Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Gött igår skickades prylarna från USA. Men ska det ta en vecka att få över dem över det lilla havet? Lägger de dem på en barkbåt och hoppas att de kommer fram?
Det positiva är att de inte dragit några dollars än. Men det kommer la...
Hutlös frakt på 50$. :huvet
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Gött igår skickades prylarna från USA. Men ska det ta en vecka att få över dem över det lilla havet? Lägger de dem på en barkbåt och hoppas att de kommer fram?
Det positiva är att de inte dragit några dollars än. Men det kommer la...
Hutlös frakt på 50$. :huvet

Grattis! Äntligen :).
Men 50$ från USA tycker jag nog inte är så jätte mycket faktiskt med tanke på vad det kostar för oss ibland när vi skickar saker till kunder i t.ex Norge som är grannland. Skall ju ändå färdas typ halva jordklotet innan det är framme i Götet :).
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Grattis! Äntligen :).
Men 50$ från USA tycker jag nog inte är så jätte mycket faktiskt med tanke på vad det kostar för oss ibland när vi skickar saker till kunder i t.ex Norge som är grannland. Skall ju ändå färdas typ halva jordklotet innan det är framme i Götet :).


Är ju inga gigantiska saker jag beställt direkt. :va

Skönt att vi är igång med trött på att jobba inläggen redan. Klockan är ju faktiskt 08:45 nu så nu har vi nog jobbat klart... :D
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Är ju inga gigantiska saker jag beställt direkt. :va

Skönt att vi är igång med trött på att jobba inläggen redan. Klockan är ju faktiskt 08:45 nu så nu har vi nog jobbat klart... :D

Japp nu har vi gjort vårt för idag *hahaha*. Klart man måste börja med lite sporthoj på morgonen innan man kommer igång ;).
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Fan nu fick man att göra...
Massa supportskit som kom in.. Suck.

Och en annan måste förbereda ett litet möte som jag skall ha med en leverantör som skall dyka upp här om ca 20 min. Jäklar vad han måste ge mig bra priser för saker och ting som kompensation för att man inte kan sitta här och knappa ;)
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Och en annan måste förbereda ett litet möte som jag skall ha med en leverantör som skall dyka upp här om ca 20 min. Jäklar vad han måste ge mig bra priser för saker och ting som kompensation för att man inte kan sitta här och knappa ;)

Såja nu kanske Kandikerna kan beställa sin Buss.
 

zx11

Knutte
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Jakan
Hoj
TE300, ZX11, XB12R, DR-Z400S, KX125, ZZR1400
Gött igår skickades prylarna från USA. Men ska det ta en vecka att få över dem över det lilla havet? Lägger de dem på en barkbåt och hoppas att de kommer fram?
Det positiva är att de inte dragit några dollars än. Men det kommer la...
Hutlös frakt på 50$. :huvet

Du får väl hoppas att dom börjar ta emot flyg i norra europa också snart, annars kan det bli förseningar
 

TheSpirit

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2010
Ort
ljusnarsberg
Hoj
BUELL XB12S -05, Org Race kit.
K&N Filter

tja !
fick en bekräftelse från US. idag nu har dom sickat mitt k&n filter :tummenupp
har ju sen tidigare det som följer med i race kitet och skall motsvara k&n filtret, men tycker det ser bra jäkla slitet ut nu, bågen har gått 3200mil så enligt boken skall ju det bytas där?
filtret är på väg iaf och nu får men väll se hur lång tid det tar:gnissla
även om det vart som jag kunnde se billigare att köpa där så var det ju ingen roligt att se att filtret bara kostade 340:- och frakten lika så, alltså runt 680:- när den landar hemma. nu blir det till att jaga reng medel och olja/klister oxå, går ju bra första taget då brukar vara behandlad vid frakt vad jag kan förstå. :confused:

hade.
 
Last edited:

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Då har man varit produktiv idag också. Satte på handtagsvärmare, en switchpod från en '08:ans Ulysses (för att slippa en extra, ful, strömbrytare), och monterade en spänningsindikator bestående av en enda två-färgs LED i instrumentpanelen. Spänningsindikatorn köpte jag av en Schweizisk kille, Joerg Hau. Den heter VM2-DUO.

