Search results

  1. anadr0id

    Yamaha R1 2022 kopplingsproblem

    Vet inte om det framkommit tidigare i tråden, men rör sig utgående axel om man vrider kopplingscentrum med växel i? Om inte ligger ju problemet i växellådan.
  2. anadr0id

    Nya däck, 16” bak, 19” fram

    Bridgestone Battlax BT46 har moderna egenskaper och finns i retro-vänliga storlekar.
  3. anadr0id

    Tändstift Yamaha R1 2001

    Originalverktygssatsen innehåller JIS-mejsel, om den nu till äventyrs finns kvar.
  4. anadr0id

    Bilsport o mc eller Svedea?

    Bilsport & Mc ser ut att täcka om man tänkt köra bana under icke tränings/tävlingsmässiga former. Svedeas formuleringar kring sådant ser mer luddiga ut. Det finns förmodligen risk att trafikförsäkringen inte gäller.
  5. anadr0id

    Blåröksolja

    Man får prova sig fram och välja den som luktar bäst. :hihi Jag har i stort sett alltid kört med Castrols dyraste syntetolja. Just nu heter den Power 1 Ultimate 2T.
  6. anadr0id

    Bästa soundet?

    En multicylindrig fyrtaktare börja sjunga ut ordentligt när man låter alla burkar gå till ett rör. En CBX med 6-6-rör låter inte alls lika eggande (i mitt tycke). Här har vi en rejält arg motor. Ståpäls.
  7. anadr0id

    Kawasaki KH400 1974 trepip

    Flytta ut dreven en aning för att göra plats åt kedjan? Verkar gå att hitta en del "offset sprockets" till de gamla Kaworna..
  8. anadr0id

    Bygga egen hastighetsmätargivare till digitalmätare och givare till oljetemp-lampa

    På TDR:en har jag en Koso-mätare med sex magneter. Dessa pillas ner direkt i insexskallen i (stål)skruvarna för bromsskivan.
  9. anadr0id

    Honda NSR125R 1989/90/91

    Blev först förbryllad när jag läste om batteribekymmer, men kom sedan på att det finns tvåtaktare med elstart. 😁
  10. anadr0id

    Smc Knix 2026

    Snyggt kört, men jag är ännu mer imponerad av man lyckats memorera banan. 😯
  11. anadr0id

    Enduro/Mx komma igång/nybörjarfrågor

    Ang. mutterplacering. För den som klarar av att koncentrera sig i knappa 16 minuter.
  12. anadr0id

    Dagens Blocket! (mc-relaterat)

    67 hk / 0.049 liter ~ 1367 hk/liter.
  13. anadr0id

    Frågor man vågar ställa

    Förmodar du har en Android-telefon? Det brukar bli så när Apple-mottagare trycker "gilla" på ditt meddelande. Med Apple hade du förmodligen sett en liten tumme vid det skickade sms:et istället.
  14. anadr0id

    Träningsapp för styrketränande (GainsLog)

    Svenska StrengthLog (Styrkelabbets engelska namn) är bra annars. Allt man behöver finns i gratisversionen, tycker jag.
  15. anadr0id

    Reiju RRX startar inte

    Dålig vevhustätning ger imponerande växellådsoljeförbrukning och rökutveckling, men brukar normalt sett inte hindra eländet från att starta. Om det är tillräckligt illa kanske den suger luft via vevhuset? Värt att kolla packningsläget där.
  16. anadr0id

    Bandagsduglig Yamaha TDR250 -89

    Det var visst två år sedan luftfiltret, växellådsoljan och kylvätskan byttes. Tippade i nya vätskor, rengjorde skumfilterelementet och oljade in det med fin-tvåtaktsolja. "Blue spot"-oket (från R6 gen 1) har alltid varit lite kärvt. Inte ens ett packningsbyte hjälpte fullt ut. Oklart om det...
  17. anadr0id

    Yz250 hackar på 5:an

    Cmsnl.com är ett bra ställe att börja. Här är "transmission" för YZ250 2004 Germany (fanns ingen generell europeisk variant att välja i listan): https://www.cmsnl.com/yamaha-yz250-2004-5xf2-germany-1c5xf100e1_model45597/partslist/0015.html
  18. anadr0id

    Honda NSR125R 1989/90/91

    Till och med för en tvåtaktare låter det törstigt. :) TDR:en har 14-literstank varav 3 är reserv. Den dricker 0.6 l/mil typ alltid, även vid bankörning. Brukar komma runt 18-19 mil på 11 liter.
  19. anadr0id

    Honda NSR125R 1989/90/91

    Måste vara ganska liten tank? Eller bara oproportionerligt törstig?
Back
Top