Search results

  1. Joliet

    S1000RR -11, ny bromspump, men vilken?

    Brembo pumpen är toppen!
  2. Joliet

    Open 1000 2025

    Det är planen, hoppas hinna ett pass. Måste testa nya motorn :) Har nog bara ett set Zcoo extra, ska kolla.
  3. Joliet

    Open 1000 2025

    Och där är ju jag åxå :) Står rakt framför dig i starten. För mig gick det halvdåligt fram tills sista loppet. Tog starten bra och var långt framme. Sen smällde växellådan innan chikanen. En superhelg sammanfattat ändå :)
  4. Joliet

    Laga skinnställ? Tips om skräddare i sthlm.

    Läderverkstan på Rosenlundsgatan vet vad de gör https://www.laderverkstan.se/
  5. Joliet

    Bandagar utomlands - aktörer?

    Jag brukar åka med BC: https://www.facebook.com/motoeventspain/
  6. Joliet

    Vinande ljud cbr1000rr -08??

    Jag har haft det ljudet på min 08a. Det är som sagt utgående drevet på vevaxeln som det blir böjda tänder på. Kör tills det rasar eller byt vevaxel är lösningen :)
  7. Joliet

    Olycksfallsförsäkring som tar bana/rr. . .

    Exakt samma text som jag har i min hemförsäkring.
  8. Joliet

    Olycksfallsförsäkring som tar bana/rr. . .

    Jo, det gör den. Jag åker en del i Spanien på bana och där måste man ha försäkring som täcker extra kostnader, typ helikopter från banan till sjukhuset. Det täcker min hemförsäkring plus andra kostnader som inte blåkortet/vår vanliga sjukförsäkring täcker.
  9. Joliet

    Olycksfallsförsäkring som tar bana/rr. . .

    Min hemförsäkring hos Trygg Hansa täcker banåka så länge det inte är tävling eller träning inför tävling. Står tydligt i villkoren och jag har ringt och frågat.
  10. Joliet

    Vad lyssnar du på just nu?

    Lite nyproducerad Oldschool
  11. Joliet

    Bästa sättet att ta bort eloxering?

    På min sving har det runnit ut batterisyra och där försvann aloxeringen. Ytan verkar klarat sig. Kanske kan funka.
  12. Joliet

    Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

    Har krashat min sc59 lite grann och skulle behöva ett nytt instrument. Någon som har liggandes?
  13. Joliet

    Skicka bredband, wifi via radiolänk eller liknande

    Ring Direktronik och fråga, de har koll. https://www.direktronik.se/
  14. Joliet

    För gammal för att köra hoj?

    När jag var på Aragon i höstas så var min boxgranne 80+ Han körde ifrån många yngre förmågor. Min nya måttstock :)
  15. Joliet

    Lufta/felsöka frambroms - Daytona 675

    Prova även att lufta med oken helt ute. Tryck ut kolvarna och lås med en tving eller nåt och lufta sen. Har varit med om att det inte går på nåt annat sätt.
  16. Joliet

    TRX-tråden

    https://www.ebay.com/itm/184655889895?epid=14047347421&hash=item2afe5945e7:g:UhYAAOSwUGpgIYAS Eller nya https://www.motorcyclespareparts.eu/en/yamaha-parts/3he259240000
  17. Joliet

    Tips på bra tillförlitliga sidor som säljer mc reservdelar

    Boonstraparts? https://www.boonstraparts.com/sv/reservdelar/mke=bmw/mdl=r+1150+rt+r1150rt/prt=branslepump
  18. Joliet

    Olycksfallsförsäkring för träning/tävling Roadracing

    Trygg Hansas hemförsäkring täcker olycksfall vid bankörning så länge det inte är träning inför tävling eller att det krävs licens på banan. På personen, inte motorcykeln alltså.
  19. Joliet

    Bygger elsystem. Söker lämpliga kontakter.

    Elfa om du vill ha direkt: https://www.elfa.se/
  20. Joliet

    Varvtider på trackdays

    Jag kör med Racechrono och Garmin Glo. Funkar bra. Tiderna stämmer utmärkt med laptimer om det finns på banan. Jag har min under sadeln, har inte tid att titta på tider när man kör iaf.
Back
Top