Triumph Speed Triple-tråden.

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
space skrev:
2226241 Tja nån som råkat ut för tickande ljud,speciellt när motorn är varm?
Har en speed triple-04.
Har gått bara 950 mil så verkar ju lite konstigt....
Tacksam för svar snarast!!!
Space


Det är normalt, det skramlar och lever om en hel del.
 

space

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Speed TRiple-04
speed triple

Ok,men tycker det har börjat mer nu än förr!
Hört nånting om grenrörsbultar... ska kolla på det imorrn.
Man tycker det ju inte borde vara ventiler redan...
Men som sagt om nån annan har hört nåt?
Låter mest vid lite varv,runt 3000 jämnt varv och bara när motorn är varm...
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
space skrev:
2226293 Ok,men tycker det har börjat mer nu än förr!
Hört nånting om grenrörsbultar... ska kolla på det imorrn.
Man tycker det ju inte borde vara ventiler redan...
Men som sagt om nån annan har hört nåt?
Låter mest vid lite varv,runt 3000 jämnt varv och bara när motorn är varm...

Kan vara grenrörsbult.
Jag fick ett svagt tickande efter jag lyckades med genidraget att glömma bort att min hoj inte var en höghjulig cross och rullade ner för en 15-20 cm hög trottoarkant och kröken tog i (tror sgt.pepper lyckades med samma genidrag?).
Tickandet är helt enkelt en pytteliten avgasläcka.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Provade att dra åt mina för nån vecka sen, blev förvånad om hur jävla löst dom satt.
 

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Vilsen göteborgare i Sthlm
Hoj
Mellan hojar
Modellår 2007

Är det nån som möjligen hört några rykten om när 2007 års modell släpps, och om det eventuellt sker några uppdateringar?

Har frågat på Johans MC, och googlat lite, men utan större framgång so far.
Ska förmodligen beställa ny S3, men som den medvetne konsument man är vill man ju säkerställa sig om att 2007:an inte visar sig ha 10 extra hästar, och 10' mindre prislapp när man glad i hågen beställer sin 06:a...
 

Reefer

S3-smurf
Gick med
9 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Speed Triple '01
Det går inge bra för mig att ladda upp bilder i mina inlägg... det ärt antagligen jag som e kass! Om nån vet hur man gör får ni gärna tala om det för mig :)

Jag kastar in en länk istället... http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=34513

Bilden är på mina strålkastare... Tror inte att de är orginal eftersom de sitter så brett isär. Kommentarer?

/R
 

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Reefer skrev:
2230310 Det går inge bra för mig att ladda upp bilder i mina inlägg... det ärt antagligen jag som e kass! Om nån vet hur man gör får ni gärna tala om det för mig :)

Jag kastar in en länk istället... http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=34513

Bilden är på mina strålkastare... Tror inte att de är orginal eftersom de sitter så brett isär. Kommentarer?

/R
De ser ut som original men de sitter för långt isär, det stämmer. Det är inte så att tidigare ägare monterat strålkastarna på gaffelbenen så att de följer med när du styr..... ser nästan ut så på bilden?????
 

tober

Internet.
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Triumph S3
Da Fris skrev:
2230483 De ser ut som original men de sitter för långt isär, det stämmer. Det är inte så att tidigare ägare monterat strålkastarna på gaffelbenen så att de följer med när du styr..... ser nästan ut så på bilden?????


Ser verkligen ut som dom är monterade på gaffelbenen istället för i mellan. Så här ska det vara:
Triple5.jpg


Hittade denna bild när jag sökte:

speedtripleporcorosso106bw.jpg


Nu kan vi snacka om rensad bakdel.
 

Reefer

S3-smurf
Gick med
9 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Speed Triple '01
tober skrev:
2230505 Ser verkligen ut som dom är monterade på gaffelbenen istället för i mellan. Så här ska det vara:

Hittade denna bild när jag sökte:

Nu kan vi snacka om rensad bakdel.

Näe, de sitter monterade på ramen. Det kan vara så att det är orginalfäste men ett par andra lysen? Skumt är det iallafall.

För övrigt... DAMN! Triplen med rensade bakdelen var ju sjukt snygg!

/R
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
xyx skrev:
2226341 Kan vara grenrörsbult.
Jag fick ett svagt tickande efter jag lyckades med genidraget att glömma bort att min hoj inte var en höghjulig cross och rullade ner för en 15-20 cm hög trottoarkant och kröken tog i (tror sgt.pepper lyckades med samma genidrag?).
Tickandet är helt enkelt en pytteliten avgasläcka.
Jajamensan, det gjorde jag :D. Då var hojen rätt ny och jag led fortfarande av den där jobbiga åkomman som följer av att äga en alldeles ny hoj, superkänslighet för minsta lilla repa / missljud.

Numera hör jag inte längre tickandet, vet inte om det beror på att jag eller mecken dragit åt grenrörsbultarna något eller om jag helt enkelt inte längre lyssnar med spetsade öron efter minsta missljud :).
 

czech_racing

Reset
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2019 Z900RS Cafe
Alltså, hur många är med i RAT här? Och varför har dom aldrig bankörningar? Vi är ju mängder med Triumphs som vill ut på bana. Varför kan vi inte dra igång något liknande Ducce-klubben?
Är det bara jag som har funderat på detta eller är det något som ni kan såga mig med....? :D Mao hur stort tror ni intresset är för fler träffar, bankörningar evenemang, rabbater, etc?

