ER6-tråden

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Tja, dags att beställa nya däck. Behöver fram och backdäck till en kawasaki er6f, ska vara helt OK på bana men framförallt så ska de hålla iaf 600 mil. ska nämligen toura i sommar, mvh

Gärna en tysk hemsida man kan beställa från, kan ingenting om däck så jag känner att lita på kompetens här är ett bättre drag.

MVH
 
Last edited:

jobbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Ort
Varberg
Hoj
Honda CBR 1100XX Super Blackbird -07
Börjar bli mer och mer sugen på att inhandla en slipon! Har ni bra tips eller någon favorit ni har att rekommendera till min ER6n 2009! Den får gärna vara snygg och passa min svarta hoj :)

Jag kan varmt rekommendera ett Hurric slip-on från Bikeshop.se. Har själv köpt ett därifrån. Låter riktigt bra och db-killer medföljer. Bra pris och otroligt bra service från Bikeshop.se! Tog endast en dag från det jag beställde det till jag fick det. Otroligt bra!! Kolla gärna in min svarta ER-6n -09:a som finns på bild i deras kund-galleri på deras hemsida, så får du också en ide om hur det ser ut på mc:n. Lycka till!
 

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
För guds skull köp inte slipon ifrån Sverige! Om det inte är mega deal på det, Tyska Ebay så tjänar man en slant. Jag kör Micheline Power Pure fram och bak... bästa däcken jag åkt på!
 

stantemo

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Lund
Hoj
2012, Kawasaki, ER-6N

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Jag är nog intresserad, hur löser man det med blinkers?

Skickat via Tapatalk 2
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Låter bra!
Passar det till -12an så är jag klart intresserad, sitter i telefonen med sämst mottagning så ber om ursäkt ifall det redan är besvarat några sidor bak...

Skickat via Tapatalk 2
 

stantemo

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Lund
Hoj
2012, Kawasaki, ER-6N
Låter bra!
Passar det till -12an så är jag klart intresserad, sitter i telefonen med sämst mottagning så ber om ursäkt ifall det redan är besvarat några sidor bak...

Skickat via Tapatalk 2

Den passar -12:an. jag hittade ingen hållare till vettigt pris till min så jag gjorde en egen. bilder finns några trådar längre bak. 6mm polykarbonat är den gjord av.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Jag vill ha iaf!
Skicka pm med kontonummer när det är aktuellt :)

Skickat via Tapatalk 2
 

_biker

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
08
Hoj
Gixxer
Gjorde samma sak provkörde en Z750 satan vilken hoj :tummenupp men sen när man satte sig på er6 an så kändes som en moppe :huvet, därför bytte jag bort min er6f 09 efter 700 mil till en honda vtr 1000 har inte ångrat mig än :tummenupp
Ja Z750:n var najs, skulle vilja prova en BMW F800R också, ska ju betydligt mer vrid än ER6:an, men då får jag slänga upp lika mycket till som jag gav för ER6:an, hm...

VTR:en är ball och har skönt ljud, saknar dock ABS som jag vill ha... Är lite kluven rent allmänt angående kåpa eller inte, största fördelen med kåplösa hojar tycker jag är att det inte behöver gå snorfort för att man ska få fartkänsla, kan ju vara bra både för körkort och hälsa :tungan
 

_biker

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
08
Hoj
Gixxer
Testa en -12 så ska du se att nästan allt på din lista är fixat, fast jag hade också gärna haft ett annat styre, får bli fatbar när ekonomin tillåter...
Ja en -12 hade ju inte varit fel, men då skulle jag nog hellre lägga pengarna på en beggad hoj med några år på nacken med mer vrid, typ Z750 eller F800 R :)
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Ja Z750:n var najs, skulle vilja prova en BMW F800R också, ska ju betydligt mer vrid än ER6:an, men då får jag slänga upp lika mycket till som jag gav för ER6:an, hm...

VTR:en är ball och har skönt ljud, saknar dock ABS som jag vill ha... Är lite kluven rent allmänt angående kåpa eller inte, största fördelen med kåplösa hojar tycker jag är att det inte behöver gå snorfort för att man ska få fartkänsla, kan ju vara bra både för körkort och hälsa :tungan

Övningskörde med en BMW F 800R riktigt sköna bromsar kanon,men upplevde att jag fick ont i armarna när jag körde den ,samt var inte så stor skillnad i effekt mot en er6 tyckte jag, jag föredrar hoj med kåpa ,körde BMW F800R till uppkörningen på motorväg tyckte det var riktigt plågsamt med vindraget i 110kmh skulle inte satsa på naked
 

_biker

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
08
Hoj
Gixxer
Övningskörde med en BMW F 800R riktigt sköna bromsar kanon,men upplevde att jag fick ont i armarna när jag körde den ,samt var inte så stor skillnad i effekt mot en er6 tyckte jag, jag föredrar hoj med kåpa ,körde BMW F800R till uppkörningen på motorväg tyckte det var riktigt plågsamt med vindraget i 110kmh skulle inte satsa på naked
Varför fick du ont i armarna? :) Bmw:ns ytterliga 20 Nm låter lockande, får ta och prova en sådan vid tillfälle...

Personligen tycker jag inte vinddraget är så stort problem ens vid motorvägskörning runt 140 km/h i 5-10 mil, viker man bara ihop sig så tycker jag att vindskyddet är ok, sitter man däremot upprätt börjar det ju bli jobbigt redan vid 100 km/h. :)
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Inget skönt styre väldigt brett, kunde inte vika ihop mig hade körskoleläraren bakom mig i bil :D
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top