Samla alla tryckslangar...

Totte

www.mikeband.com
Gick med
5 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 955iT
Tjena!

Jag behöver lite inspirationshjälp av er här på SH vad gäller att städa upp alla tryckslangar som skall gå både hit och dit.

Jag tar ju ut vacuum/tryck till mätare, wastegate, dump ifrån spjällhuset. Det hade blivit jättesnyggt att dra en från varje, men nu måste jag ju få in luft genom dessa pipar i spjällhusen från min tomgångsmotor, vilket innebär att:

Från varje spjäll, måste jag dra en slang till en "uppsamlare". Ifrån denna till alla turbogrejorna, och en lite grövre till tomgångsmotorn (ca 10 mm invändigt mått) med en backventil.

Mitt problem är att jag inte hittar någon snygg "uppsamlare".
Funderat på att hitta nån fuelrail att dra in allt i, men jag hittar fan inget sånt. Andersson hade en profil som jag tyckte var sådär, men den skulle ju funka. Nån annan som har en idé på vart man hittar fuelrails på lösdecimeter eller har något bättre förslag.
 

Totte

www.mikeband.com
Gick med
5 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 955iT
De verkar inte kunna lösa mina problem...
Eller: De vill göra hela produkten me offert å hela skiten, så hur billigt låter det.
Jag behöver ett ämne bara...
 

Totte

www.mikeband.com
Gick med
5 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 955iT
Funtar på att fräsa en egen liten "låda" vilken jag kopplar in allt till istället...
Blir bättre att montera tomgångsmotorn direkt på den lådan, istället för att dra en massa slangar till den.

Har sett den där på Alutech, men den är inte snygg helt enkelt... men tack ändå! Uppskattar när folk engagerar sig för att hjälpa andra här på SH.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top