Tjejer, vill ni prova på att köra supermotard?

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Benet ut är absolut inte nödvändigt. På gruspartiet kan det vara en säkerhet men på asfalten (jag gissar att det iaf från början bara kommer köras på asfalt?) så är det bara viktförskjutning (och lite "balans") och så fort åker man inte första året att man vinner på det. Dessutom gör många fel när de använder det.

Granath tex åker utan benet ut eller har iaf gjort det tidigare, och han har väl haft skapligt tempo :) (han har åkt fortare än mig iaf, vad nu det ska säga)

Ni behöver inte alls vara oroliga å nervösa innan. Jag brukar sätta sånna som håller på ta körkortet på min cykel och hittills har ingen vurpat den. (av dessa då, sen har några crosskillar vurpat den men det är för att dom inte riktigt förstår gränserna ;) ) Dvs sånna som kört 5-10 mil på motorcykel.

Fast en del motorstopp brukar det bli :tummenupp
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
:D Det här börjar likna en blandning mellan "Klubben för inbördes beundran" och "Kvinnor kan". :rofl

Skärp er nu brudar, det är kul att köra hoj, det är ännu roligare att köra motard och en dag med tjejer på hoj innehåller garanterat massor av skratt! :tummenupp
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Yasha skrev:
:D Det här börjar likna en blandning mellan "Klubben för inbördes beundran" och "Kvinnor kan". :rofl

Skärp er nu brudar, det är kul att köra hoj, det är ännu roligare att köra motard och en dag med tjejer på hoj innehåller garanterat massor av skratt! :tummenupp

Självklart vi är bäst, vi kan allt :hihi
Ska bli hur kul som helst, mycket credit till dig Yasha som fixar och donar allt för oss.
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Wheeliegirl skrev:
Jag började köra motorcykel -02 och den första hojen jag körde var en supermoto. Jag har nästan inte alls kört sporthoj. Motard är mkt bra som nyböjarhoj, dom är väldigt lättkörda och man sitter ju helt upprätt.
Dock anser jag mig fortfarande vara nybörjare... :) Det kommer jag vara lääänge....
Om man inte är riktigt duktig, så går det oftast fortare att inte slajda i kurvorna. Kolla bara på kanonen Yasha som kör om grabbarna som försöker slajda. :tummenupp Tänk inte på att man ska slänga ut en massa ben hit och dit! Det kommer du inte att behöva i början, och sen kommer det automatiskt!
Hursomhelst, så är det otroligt kul, och ALLA borde testa!! :banana
Det är en perfekt "tjejhoj"!
Syss, du kan få tjuvträna lite på min innan tjejdagen kommer...;)

Sara...


Hehe, vad gulligt! :tummenupp Klart man vill provköra om möjligheten finns! :tummenupp
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Att jag är med och fixar en så'n här dag är rent egoistiskt. :hihi

Jag tycker det är skitkul att ge tjejer chansen att kliva utanför sina gränser och prova på nå't nytt och kul. Se'n vill jag att fler tjejer ska upptäcka motard, jag vet ju själv hur roligt jag har när jag kör!

Dessutom får jag ju träning i att planera/arrangera.

Det är sedan ni som deltar som gör dagen, min förhoppning är bara att vi har planerat den på ett sätt som gör den värdefull för er som deltagare!

:krama
 

Tamtech

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
uppl-väsby
Hoj
ingen
Yasha skrev:
Att jag är med och fixar en så'n här dag är rent egoistiskt. :hihi

Jag tycker det är skitkul att ge tjejer chansen att kliva utanför sina gränser och prova på nå't nytt och kul. Se'n vill jag att fler tjejer ska upptäcka motard, jag vet ju själv hur roligt jag har när jag kör!

Dessutom får jag ju träning i att planera/arrangera.

Det är sedan ni som deltar som gör dagen, min förhoppning är bara att vi har planerat den på ett sätt som gör den värdefull för er som deltagare!

:krama

hmm... man skulle kanske tvinga ut frugan på detta,,, det fanns en tid då hon faktiskt körde på Sviestad ibland... fast om hon ramlar så blir det som ett träd..
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Tamtech skrev:
hmm... man skulle kanske tvinga ut frugan på detta,,, det fanns en tid då hon faktiskt körde på Sviestad ibland... fast om hon ramlar så blir det som ett träd..
Ge henne chansen! Hon kanske faller, som en fura, för sporten! :tungan
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Vill bara tala om att jag nyss är hemkommen från möte i Örebro och tjejdagen blir av! :banana

Lördagen den 15 juli är datumet, boka in i kalendern NU! :tummenupp
Arrangör: Teknis MC, Örebro

Ska sätta mig och skriva ihop inbjudan och grovplanera, så räkna med att en officiell inbjudan kommer ut i slutet på mars.

Priset kommer bli löjligt billigt, 200 kr inkl lunch för er som har egen hoj med er.
Om ni vill låna hoj kommer det bli något dyrare, men maxpriset på 500 kr kommer INTE att överskridas.

:krama

/ Veronica
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Yasha skrev:
Vill bara tala om att jag nyss är hemkommen från möte i Örebro och tjejdagen blir av! :banana

Lördagen den 15 juli är datumet, boka in i kalendern NU! :tummenupp
Arrangör: Teknis MC, Örebro

Ska sätta mig och skriva ihop inbjudan och grovplanera, så räkna med att en officiell inbjudan kommer ut i slutet på mars.

Priset kommer bli löjligt billigt, 200 kr inkl lunch för er som har egen hoj med er.
Om ni vill låna hoj kommer det bli något dyrare, men maxpriset på 500 kr kommer INTE att överskridas.

