Triumph Speed Triple-tråden.

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Ta det lungt!
Såg att det ska bli stor trafik övervaknings vecka i svedala med farbro blå och de var väl representerade i vägkanten när jag pendlade till jobbet på morgonen.
Hade´
 

Bajjkarn

Sveriges hopp i Erotik-OS -08
Gick med
26 May 2006
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Hayabusa K8
triple kungen skrev:
2523276 Ta det lungt!
Såg att det ska bli stor trafik övervaknings vecka i svedala med farbro blå och de var väl representerade i vägkanten när jag pendlade till jobbet på morgonen.
Hade´

:banana Kör man Triumph behöver man aldrig fundera över såna bagateller:D
Fortkörning är inget brott, de är en rättighet:D
 
Last edited:

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Bajjkarn skrev:
2524614 :banana Kör man Triumph behöver man aldrig fundera över såna bagateller:D
Fortkörning är inget brott, de är en rättighet:D

Ja typ, på hemvägen svängde jag av lite för att köra lite i kurvor fick ett sånt infall av behov att köra på mitt eget bakhjuli en kurva. När jag kom till en rondell körde en vanlig Ful-Volvo sakta framför mig, när jag kom upp bakom kastade Ful-Volvon sig åt sidan. Jag tryckte till och svängde förbi honom kom väl upp i en 120-130 innan jag slog av. Ful-Vovlon la sig då rakt upp i arselet och slickade på mitt rektum. Då anade jag oråd och såg på mätaren att jag låg på 90 som på skylten. Då slog de på syrenen å hela helvetet, det skulle till å blinkas med saftblandare och gasas förbi och läggas framför å vifta. Jag svängde då in på en liten väg (som lägeligt dök upp)som är känd i Örebro trakten som en riktig smiska stig för hojar, Ja sen såg jag inte Ful-Vovlon mer....
Så kan det gå..
 

Bajjkarn

Sveriges hopp i Erotik-OS -08
Gick med
26 May 2006
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Hayabusa K8
Speed-Tickets

triple kungen skrev:
2524727 Ja typ, på hemvägen svängde jag av lite för att köra lite i kurvor fick ett sånt infall av behov att köra på mitt eget bakhjuli en kurva. När jag kom till en rondell körde en vanlig Ful-Volvo sakta framför mig, när jag kom upp bakom kastade Ful-Volvon sig åt sidan. Jag tryckte till och svängde förbi honom kom väl upp i en 120-130 innan jag slog av. Ful-Vovlon la sig då rakt upp i arselet och slickade på mitt rektum. Då anade jag oråd och såg på mätaren att jag låg på 90 som på skylten. Då slog de på syrenen å hela helvetet, det skulle till å blinkas med saftblandare och gasas förbi och läggas framför å vifta. Jag svängde då in på en liten väg (som lägeligt dök upp)som är känd i Örebro trakten som en riktig smiska stig för hojar, Ja sen såg jag inte Ful-Vovlon mer....
Så kan det gå..

:banana Fortkörnings-böter är som kvinnor=Dyrt att hålla på med men tyvärr ett måste:D
Jaà ful-volvo:mad: är inget att leka med, så det är ju bäst att bara åka på bakhjulet så skylten inte visar alltför mycket, de kan ju straffa sig i kurvorna men på rakorna är det ju bara så j-la häftigt, Det imponerar på dom flesta snutar särskilt MC-burna ditos! Har du lagt in några bilder i ditt garage snart? Man är ju sugen att kolla in din hoj!

Best Wheelies Bajjkar`n :banana
 
Last edited:

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Menar inte o va nån moralkärring, men kan ni inte ta denna diskussion per PM eller i en allmän tjôt-tråd. Varje gång jag ser inlägg i S3-tråden hoppas jag på någon ny matnyttig information.

Offtopic-inlägg är väl ok, men det här är ju löjligt...

:pannkyss
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Ville inte vara först med att säga det, men helt plötsligt känns den här tråden som en serietidning, karaktärsstark, så att säga. ;)
 

Gitzin

Streetfucker
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Motala
Hoj
Honda crf 250, Ktm 690 smcr-13 , Haft: Ktm 525 sm, KTM 950 smr, T speed triple, husaberg 650, CCM 650, kawwa AR 125, Honda Nsr 125, sukka 250
Då kan jag bara säga att jag har sålt min vackra CCM supermotard och köpt mig en speed triple nu, 04a! Går riktigt fint! mycket bus med en sån maskin! har dock inte haft mellan kortet i 2 år än och är klyven på om jag ska om registrera den till 25 kw ? kostar ju faan 3500.. går över automatsikt till tung den 6 juni!? nåja, får se vad som händer.... GOO triple :yoparty
 

darniel

fader
Gick med
24 Mar 2006
Ort
uPort
Hoj
speed trippel
Gitzin skrev:
2527893 Då kan jag bara säga att jag har sålt min vackra CCM supermotard och köpt mig en speed triple nu, 04a!

Grattis till en väldigt rolig maskin!!

Själv så ställde jag just av min hoj för denna säsongen :( får trösta mej med nåra pilsner å sprit ikväll.

