80 talet, Sveavägen

Matte6605

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Ort
Fjugesta
Hoj
Gsx1100x (s)
Allt va juste, inte så mycket slag under bältet, Ärligare på nått sätt.

Vi får lite diskret styra upp en dag för vår nostalgiträff, Vilket ösa det skulle bli, Halva sthlms poliskår på plats.
Att dom som bodde efter Sveavägen på 80 talet inte flyttade är ju en gåta, dom kan ju inte ha fått sova alls :)

Nu kom jag på en hojj till som utmärkte sig, grisrisig 1100R som va kamoflagemålad med konstant snuthäng. Ca1989 kanske ...

/Matte
 

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RGV 250 VJ23, Honda RC45, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R 50, Kawasaki Ninja 400, Suzuki RMZ 450
XRV-Henning skrev:
2087316 Ok, jag var på plats så snart efter att framhjulet på hans hoj inte slutat snurra... Sommaren 93.

Otrevligt då jag (första och enda gången) snackat med honom dagarna innan.

Minns Bati var med där också.

:(

/H

Ja det var förjäkligt,vet att Batti var med,men vad åkte du för nåt?Kanske vet vem du är!? :) Chrille var ju rätt så vild att gasa så till slut så kan det ju gå riktigt illa. :( Han var iallafall en bussig&rolig kille,förskräckligt att det gick som det gick!!!!

Fürstenhoff skrev:
2087615 Mmmmmmmmmm...........

Vad kan man säga förutom UNDERBARA -80 talet!! :pannkyss

Finns så otroligt många händelser & storys som man minns i från Sveavägen, Kista rakan och om personerna som alltid var på dessa ställen :rolleyes: - dessa storys borde väl vara preskiberade vid detta laget, eller vad säger ni -80 talister!! :va ( :rofl )

Satan i gatan vad man längtar tillbaka till -80 talet!! :3freak

/Fürstenhoff.

Va inte du ihop med nån tjej som jobbade på MC-Donalds?Hon åkte nån röd/vit GSX-R750 om jag inte minns helt fel!? :)
 

ManWhore

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2005
Ort
Bromma
Hoj
R1 -01 posörsvart
SLADDVARNING skrev:
2087632 Minns du Johan&Fredde från Huddinge? :) Johan här,hej hej :hej

Kul, jorå jag minns era namn och vi var väl ute och körde en del tillsammans. DU får köpa ny hoj så kan vi göra stan osäker igen :tummenupp
 

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RGV 250 VJ23, Honda RC45, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R 50, Kawasaki Ninja 400, Suzuki RMZ 450
ManWhore skrev:
2087714 Kul, jorå jag minns era namn och vi var väl ute och körde en del tillsammans. DU får köpa ny hoj så kan vi göra stan osäker igen :tummenupp

Fan jag hade en R1:a 01 som jag sålde i julas så jag är hojlös nu :( !!Men om du minns så har jag ju en far som är hojGALEN!!!!Så jag kommer nog åka lite XT600-02 en del i sommar!!! :yoparty Fan vi hade jävligt kul när vi var ute&röjde skiten ur vägarna runt om STHLM!!!!Har du en R1:a nu eller?Har du nån kontakt med hojfolket från den tiden?
 

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
SLADDVARNING skrev:
Ja det var förjäkligt,vet att Batti var med,men vad åkte du för nåt?Kanske vet vem du är!? :) Chrille var ju rätt så vild att gasa så till slut så kan det ju gå riktigt illa. :( Han var iallafall en bussig&rolig kille,förskräckligt att det gick som det gick!!!!

Då hade jag min NS400R. Brukade även fara omkring på en vit XT600 med helblått textilställ och vit Arai. Till o med polisen trodde jag var polis ibland! :)

Ett tag körde röd/svart GSX-R1100. Om inte det en VFR750F... Äh, orkar inte rabbla... ;)
 

ManWhore

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2005
Ort
Bromma
Hoj
R1 -01 posörsvart
SLADDVARNING skrev:
2087736 Fan jag hade en R1:a 01 som jag sålde i julas så jag är hojlös nu :( !!Men om du minns så har jag ju en far som är hojGALEN!!!!Så jag kommer nog åka lite XT600-02 en del i sommar!!! :yoparty Fan vi hade jävligt kul när vi var ute&röjde skiten ur vägarna runt om STHLM!!!!Har du en R1:a nu eller?Har du nån kontakt med hojfolket från den tiden?


Du har mail....
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Detta maste styras upp :)
Jag kan bara tala for mig sjalv (fast det verkar ju vara en hel del med mig som vill blasa lite liv i traditionerna ;)) Lets get the ball rolling !!!
:tuttar
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Nursey skrev:
2087770 Detta maste styras upp :)
Jag kan bara tala for mig sjalv (fast det verkar ju vara en hel del med mig som vill blasa lite liv i traditionerna ;)) Lets get the ball rolling !!!
:tuttar

Hohoh... när jag såg din tutt-smiley i slutet på meningen så kom jag att tänka på ett gammalt HD-åkareuttryck:
"Show me your tits and I'll buy you a beer." :hihi

Fan. En klasspolare hade en Honda 750 Rickman som jag var sååå jävla avundsjuk på. Han har den kvar fortfarande. Tror dock inte att han var inne och rejsade, han är aldeles för försiktig och rädd om sina prylar (men så är de också i toppskick, inkl bilar han renoverat...)