Mvh
CR
 

tober

Internet.
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Triumph S3
czech_racing skrev:
2238270 Alltså, hur många är med i RAT här? Och varför har dom aldrig bankörningar? Vi är ju mängder med Triumphs som vill ut på bana. Varför kan vi inte dra igång något liknande Ducce-klubben?
Är det bara jag som har funderat på detta eller är det något som ni kan såga mig med....? :D Mao hur stort tror ni intresset är för fler träffar, bankörningar evenemang, rabbater, etc?

Mvh
CR

Jag har bara fått känslan av att det är mer intriktning på dom klassiska modellerna etc.

Ingen som vill ut en sväng idag i sthlm?
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
RAT är ju gratis numera, så visst är man med.
Jag skrev till lokala RAT-klubben (Lund) med samma fråga som du hade...
Svaret blev att de "undersökte" möjligheterna för bankörningar - sen dess har inget hänt.
Sanningen är väl att de som är engagerade i RAT till 95% består av gubbar och gummor på Bonneville Americas, Speedmasters och en och annan Rocket.

Vill vi ha ändring på det så krävs det nog att vi som kör sportigare Trajor engageras oss själva och tar tag i rodret.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Nån mer här som upplever ett kluckande ljud från styrkronan när man gungar fjädringen fram?
 

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Ort
sthlm
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
Jake,

jag kör på Metzler roadtec Z6 eller ngt liknande namn...har inte kört bana eller likande, men de funkar bra tycker jag...

ska byta till 180 bakdäck nu och testa...


ska du inte med på midsommarkörningen den 25e?
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
selin skrev:
2241365 Nån mer här som upplever ett kluckande ljud från styrkronan när man gungar fjädringen fram?
Ja, svaret jag har fått är att det är de flytande bromsskivorna tillsammans med fjädringen som kan ge känslan av ett litet litet glapp. Inget att bry sig om säger "dom", men jag tänker ändå känna på toppbulten när jag byter styre i midsommar...
Har provsuttit en del nya hojar, vissa känns det på, andra inte, (oberoende av märke (japsar, ktm, eller triumph). Min har precis passerat 300mil och jag har haft det "glappet" hela tiden. Det är bara märkbart när man står å småjuckar på hojen i garaget...

Om nån har mer att tillägga är jag intresserad att höra fler åsikter...
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
illebror skrev:
2249410 Ja, svaret jag har fått är att det är de flytande bromsskivorna tillsammans med fjädringen som kan ge känslan av ett litet litet glapp. Inget att bry sig om säger "dom", men jag tänker ändå känna på toppbulten när jag byter styre i midsommar...
Har provsuttit en del nya hojar, vissa känns det på, andra inte, (oberoende av märke (japsar, ktm, eller triumph). Min har precis passerat 300mil och jag har haft det "glappet" hela tiden. Det är bara märkbart när man står å småjuckar på hojen i garaget...

Om nån har mer att tillägga är jag intresserad att höra fler åsikter...

Drog efter styrlagret, och det riktigt stora klonket försvann. Men visst finns det lite kvar, har gungat på 3 triplar och alla har vart lika.
 

pink_panther

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Jämtland
Hoj
Triumph Speed Triple 06
Hej,

bra med en S3-tråd! Jag är också med i RAT och tycker det vore kul med bankörning och andra gemensamma aktiviteter.
Själv bor jag i Östersundstrakterna, alltså antagligen litet längre bort från "resten" .......
Men skulle vi dra ihop någåt, så skulle jag försöka och vara med!

Triple-hälsningar och alltid en handfull alsfalt under hjulen

Paul
 

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
på en ö...
Hoj
monark
Tjena!

Nu har man då äntligen skaffat sig en SPEED III, det vart en black edition -04 med endast 610 mil på mätaren. :tummenupp
Enda som var synd är att det inte satt höga slip-on:et på...
Vart en första repa på 12 mil med lite kurvor och annat,
det enda jag hade lite svårt med va "insprutningsglappet"...
men det är väl en vanesak.

Nu till frågorna:
Tänkte byta styret till ett svart cross-styre,
har nån tips på modell som funkar att byta rakt av så man slipper pilla med kablar och slangar..??

Vart hittar jag underkåpa till bra pris?
Ensitskutsen är en ganska slimmad modell, sett hojar med en lite "bulligare" form, vart hittar jag den?
Kanske nån som vill byta...??


Tack på förhand! /Danne
 
Last edited:

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
pansarvagnen skrev:
2263423 Tjena!

Nu har man då äntligen skaffat sig en SPEED III, det vart en black edition -04 med endast 610 mil på mätaren. :tummenupp
Enda som var synd är att det inte satt höga slip-on:et på...
Vart en första repa på 12 mil med lite kurvor och annat,
det enda jag hade lite svårt med va "insprutningsglappet"...
men det är väl en vanesak.

Nu till frågorna:
Tänkte byta styret till ett svart cross-styre,
har nån tips på modell som funkar att byta rakt av så man slipper pilla med kablar och slangar..??

Vart hittar jag underkåpa till bra pris?
Ensitskutsen är en ganska slimmad modell, sett hojar med en lite "bulligare" form, vart hittar jag den?
Kanske nån som vill byta...??


Tack på förhand! /Danne

I med ny mjukvara så slipper du av/på känslan, sitter det slip-on monterat?

Dom flesta styren ska funka, byter du till ett fatbar får du dock byta/montera nya fästen. Vanliga med fågelpinne ska dock passa rakt på.

En belly pan blir svår att hitta beggad, och ny är den inte speciellt billig, men kolla t.ex Ebay regelbundet, kanske dyker upp nån om du har tur.

Om du ska byta kutsen så är jag väldigt intresserad av din om du ska sälja, har den höga nu, dock lackad grå. Annars är det lika där, finns en uppsjö av dom på Ebay.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top