Lite bilder på voltmätaren:
buell-rats-nest.jpg

Cylindern till vänster i ormboet är själva mätaren.

buell-instrument-cluster-with-led.jpg

Jag borrade upp ett lite större hål och satte in dioden i den oanvända luckan under bensinlampan.

buell-with-voltmeter.jpg

...Och så här ser det ut när den lyser.
 

Haeggblom

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2010
Ort
Malmö
Hoj
2004, Buell XB12S
Import Buell XB12s

Hej alla,

Jag har importerat en Buell XB12s -04 med "Miles-mätare" och undrar om man kan programmera om tripp mätaren så att den visar "km" istället. Undrar samtidigt om man kan köpa och byta hastighetsmätaren till "km".

Bifogar en bild på min nya hoj.

Regbesiktigar på onsdag:)
 

Bifogat

  • IMG_0808.jpg
    IMG_0808.jpg
    238.9 KB · Visningar: 99

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Hej alla,

Jag har importerat en Buell XB12s -04 med "Miles-mätare" och undrar om man kan programmera om tripp mätaren så att den visar "km" istället. Undrar samtidigt om man kan köpa och byta hastighetsmätaren till "km".

Bifogar en bild på min nya hoj.

Regbesiktigar på onsdag:)

Grattis till nya hojen, ser jäkligt grym ut :yoparty
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Hej alla,

Jag har importerat en Buell XB12s -04 med "Miles-mätare" och undrar om man kan programmera om tripp mätaren så att den visar "km" istället. Undrar samtidigt om man kan köpa och byta hastighetsmätaren till "km".

Bifogar en bild på min nya hoj.

Regbesiktigar på onsdag:)

Grattis till hojen.


Till någon som kanske vet.
Har upplevt ett litet problem de senaste 2 dagarna med min hoj.
När jag startar den i garaget så startar den utan problem. Detta är i ett garage med temp mellan 15 - 20 grader.
Kör till jobbet ca 1 mil. När jag sedan kommer ut från jobbet på eftermiddagen så startar hojen men dör direkt. Har hänt 2 dagar på raken. Hjälper jag den med lite gas så är det inga problem. Efter att jag kört ett par hundra meter så kan jag släppa gasen och den går fint på tomgång.

När jag startar den och får hjälpa den med gasen så känns det som att den är segstartad och nästan som om den får för mycket soppa.

Kan detta bero på att jag kör en kort sträcka till jobbet och att batteriet ej laddas tillräckligt? Eller har jag ett allvarligare problem?
Om det är batteriet räcker det då att jag kör en längre sträcka eller måste jag köpa en laddare och ladda batteriet?
Bränslepump och all elektronik går igång när jag slår på tändningen.

Hoppas någon kan ge mig en ledtråd om vad det kan vara.
Hoppas även att det är batteriet som ej får tillräcklig laddning.

Det är bara ett startproblem. För övrigt tycker jag hojen går utmärkt.
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Grattis till hojen.


Till någon som kanske vet.
Har upplevt ett litet problem de senaste 2 dagarna med min hoj.
När jag startar den i garaget så startar den utan problem. Detta är i ett garage med temp mellan 15 - 20 grader.
Kör till jobbet ca 1 mil. När jag sedan kommer ut från jobbet på eftermiddagen så startar hojen men dör direkt. Har hänt 2 dagar på raken. Hjälper jag den med lite gas så är det inga problem. Efter att jag kört ett par hundra meter så kan jag släppa gasen och den går fint på tomgång.

När jag startar den och får hjälpa den med gasen så känns det som att den är segstartad och nästan som om den får för mycket soppa.

Kan detta bero på att jag kör en kort sträcka till jobbet och att batteriet ej laddas tillräckligt? Eller har jag ett allvarligare problem?
Om det är batteriet räcker det då att jag kör en längre sträcka eller måste jag köpa en laddare och ladda batteriet?
Bränslepump och all elektronik går igång när jag slår på tändningen.

