckan får vi prata lite om det.
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Finns en plats ledig på klubben tror jag, kommer inte ihåg kostnad på rak arm men är inte snordyrt.
Om det är först till sommaren så är det definitivt inget problem att få plats å klubben.

Finns just nu ingen ledig plats på klubben..
Den tomma platsen hyrs redan av Crister Simonsson.
Vi kan inte heller lova att det kommer att finnas plats att hyra under sommartid eftersom garagehyrerna nu sträcker sig över hela året.
MVH Matte
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
MC-stövlar

Hej jag måste köpa ett par cross-stövlar/mc-stövlar, men min fråga är om de finns nån affär här i Ske-å som säljer mc tillbehör nu? Dom flesta affärerna har väll gått över till skoter saker nu. :(

Och om jag har 44-45 i storlek på vanliga skor, vilken storlek ska man då ha på ett par crosstövlar?:confused:

Behöver snabbt svar, har lite tid på mig att köpa dom och dom får max kosta 5000kr.
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Och om jag har 44-45 i storlek på vanliga skor, vilken storlek ska man då ha på ett par crosstövlar?:confused:
Jag har samma storlek på mina crosstövlar (A-star Tech6) som på mina vanliga skor, liksom racestövlarna (A-star SMX G-tex med extra dålig kardborre...:rolleyes: ). Kör du vinterhalvåret i sträng kyla och ska ha tjocka yllesockar instoppade i skorna kanske du eventuellt bör gå upp en storlek.

Har du kollat med Yamahacenter och E-son? Annars har FC-moto hyfsat pris på bl.a. utgående modellen "Tech 6" men leveranstiden kan vara lite sisådär... Alpinestars Tech6
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Jag har samma storlek på mina crosstövlar (A-star Tech6) som på mina vanliga skor, liksom racestövlarna (A-star SMX G-tex med extra dålig kardborre...:rolleyes: ). Kör du vinterhalvåret i sträng kyla och ska ha tjocka yllesockar instoppade i skorna kanske du eventuellt bör gå upp en storlek.

Har du kollat med Yamahacenter och E-son? Annars har FC-moto hyfsat pris på bl.a. utgående modellen "Tech 6" men leveranstiden kan vara lite sisådär... Alpinestars Tech6

Tack för svaret!

Ska fara till E-son och Yam-center och prova olika storlekar (om dom har) nån gång denna vecka. :) Men finns det bara 2 ställen som säljer mc tillbehör i Ske-å?:va
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Bkk/Sporthjojskurs på Kemorabanan!!!

Nu är det dags att anmäla sig till Broms och kurvkurserna på Kemorabanan i Finland!
Anmälan görs på SMC`s hemsida www.svmc.se under School!

Vi kommer att köra 4 dagar med 1 steg per dag!
Varje dag innehåller 5-6 körpass a 20 minuter.
Före varje körpass har man 20 minuter teori innan man går ut på banan.
Efter varje körpass har man ca 15 minuter feeback med sina instruktörer.
Därefter ca 25 min vila/fika.

Som vanligt ingår det fika både för och eftermiddag samt lunch på banan.
Men denna gång ingår även i 4-dagarspaketet boeende i stugbyn 4 nätter (söndag - torsdag) nära banan samt frukost!
Vi avslutar dom 3 första dagarna med ca 45 minuters teori med olika teman dom olika dagarna.

Vi kommer att ha inskrivning och besiktning av både hoj och förare första dagen mellan kl. 09.00 och 10.00!
Sedan förarmöte 10.10 - 10.30
Därefter delar vi in oss i 4 olika hastighetsgrupper.
I varje hastighetsgrupp delar vi sedan in oss i smågrupper om 3-4 personer per instruktör.
11.00 går vi på banan och kör sedan i 20 minuters pass fram till 18.20
Därefter följer ca 45 minuters teoripasset.

Dag 2, 3 och 4 startar vi körningen kl. 10.00 efter en lättare besiktning!

Tänk på att ta med solbrillor och solkräm då solen aldrig riktigt går ner = långa ljusa dagar

För er som kanske vill ta med familjen eller någon annan person till landet i öst så kan vi ordna det!
Vill man ta del av boeendet i stugorna så ligger kostnaden på 150:- per person per natt!

Vill man ta del av:
frukosten 70:- per dag
fika x 2 + lunch 180:- per dag
Dvs. vill man hänga på en eller flera heldagar pyntar man 250 pistoler per dag!

Anmälan om extrapersoner göres till mig via PM eller mail pergjers@gmail.com eller mobil 070-624 75 77

Vi ses på banan arrangörer Per & Niklasinorr
 

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Nu är det dags att anmäla sig till Broms och kurvkurserna på Kemorabanan i Finland!
Anmälan görs på SMC`s hemsida www.svmc.se under School!

Vi kommer att köra 4 dagar med 1 steg per dag!
Varje dag innehåller 5-6 körpass a 20 minuter.
Före varje körpass har man 20 minuter teori innan man går ut på banan.
Efter varje körpass har man ca 15 minuter feeback med sina instruktörer.
Därefter ca 25 min vila/fika.

Som vanligt ingår det fika både för och eftermiddag samt lunch på banan.
Men denna gång ingår även i 4-dagarspaketet boeende i stugbyn 4 nätter (söndag - torsdag) nära banan samt frukost!
Vi avslutar dom 3 första dagarna med ca 45 minuters teori med olika teman dom olika dagarna.