*STORSUCK* Det var bättre förr. Ju förr desto bättre! :4skrika :D
 

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholms län
Hoj
ZX10R
Vilken härlig läsning, minnena kommer tillbaka. Jag köpte en ny RD350 87 och började hänga med lite folk när dom var ute och körde i stan. Jag var djup imponerad av alla som körde på slangen, rullande burnisar mm. (själv var jag för feg att prova)
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
helt sanslöst bra läsning. var själv inte med på den tiden men farsan var, fast i en annan del av landet. han körde alltid kawa 3 pip. självklart utan körkort. gubben använde fiskekortet :D

hans framfart tog dock slut när ett par snutar i en valiant slog sönder honom med batongerna. så gjorde man med slynglarna förr och det verkade funka. i stället för hoj så blev det mer 6 och en litet lugnare avkomma :yoparty

a fan, drar en farsan storry. denna har jag hört från flera håll så den är sann i alla fall. fanns en polare till farsan som alltid tjatade om att åka. till slut tröttnade gubben och grabben hoppar på. givetvis håller han sig bakvid, som man gjorde när man åkte moppe och hade bögskräck. det första gubben gör är att dra upp hojen på bakhjulet och den andra killen glattar så klart av. han blev kallad plattröven i många år efter detta.

:hihi , tar en till. kom ihåg att jag frågade gubben om ärren han hade på baksidan av låren. efter ett tag kom det fram att han skulle impa på lite :tuttar , varpå han ska lägga en börnis från stillastående. bara det att hojen fick fäste och skickades åt helvete. men vart kom ärren ifrån??? jo, blinkersarna bak :rofl
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Till och med jag känner igen namnen i den här tråden. Jag som är så ung! Väl?
 

*DanTheMan*

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Nov 2003
Ort
3km från Das Bult
Hoj
KTM 690 SMC-10
HaHa ja du juvliga -80 tal.
Ingen kunde köra hoj(förutom rakt fram)
en typiskt onsdag såg ut som följer:
samling 1700 på Donken Sveavägen o fika till 18-1830 sen bar det iväg till Brostugan o fika till 20-2030 sen tillbaks till Donken o en fika till 21-2130 o sen bar det iväg till Kista eller Akalla-rakan o frågade man om nån ville haka på o köra lite kurviga vägar så stog dom som fån o fattade inte riktigt vad man pratade om...kurviga vägar :va ..va e det ??
Nä på 80 talet var det fika som gällde o inte hojåka...så minns jag det iaf.
 

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RGV 250 VJ23, Honda RC45, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R 50, Kawasaki Ninja 400, Suzuki RMZ 450
*DanTheMan* skrev:
2088191 HaHa ja du juvliga -80 tal.
Ingen kunde köra hoj(förutom rakt fram)
en typiskt onsdag såg ut som följer:
samling 1700 på Donken Sveavägen o fika till 18-1830 sen bar det iväg till Brostugan o fika till 20-2030 sen tillbaks till Donken o en fika till 21-2130 o sen bar det iväg till Kista eller Akalla-rakan o frågade man om nån ville haka på o köra lite kurviga vägar så stog dom som fån o fattade inte riktigt vad man pratade om...kurviga vägar :va ..va e det ??
Nä på 80 talet var det fika som gällde o inte hojåka...så minns jag det iaf.

Va inte så negativ nu :lol ,det fanns ju inte så mycket att "svänga med" på den tiden,eller hur!? :) Erkänn att stämningen var mera COOOL då......
 

*DanTheMan*

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Nov 2003
Ort
3km från Das Bult
Hoj
KTM 690 SMC-10
SLADDVARNING skrev:
2088199 Va inte så negativ nu :lol ,det fanns ju inte så mycket att "svänga med" på den tiden,eller hur!? :) Erkänn att stämningen var mera COOOL då......

Måste nog hålla med om att stämningen var lite mer "outlaw" då..Inget snack om saken,,,nu ska det va så jävla präktigt :(
Kom ihåg att det var en sån jävla kubikfixering då ... o jag som bara hade en Cbr 600 :huvet
 

TLRR

Guest
Det var ju lite av två grupper då.Ena gruppen var de med trimmt för rakt-framkörning o den andra som stängde av Bogesundsvägen (kurvig) för tidskörning.Har för mig att det var på Torsdagarna ?
 

*DanTheMan*

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Nov 2003
Ort
3km från Das Bult
Hoj
KTM 690 SMC-10
TLRR skrev:
2088223 Det var ju lite av två grupper då.Ena gruppen var de med trimmt för rakt-framkörning o den andra som stängde av Bogesundsvägen (kurvig) för tidskörning.Har för mig att det var på Torsdagarna ?

Typ så var det.
O nämner du tidtagning idag så blir du idiotförklarad !!!! Vad fan har hänt egentligen?? Personligen tycker jag det e en massa wussies på vägarna som borde ägna sig åt nåt annat än hojåkning.
 

Krille-B

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
Huddinge
Hoj
TL1000R -00 "SportKombi"
Synd att man var lite för liten för att åka in till stan och kolla på när allt hände. Är man född 81 så är man väll förlåten att man inte var där och avgudade alla :hihi . Det vore kul om det skulle blåsas liv i denna trenden igen :)
 

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RGV 250 VJ23, Honda RC45, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R 50, Kawasaki Ninja 400, Suzuki RMZ 450
*DanTheMan* skrev:
2088216 Måste nog hålla med om att stämningen var lite mer "outlaw" då..Inget snack om saken,,,nu ska det va så jävla präktigt :(
Kom ihåg att det var en sån jävla kubikfixering då ... o jag som bara hade en Cbr 600 :huvet

Jo det e sant,en jäkla kubikfixering var det(men det va väl lite cooolt på sitt sett :hihi )!Hade du inte GSX-R750,GSX-R1100 eller FZR1000(med V&H)så var väl man lite rökt :D !!!??Men va fan,det var iallafall en mycket roligare&cooolare tid(fast man har ju blivit LITE äldre :gnissla kan ju bero på det också)!!!! :yoparty Vilka åkte du med/var polare med??
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top