Search results

  1. marcus56

    Örebroläger 2012

    Låter inte som någon omöjlig grej att lösa men barkbusters är mest för din egen skull så du inte får handen mellan styret och marken när du vurpar, men jag tror säkert det finns någon som har en gasrulle över på en hoj som de inte använder, det är väl bara två skruvar för att ta bort det. Om...
  2. marcus56

    Örebroläger 2012

    Framförallt ingen glykol i kylaren, och dra ner alla slangar från förgasaren i ett uppsamlingskärl. Vill du ha lysen kvar får du tejpa hela glasen så det inte blir nåt löst splitter när de går sönder, alu-barkbusters måste du inte ha, men finns riktigt billiga på biltema. För att köra under...
  3. marcus56

    Aprilia SXV

    Gasreglaget är nog bara en justersak, är det inte Domino på både KTM och Aprilia? Sadeln tycker jag sitter fast men framförallt sitter den med Dzus så inga verktyg behövs, på KTM får du leta efter en skruv bakom leran under bakskärmen. :)
  4. marcus56

    Aprilia SXV

    Har inte provat långresa men kan inte tänka mig att det ska vara några problem, se till att variera körningen bara. Byggkvalitén..? Förstår inte alls vad du menar, vad jämför du med? Tycker inte den är sämre än någon annan motard eller offroadhoj.
  5. marcus56

    Aprilia SXV

    Är det nån som har plast över? Nytt eller hyffsat skick, billigt. Behöver kylarvingar, staget till framskärmen och bakskärmens alla tre delar.
  6. marcus56

    Örebroläger 2011

    På Facebook Örebro Supermoto Racepark ville Mattias bli av med ett par fälgar förra veckan.
  7. marcus56

    Supermoto @ Botkyrka MK

    Skyddet över räcken är väl för att man inte ska kunna trä in armar och sånt och fastna, så om ni kan komma över en tjockare gummimatta borde väl det vara kanon, eller kanske en plastgolvmatta?
  8. marcus56

    Supermoto @ Botkyrka MK

    Nätet ska vara 1-1,2 m högt + 35 cm under jord så vi köpte 1,5 m, Julas nät har tyvärr för tunn tråd om banbesiktningsmannen är nitisk så vi köpte från en stängselfirma, tror inte det var så dyrt, 200 m för 10 000 kr eller nåt åt det hållet. Men ni behöver väl inte så mycket nät, det är mest där...
  9. marcus56

    Supermoto @ Botkyrka MK

    Nya reglerna säger Gunnebostängsel eller motsvarande, nergrävt 5 cm djupt och 30 cm mot banan. Det är ok med plastnät kompletterat med fårstängsel men varför fuska när ni ändå gör nytt, det kommer förmodligen inte vara tillåtet så länge. Kolla Banbesiktningsmanualen för stängselkrav och var de...
  10. marcus56

    Aprilia SXV

    Kontrollera kan man göra med motorn i, och justera kan man göra alla utom insugsventilerna på bakre cylindern, då behöver man släppa ner motorn. Så länge inte motorn måste ur är det inget projekt alls.
  11. marcus56

    Örebroläger 2011

    Det blir inte fyra dagar på raken, antingen blir det lördag-söndag eller måndag-tisdag men det är upp till Lasse.
  12. marcus56

    Vad behöver jag för olika medlemskap osv för träning?

    Om du köper en med GPS så slipper du tänka på att ställa ut sändaren och framförallt få med den hem.
  13. marcus56

    Diadora mx3 var hittar man nya spännen??

    Google? :) Är det nån av de här? http://www.knobby.se/se/art/stovlar/diadora/ovrigt-18/
  14. marcus56

    Motormässa Karlstad 7-8 maj

    Nä, jag behöver inte vara full för att vara otrevlig. :D
  15. marcus56

    Motormässa Karlstad 7-8 maj

    Just fan, du har köpt ny hoj, blev lite rädd först när jag trodde du skulle ställa ut den gamla häcken, det hade nog dödat allt intresse i västsverige. ;)
  16. marcus56

    Tävlingar & Träningsläger 2012

    Inget för mig kanske men ni som är snabba borde ju kolla upp möjligheten att få wild card eller nåt sånt när ni ändå är där, jävligt coolt att ha varit med och kört VM. :)
  17. marcus56

    Tävlingar & Träningsläger 2012

    Är det några tävlingar samtidigt? Vore ännu mer intressant om man skulle kunna avsluta med ett race. :)
  18. marcus56

    Sxv 550

    Ja varför inte, är det någon som är intresserad så. :) Billig, välservad, funkar kanon men är risig i plasten.
  19. marcus56

    Sxv 550

    Du verkar lite bitter.. ;) Köper du bara en som verkar sjysst och allt funkar som det ska bör det inte vara några större problem, men oljebyten får man ju räkna med som på alla andra racehojar. Hojen är väl reggad med 11 eller 13 kW, ta bort och sätta tillbaka strypning är det ingen som håller...
Back
Top