Okej, om jag uppfattar dig rätt så är troligen svingen för smal vid fästet för axeln.
Jag har förövrigt mätt avståndet i svingen och konstaterat att ett 160 däck skulle precis kunna passa (klämmas in).
Jag tackar för infon det låter som om jag får leta efter nya fälgar.
Vilken tum skall...