Hoppas någon kan ge mig en ledtråd om vad det kan vara.
Hoppas även att det är batteriet som ej får tillräcklig laddning.

Det är bara ett startproblem. För övrigt tycker jag hojen går utmärkt.

Sorry my friend men tror tyvärr inte att det är batteriet. Eftersom att den startar och kommer igång så då har batteriet mer eller mindre gjort sitt. Skulle batteriet varit så slut att hojen skulle tvär dö med en gång som du beskriver skulle den nog inte starta hojen överhuvudtaget utan gå väldigt tung jobbat i startmotorn istället som min gjorde innan jag byta batteriet. Det märktes rejält att batteriet var slut kan jag säga för den orka inte ens dra runt efter ett litet tag. Sen när den startar fint på morgonen utan problem får det mig ännu mindre att tro på batteriet, den borde liksom varit slut då med.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Sorry my friend men tror tyvärr inte att det är batteriet. Eftersom att den startar och kommer igång så då har batteriet mer eller mindre gjort sitt. Skulle batteriet varit så slut att hojen skulle tvär dö med en gång som du beskriver skulle den nog inte starta hojen överhuvudtaget utan gå väldigt tung jobbat i startmotorn istället som min gjorde innan jag byta batteriet. Det märktes rejält att batteriet var slut kan jag säga för den orka inte ens dra runt efter ett litet tag. Sen när den startar fint på morgonen utan problem får det mig ännu mindre att tro på batteriet, den borde liksom varit slut då med.

Saken är den att den är mycket kallare när jag startar utanför jobbet än i garaget. Tänkte att kallstart krävde mer av batteriet.
Hmm kanske blir ett besök på verkstad då.
Kanske ska låna en laddare iaf och testa ladda batteriet först. Eller det är lönlöst?
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Saken är den att den är mycket kallare när jag startar utanför jobbet än i garaget. Tänkte att kallstart krävde mer av batteriet.
Hmm kanske blir ett besök på verkstad då.
Kanske ska låna en laddare iaf och testa ladda batteriet först. Eller det är lönlöst?

Du kan ju alltid prova, men tror inte att det hjälper något. När du startar hojen efter jobb, dvs när det är kallt. Känns det och låter det som att den går väldigt tungt och har svårt för att dra runt motorn, och att den bara vill lägga av? Eller låter det som vanligt?
 

KimpaXB12

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2010
Ort
Ljungby
Hoj
05 - Buell XB12S, 09 Buell 1125CR
Hej alla,

Jag har importerat en Buell XB12s -04 med "Miles-mätare" och undrar om man kan programmera om tripp mätaren så att den visar "km" istället. Undrar samtidigt om man kan köpa och byta hastighetsmätaren till "km".

Bifogar en bild på min nya hoj.

Regbesiktigar på onsdag:)


Hej,

hade samma problem :)
Milesräkningen går inte att ändra på...
du får byta hela mätarpanelen, jag köpte en begagnad
Problemet är då att mätarställningen inte stämmer längre.
Men du får en fin km tavla istället för miles/km.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Du kan ju alltid prova, men tror inte att det hjälper något. När du startar hojen efter jobb, dvs när det är kallt. Känns det och låter det som att den går väldigt tungt och har svårt för att dra runt motorn, och att den bara vill lägga av? Eller låter det som vanligt?

En kollega tycker det låter på min beskrivning som fuktproblem.
Hur kontrollerar man det?
 

Haeggblom

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2010
Ort
Malmö
Hoj
2004, Buell XB12S
Hej,

hade samma problem :)
Milesräkningen går inte att ändra på...
du får byta hela mätarpanelen, jag köpte en begagnad
Problemet är då att mätarställningen inte stämmer längre.
Men du får en fin km tavla istället för miles/km.

Hej,

Ok, tror nog att jag gör så. Var hittar man en begagnad sådan och till vilket pris?

Tack för hjälpen!
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top