Är d nån mer än jag som upplevt att tripplen går lite knepigt å ryckigt i stadsmiljö vid rödljus å korsningar? Det känns som motorn blir för varm när den går upp över 95 grader å tappar allt vrid. Får nästan känslan av att den ska nypa eller någe annat obehagligt :gnissla

Men nu är det bara att börja mecka i garaget. ska försöka skaffa en undertray å en bellypan ä på väg. Olja å däck är inköpta så jag går nog ner å tröstmekar lite.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
darniel skrev:
2538875
Är d nån mer än jag som upplevt att tripplen går lite knepigt å ryckigt i stadsmiljö vid rödljus å korsningar?
Nja, inte mer än att insprutningens på-av-karaktär gör det lite småjobbigt ibland i tät stadstrafik.
 

Gitzin

Streetfucker
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Motala
Hoj
Honda crf 250, Ktm 690 smcr-13 , Haft: Ktm 525 sm, KTM 950 smr, T speed triple, husaberg 650, CCM 650, kawwa AR 125, Honda Nsr 125, sukka 250
Nu är väl säsongen över som sagt men tänkte bara kolla hur ni tar upp era triplar på bakhjulet. Kopplar ni upp dom eller gas+av+gas på 2an och kör eller har ni några rekomendationer, har kört 20 mil på min nya hoj och ställer v'l av min också snart!
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Gitzin skrev:
2539959 Nu är väl säsongen över som sagt men tänkte bara kolla hur ni tar upp era triplar på bakhjulet. Kopplar ni upp dom eller gas+av+gas på 2an och kör eller har ni några rekomendationer, har kört 20 mil på min nya hoj och ställer v'l av min också snart!
Jag brukar koppla upp min, känns smidigast så.
 

Gitzin

Streetfucker
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Motala
Hoj
Honda crf 250, Ktm 690 smcr-13 , Haft: Ktm 525 sm, KTM 950 smr, T speed triple, husaberg 650, CCM 650, kawwa AR 125, Honda Nsr 125, sukka 250
Orca69 skrev:
2540385 Jag brukar koppla upp min, känns smidigast så.




OKEY! nice.. har väl inte riktigt vågat prova en bra teknik med kopplingen, på min lilla fiddy så slänger jag i trean i med kopplingen+fullgas och släpper, :) har inte gjort så på trilpen vill jag lova :tungan

måste ta stryk som satan på koplingen på en så här stor hoj att koppla upp dom?
 

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Falun
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
Jag blev aldrig riktigt nöjd med bromsarna på min 05:a. Dom kändes svampiga och tog längst in trots yttersta läget på bromspumpen. Efter luftning så blev det något bättre men blev snabbt sämre igen.
Triumph har ju ändå utrustat trippeln med fina 4 kolvs ok och stålomspunna slangar så ambitioner finns ju (men kunskap?)!
Tror nån på forumet fick sina fixade på garantin?

Lantis skrev:
2573583 Verkar som det är strul med bromsarna på S3. Stämmer det?

Se tråden nedan:

http://www.triumphrat.net/modules.php?op=modload&name=Forum&file=viewtopic&topic=59191&forum=19
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Japp. Jag fick mina bromsar fixade på garanti. Det var jag som gnälde och en bra mek verkstad som ville verkligen fixa det. Så han Kom på något trix med luftningen och det var, om jag minns rätt....
Han fick lyfta av oken och hissa upp dom mot styrkronan Sen så sög han igenom ny bromsvätska igenom systemet så att det kom ny olja ifrån burken ut i oken. Sedan är det troligt att det blir en bubbla i slangen mellan olje burken och pumpen.Det blev mycket bättre efter detta, jag var rätt nöjd men meken var inte det så han byte tillslut hela pumpen efter ett tag. Skivbeläggen blev åxå glasade på ytan och det gör bromsen sämmre. Men mina bromsar har fått mycket stryk på bana så det är kanske inte så lustigt. Jag har även kört 1600 mil med samma skivor. Bromsen är mycket mycket bättre och efter nya vinterns service med nya belägg kommer det att bli bra.

Hade´
 

darniel

fader
Gick med
24 Mar 2006
Ort
uPort
Hoj
speed trippel
Köpte en bellypan på ebay för ett tag sen, men jag fattar inte riktigt vart jag ska fästa den. kan nån som skruvat loss sin ta ett kort på fästen eller med ord förklara vart den ska fästas.

Om det är nån mer som vill ha en belly till sin triple så finns det på ebay.de för 50 euro.

Har laddat upp med en undertray, framhjul, miniblinkers, nya stift, ny olja å funderar (om pengarna räcker) om jag ska lacka om den under vintern. Skulle gärna vilja ha råd med en barracuda eller liknande, kanske ska fråga om inte :tomten har nån liggande :rolleyes:
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Fotade (har ingen scanner) instruktionerna till hur man sätter dit bellypanen:
bild1
bild2
bild3


Edit: De är inte i rätt ordning, ladda ner alla o gå efter sidnumreringen.
 

darniel

fader
Gick med
24 Mar 2006
Ort
uPort
Hoj
speed trippel
xyx skrev:
2595084 Fotade (har ingen scanner) instruktionerna till hur man sätter dit bellypanen:
Thx! :tummenupp
Ser ut som jag får snida till några fästen. Ricambi, som sålde bellyn skickade bara me fyra plattjärn å fyra skruv. men de blir ju bara ännu en anledning att gå ner i garaget å ta en pilsner å fila lite.
:hej
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top