Åka i Älmhult denna säsong

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Lund
Hoj
nope...
Jag undrar om det finns något intresse från er som bor i Älmhult med omnejd att köra (regelbunden) gruppkörning när säsongen drar igång?

Jag har precis flyttat hem igen från att ha bott i Lund ett par år, jag har tagit studieuppehåll ett år och ska nu bo här i Ramnäs ca. 2 mil utanför Älmhult.

När jag bodde i Lund brukade vi köra med en MC-klubb (Radical Riders) varje onsdag efter skolan (eller jobbet). Vi drog en liten sväng strax efter 5-tiden och så kom vi hem runt 9-tiden. Inget som säger att vi måste köra den längden eller starta just de tiderna eller ens köra på onsdagen, men det hade varit kul om vi kunde styra upp någon körning mitt i veckan. Körning var aktiv och det fanns olika grupper att välja på, allt från det snabbaste-snabba (aka självmordspatrullen) till lukta-på-blommorna körning. Jag håller mig helst mittemellan dessa grupper, lite mot åt det snabbare hållet där vägarna tillåter.

Jag tänker mig alltså (om det finns intresse förstås) att vi kanske anordnar en körning i veckan och att vi lägger upp en bra rutt innan.

Jag vet att Gränsridarna brukar träffas varje torsdag och sitta å snacka lite, är det nån av er som har kontakt med dom eller rent av är med på dessa träffar? Det hade ju varit kul om vi kunde samordna något!

PM:a mig eller skriv i denna tråden om ni är intresserade!
 

Adde

Hopplöst fall
Gick med
19 May 2005
Ort
Älmhult
Hoj
Honda CBR 929 RR - 00
Jag är helt klart med på din idèe!
Tog hojkotet nu i sommras och körde ett par gånger med Tisdagsgänget.
Det gick väl lite väl sakta ibland :rolleyes:

Adam
 

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Lund
Hoj
nope...
Adde87 skrev:
Jag är helt klart med på din idèe!
Tog hojkotet nu i sommras och körde ett par gånger med Tisdagsgänget.
Det gick väl lite väl sakta ibland :rolleyes:

Adam

Lysande! :banana

Känner du några fler här på sh (eller annanstans också för den delen) som du tror vill vara med så bara säg åt dom att kika in på denna tråden! Jag har sett att det finns fler Älmhultsbor på sh, jag ska PM:a dom!
Kanske kan vi få ett eget forum om det blir något intresse!
 

BON

Wreckrider
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Källstorp 6 km från Älmhult
Hoj
FZR 1000 CR 250
Hej Isengrim, Helt klart intresserad. Även om min hoj inte är den optimala rejsmaskinen så blir man så trött i armarna när man kör med Tigrarna.

BON
 

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Lund
Hoj
nope...
BON skrev:
Hej Isengrim, Helt klart intresserad. Även om min hoj inte är den optimala rejsmaskinen så blir man så trött i armarna när man kör med Tigrarna.

BON

Det låter bra!
Alla är välkomna! :tummenupp

Edit: Du har ju en RIKTIG räcermaskin! Cool!
 

FearleZz

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Ort
Markaryd
Hoj
Suzuki Gsxr 750 -96
Äntligen i närheten av mig som det anordnas lite åkdagar. Bor i markaryd så det är ju bara nån mil till älmhult : ) Säg till när det börjar dra ihop sig för jag kommer definitivt dyka upp om jag kan.

/Mvh FearleZz
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
SkogsOlle skrev:
Det är ju inte farligt långt. Får vi ta och styra upp till sommaren!
Ska bara få ihop harven först:D

självklart. vi kan fixa så att rundorna går ner mot osby. då blir det inte så lågt hem för er. håll koll
 

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Lund
Hoj
nope...
Bruno skrev:
annars kan ni alltid vara med på våra torsdagsrundor

Det låter som en bra idé!
Kan vi undvika för långa transportsträckor så skulle det ju funka bra!
Ev. kan man då samlas nånstans i älmhult och sen köra i samlad trupp tilll någon gemensam mötesplats.

Jag är dock fortfarande intresserad av att andordna något här i Älmhult om det blir tillräckligt stort intresse.
 

Naim

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Oslo
Hoj
zx7r
låter ju rätt kul. om jag är hemma något under sommaren kommer jag nog hänga på :tummenupp
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Kan eventuellt haka på, skulle vara kul. Men har en liten bit till Älmhult iofs.
 

Eng

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
Älmhult
Hoj
R6 Lego edition
Tjo, jag hänger med om jag har möjlighet.
Kan ju behövas iaf en hoj som står för lite skönsång :hihi
 
Last edited:

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Lund
Hoj
nope...
Kul att det finns personer som är intresserade av att köra lite ihop!!!

Jag ska se till att leta upp lite fina rundor vi kan dra till sommaren, har ni egna förslag är de hemskt välkomna (försök gärna planera så att man kan ta en fika eller nåt nånstans på rundan, alltid kul att snacka lite skit medans man vilar baken!! :tummenupp ).

Som ni säkert sett så är det ett gäng (klubb) som kör i Kristianstad varje torsdag, förslagsvis kan ju de som vill köra dit höras av här typ kvällen innan, så kan man ha sällskap dit!

Hmmm...säsongen känns långt borta...var ute med snöslungan i 1½ timme idag...mer lär det bli... :4skrika
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Farsan bor utanför åseda, så det händer att man är i krokarna :)
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top