Triumph Speed Triple-tråden.

Dsteneryd

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2017
Ort
Hedemora
Hoj
Räserhojar
Hej!
Någon som vet om street triple framlyktor 2013-2016 passar till en speed triple 2011-2015? (Är det samma lyktor?)
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Jag är 195cm och det funkar fint på en speedy 12 och fram. 05-10 äe lite mindre men funkade de åxå, men sitter mycket bättre på de nyare.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Hello, äger en Speedtriple R 2017.

Finns det någon bra QS att köpa som passar till stdkontakt som inte kostar 4k?
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
..önskar dom kunde göra något åt utseendet bara..älskar Triumph som märke men....fuck dom jävla strålkastarna från sidan :arsele. Som sagt ägt 2 Speed och 1 Street men ..nej..
 

Shadya

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2018
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -16
Hej! Ni som har koll... jag är intresserad av Speed Triple men har verkligen ingen koll alls på priser, värde, serviceintervall och kostnader.

Finns tvp intressanta ute just nu. Den ena är en -10 Se som gått 1100 mil, för 68000 kr. Den har Sliipon. Vet inget om service, däck osv ännu men om vi förutsätter att den är servad som den ska och har bra däck?

Den andra är en -09 som gått 2400 mil isch, för 59000 kr. Den är fullservad och har nästa service vid 3000 mil. Är det en stor service och vad kostar den? Den har bra däck och Slipon.
Båda i bra skick.
Vilken låter vettigast att köpa?

Sen undrar jag... jag är tjej, 163 cm och väger 58 kg. Haft kort sen 05 men inte kört på åtta år. Kan inte direkt påstå att jag är en stjärna på att köra heller :lol Är en Speed Triple verkligen något för mig? Har kollat en del på Street Triple oxå men tilltalas av ljudet och chassit på Speeden.

Vad är nackdelarna resp fördelarna med Speed resp Street för mig? Försäkringspremien är redan självklar :tungan
 

Simon76

Medlem
Gick med
6 Dec 2017
Ort
Hässleholm
Hoj
Street Triple RS
Speeden har bättre vridmoment på låga varv(vilket är helt underbart), allt annat är bättre på street!
Den är lättare, smidigare och går att köra snabbare på kurviga vägar.

Båda är mycket trevliga, provkör innan köp. Rekommenderar R-modell på street, bättre dämpare och bromsar. ABS kom 2013.

Givetvis kommer nästa person som skriver ha en annan åsikt. :)
 
Last edited:

Shadya

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2018
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -16
Ska kolla på en Street T. en idag, en -16 för 69900 kr. Gått 900 mil ca.
Ska försöka pruta, men till hur mycket?
Är oxå intresserad av en -12, som gått mindre men de vill ha 63900 kr för den. Lite mycket va?
 

Simon76

Medlem
Gick med
6 Dec 2017
Ort
Hässleholm
Hoj
Street Triple RS
En -12 ska kosta max 50'.
Köp -13 eller nyare, då uppdaterades modellen med bla ABS, en bra livförsäkring..

Är det den röda på Johans du ska kola på? Ser jävligt fin ut! Tror inte dom går ner jättemycket i pris.
Försök istället få dom att slänga med ett presentkort på kanske 5-8000:-
 
Last edited:

Shadya

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2018
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -16
Japp det är den. Hur får man dem att slänga med ett presentkort? ??

Ja, den behöver dock nya däck..
 
Last edited:

Simon76

Medlem
Gick med
6 Dec 2017
Ort
Hässleholm
Hoj
Street Triple RS
Hehe, det är bara att fråga. Säg att du är intresserad men att de får göra någonting för att göra affären lite roligare för dig, för att få dig att bestämma dig och slå till.
Är däcken dåliga skulle jag börja med det, hojen måste vara nyservad(om det är dags snart) och med nya däck!
Inte kul att börja ägandet med servicekostnader. Säg det till dom bara. :)
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Någon som kan rekommendera en bra aukt. verkstad för garanti åtgärd och service på en speed3-16 så nära Eskilstuna som möjligt?
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Någon som kan rekommendera en bra aukt. verkstad för garanti åtgärd och service på en speed3-16 så nära Eskilstuna som möjligt?

Jag pratade nyss med Robbans Speed Shop i Eskilstuna om service. De är inte auktoriserade sedan ca 2 år tillbaka. Kravet från Triumph var att man minst säljer deras nya hojar. Även Lelles har tappat auktoriseringen sedan nyår. Hade jag ingen aning om! De skulle tydligen ha behövt "brand:a" Triumph mer i butiken för att få behålla tillståndet. I Stockholm så har Probike precis blivit auktoriserade, men de har antagligen inte så stor erfarenhet i bagaget, men är såklart ett alternativ. Robban rekommenderade Lingvalls i Gävle för "bra och korrekt" arbete med Triumph gällande garantijobb eller mjukvarujobb.

Själv funderar jag på att serva med olja/filter etc på Robbans eller Motospeed i Västerås bara för att ha papper på att jag servat, då inget mer avancerat krävs förrän bortåt 1000 mila (inkört spjällhus etc).
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Är det ett måste att mappa om ECU:n på en speed triple -02 om man slänger på ett slip on? Hojen går inte helt hundra som det är nu med slip on men går som den skall med originalpipan monterad. Vad rekomenderar ni? Tuneboy? Kan/vågar man göra det själv isåfall?
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Jag visste att Robbans inte var auktoriserad längre och som sagt så är probike rätt färska på Triumph så i Torsdags blev det bil och släp till Lingvalls i Gävle.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top