:krama

/ Veronica

Vill ni ha en namn mm på de som ska köra eller?
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Yasha skrev:
Vill bara tala om att jag nyss är hemkommen från möte i Örebro och tjejdagen blir av! :banana

Lördagen den 15 juli är datumet, boka in i kalendern NU! :tummenupp
Arrangör: Teknis MC, Örebro

Ska sätta mig och skriva ihop inbjudan och grovplanera, så räkna med att en officiell inbjudan kommer ut i slutet på mars.

Priset kommer bli löjligt billigt, 200 kr inkl lunch för er som har egen hoj med er.
Om ni vill låna hoj kommer det bli något dyrare, men maxpriset på 500 kr kommer INTE att överskridas.

:krama

/ Veronica


FAN, vad KUL!!!! Jag bokar in direkt! :banana :banana :yoparty :banana
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Nej, egentligen inte.

Inbjudan till dagen och möjlighet att anmäla kommer att komma här på SH i slutet av mars.

Vill du vara säker på att se inbjudan så kan du PMa mig mailadress så sätter jag ihop en maillista med de som är intresserade och skickar inbjudan direkt den är färdig.

När anmälan är gjord kommer alla deltagare att få fylla i en enkät så vi kan dela in i grupper och fixa hojar om det behövs.

liljekvist skrev:
Vill ni ha en namn mm på de som ska köra eller?
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
provköra motard på bana för 500 kr:O
jag vill oxå..
någon som vet hur långt det är mellan Oslo och Örebro?
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Yasha skrev:
Vill bara tala om att jag nyss är hemkommen från möte i Örebro och tjejdagen blir av! :banana
Hmm, kanske jag skulle övertyga frugan om att hon ska prova på. En väldigt potent hoj finns ju nära till hands :tummenupp
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Det här är ju näst intill spikat. Snacka om billigt.
Toppen Yasha :yoparty
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Jag vill vara med, var gör man den definitiva anmälningen?
Hur fungerar det med lån av hoj vad det gäller försäkringar å dyl?

Någon som vet av något billigt boende?
Jag menar, man kan ju lika bra stanna över & göra Örebro på kvällen/natten :)

Tippar på att PBR ställer upp & tar med oss på nåt skoj om de är på hemmaplan....eller vad säger ni killar? :)

hojbrud skrev:
provköra motard på bana för 500 kr:O
jag vill oxå..
någon som vet hur långt det är mellan Oslo och Örebro?
Kolla map24.se

Det är inte säkert du hittar & kommer fram, men det står hur lång tid det ska ta :D

(ett nytt ordspråk som uppfanns på vägen till Gbg mässan-06)
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Boende var ju något man glömde bort, tack för påminnelsen Ullis.
Hittar du något så säg till

Ullis skrev:
Någon som vet av något billigt boende?
Jag menar, man kan ju lika bra stanna över & göra Örebro på kvällen/natten :)

Tippar på att PBR ställer upp & tar med oss på nåt skoj om de är på hemmaplan....eller vad säger ni killar? :)
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Okej, ska försöka svara på lite frågor:

Boende - finns möjlighet att övernatta i klubbstugan, ngn kanske dyker upp redan på fredagkvällen? Vi kommer starta rätt tidigt på lördagen. I övrigt ska jag försöka fixa boendeförslag i den långa beskrivningen av lägret, som senare kommer finnas på TMCs hemsida.

Party - vi har planer på att ha lite partaj på kvällen om det finns intresse för det (en hel del PBRare är TMCare också). Har ni några förslag på aktiviteter, förutom issis jordgubbar och kuddkrig, spit it out!

Försäkring 1- vad gäller er som förare är det klubbens försäkring som gäller och om ni inte är medlemmar i en SVEMO-ansluten klubb, måste ni antingen bli det eller så får vi lösa det med medlemskap på plats. Mer info kommer senare, men i god tid innan kursen. Jag rekommenderar er ff att kolla över era personliga olycksfallsförsäkringar, OM det skulle hända ngt.

Försäkring 2 - motorcyklar: ni som kommer med egen hoj vet vad som gäller, det är en aktivitet att jämställa med träning för tävling, inga trafikförsäkringar gäller vad jag vet, troligtvis inga andra försäkringar heller (förutom stöld förstås). Ni som lånar motorcykel genom klubben betalar en avgift som är högre än de andras för att vi ska kunna täcka eventuella större skador som kan uppstå om någon vurpar olyckligt. Vi som lånar ut tänker inte ta betalt för att vi lånar ut, utan kostnaden blir som en enklare "försäkring". jag kommer att beskriva förfarandet i detalj när inbjudan kommer ut, vi har ännu så länge bara diskuterat ramarna.

Anmälan - om ni är oroliga att ni ska missa när inbjudan kommer ut, skicka er mailadress till mig, så sätter jag ihop en maillista så går inbjudan ut till er så fort den är klar att kommuniceras till allmänheten.

Eder motardgeneral,
Veronica
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Hmm. Är man automatiskt medlem i en svemo-ansluten klubb när man har tagit licens?

Yasha skrev:
Försäkring 1- vad gäller er som förare är det klubbens försäkring som gäller och om ni inte är medlemmar i en SVEMO-ansluten klubb, måste ni antingen bli det eller så får vi lösa det med medlemskap på plats. Mer info kommer senare, men i god tid innan kursen. Jag rekommenderar er ff att kolla över era personliga olycksfallsförsäkringar, OM det skulle hända ngt.

Eder motardgeneral,
Veronica
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top