Vi kommer att ha inskrivning och besiktning av både hoj och förare första dagen mellan kl. 09.00 och 10.00!
Sedan förarmöte 10.10 - 10.30
Därefter delar vi in oss i 4 olika hastighetsgrupper.
I varje hastighetsgrupp delar vi sedan in oss i smågrupper om 3-4 personer per instruktör.
11.00 går vi på banan och kör sedan i 20 minuters pass fram till 18.20
Därefter följer ca 45 minuters teoripasset.

Dag 2, 3 och 4 startar vi körningen kl. 10.00 efter en lättare besiktning!

Tänk på att ta med solbrillor och solkräm då solen aldrig riktigt går ner = långa ljusa dagar

För er som kanske vill ta med familjen eller någon annan person till landet i öst så kan vi ordna det!
Vill man ta del av boeendet i stugorna så ligger kostnaden på 150:- per person per natt!

Vill man ta del av:
frukosten 70:- per dag
fika x 2 + lunch 180:- per dag
Dvs. vill man hänga på en eller flera heldagar pyntar man 250 pistoler per dag!

Anmälan om extrapersoner göres till mig via PM eller mail pergjers@gmail.com eller mobil 070-624 75 77

Vi ses på banan arrangörer Per & Niklasinorr

Prisuppgift på kalaset? :va
 

Rasta "Rocket"

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Ske-å
Hoj
Gixxer
Finns just nu ingen ledig plats på klubben..
Den tomma platsen hyrs redan av Crister Simonsson.
Vi kan inte heller lova att det kommer att finnas plats att hyra under sommartid eftersom garagehyrerna nu sträcker sig över hela året.
MVH Matte

surrade med Crille han kan ev låta över den. och det tycker jag är okej om dom gör så. så länge inte klubben blir lidande så..... :tummenupp
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
surrade med Crille han kan ev låta över den. och det tycker jag är okej om dom gör så. så länge inte klubben blir lidande så..... :tummenupp

Om det är uppställningsplats så försvinner väl både klubbhojen och HDn till våren va... eller?
 

_bagarn

www.teamrackel.se
Gick med
20 Jul 2007
Ort
skellefteå
Hoj
ktm 450 exc -11 gixxer 1000 tyyrbo
retard

Är de nå folk som åker retarder här i skellefteå?

Skulle va kul att dra ihop nått till våren, Och fara runt å terorisera lite om man va några stykna.

För att följa med på onsdags träffaen med retarden känns ju inte direckt alternativt..
Man har ju 500cc för lite och får ju fan stanna och sjustera ventilerna när man kommigt halv vägs:gnissla
 

MaTtE_Å

Medlem
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
KTM 950sm
Är de nå folk som åker retarder här i skellefteå?

Skulle va kul att dra ihop nått till våren, Och fara runt å terorisera lite om man va några stykna.

För att följa med på onsdags träffaen med retarden känns ju inte direckt alternativt..
Man har ju 500cc för lite och får ju fan stanna och sjustera ventilerna när man kommigt halv vägs:gnissla


Vi var ett gäng som var ut någon gång förra sommaren, bland annat jag å Brännström här på forumet å några fler.
Dom gångerna var det 2st 660 å 3 st 625or
Riktigt jävla kul!:yoparty

Vet inte hur det blir i sommar, tror inte det är så många motarder kvar...
Jag sålde 660n i sommras å ångrar mig som FAN, så jag ska nog köpa mig en ny till våren.
Förhoppningsvis kanske fler folk får upp ögonen för hur kul det är att köra motard å köper sig en...
 

_bagarn

www.teamrackel.se
Gick med
20 Jul 2007
Ort
skellefteå
Hoj
ktm 450 exc -11 gixxer 1000 tyyrbo
Vi var ett gäng som var ut någon gång förra sommaren, bland annat jag å Brännström här på forumet å några fler.
Dom gångerna var det 2st 660 å 3 st 625or
Riktigt jävla kul!:yoparty

Vet inte hur det blir i sommar, tror inte det är så många motarder kvar...
Jag sålde 660n i sommras å ångrar mig som FAN, så jag ska nog köpa mig en ny till våren.
Förhoppningsvis kanske fler folk får upp ögonen för hur kul det är att köra motard å köper sig en...

ja de får vi värkligen hoppas:tummenupp
 
Last edited:

BadGirl

Fast & Furious
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha R1 -09
Bored!!

E det bara jag eller finns det fler som tycker att det får räcka med vinter tristessen nu! There´s nothing going on (eller så händer det en massa men jag e inte medbjuden :gråta) Hängs det inge på klubben under veckorna med kaffe drickning & skitsnack!? Det ju onsdag idag.......inget fika på G?? :confused:
Mvh EnHeltHysterisktUttråkadBikerBiatch :tuttar
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
E det bara jag eller finns det fler som tycker att det får räcka med vinter tristessen nu! There´s nothing going on (eller så händer det en massa men jag e inte medbjuden :gråta) Hängs det inge på klubben under veckorna med kaffe drickning & skitsnack!? Det ju onsdag idag.......inget fika på G?? :confused:
Mvh EnHeltHysterisktUttråkadBikerBiatch :tuttar

Fika med strippshow? jag e lätt på, ngn får plocka upp mig dock, har lite dåligt om körkort i 2 veckor till :D
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top