Search results

  1. Loy

    KTM 790 Duke

    Svedea, fast via Probike därav priset :tummenupp
  2. Loy

    KTM 790 Duke

    Brr, svettigt. Liknande ålder i Gbg och betalar under 10' för en Tuono -16.
  3. Loy

    Mobilhållare? Vilka pålitliga finns?

    Denna med tillhörande fodral funkade fint t.o.r till alperna. :tummenupp https://www.kjell.com/se/sortiment/hem-kontor-fritid/fritid/cykeltillbehor/cykelforvaring-hallare/linocell-mount-it-bat-och-mc-faste-for-mobilhallare-p96045
  4. Loy

    Honda SP1-tråden

    Gött! :banana Då blir det ebay och ragga kabelhärva. Eller någon här sitter kanske på det jag behöver? Behöver nummer 6 på bilden, den tjocka korven.
  5. Loy

    Honda SP1-tråden

    En sak som slog mig nu.. Har Sp1:an startspärr? Den gamla motorn jag köpte kom med styrenheter och allt men inga nycklar. Vill gärna veta om den kommer starta innan jag lägger pengar på att leta upp kabelhärva.
  6. Loy

    Aprilia Tuono V4

    Jag har en US30 på min RR, funkar bra till alperna och tillbaks :tummenupp
  7. Loy

    Honda SP1-tråden

    Bra länk :tummenupp
  8. Loy

    Honda SP1-tråden

    Jag köpte en motor i höstas med trasig kopplingskåpa jag tänkte fixa till och ha till något kul. Var hittar man delar bäst/billigast? Är det ebay som gäller?
  9. Loy

    Video Ninja H2 SX SE Stock-2-Brock 240 HP Dyno Results

    Standard känns effektkurvan uppenbart avklippt. Med "trimmet" går den väl mer som det var tänkt från början. Det finns ju massor av anledningar till att den inte har mer effekt original än den har: - Den är redan starkast av alla turinghojar - Emissioner - Garanterad hållbarhet -...
  10. Loy

    15 suzuki gladius felkod "FI"

    En gång är ingen gång. Försvann lampan vid andra/tredje/osv starten?
  11. Loy

    Norrbotten- och Dalarna-tips

    https://kurviger.de/en Bra :fakta
  12. Loy

    Olycksfallsförsäkring LF gäller inte på bana trots att det utlovats muntligt.

    Vad är det som betalas ut även om man har flera olycksfallsförsäkringar? Är det invaliditet/ärr som kan betalas ut från flera? "Ersättning lämnas inte om olycksfallsskadan ger rätt till sveda och värk-ersättning från annat håll enligt lag, annan författning eller från någon annan försäkring."...
  13. Loy

    Aprilia Tuono V4

    Har du sett denna? https://www.facebook.com/groups/aprilia.svezia/
  14. Loy

    Aprilia Tuono V4

    Vad skiljer mellan 1000 och 2000? Hade min -16 inne nyss för 1000-mils service. Betalade ca 8 med ventiljustering. Tog med ventiljustering för att slippa nojja.. Läst för mycket om konstigt ventilslitage :gnissla Edit: Var för övrigt två avgasventiler som behövde justeras, låg på 0.18. Resten...
  15. Loy

    Aprilia Tuono V4

    Tack för info. :tummenupp Hur har ni andra gjort? Har ni kollat i förtid och har det behövts?
  16. Loy

    Aprilia Tuono V4

    Snart dags för 1000-milaservice på min -16. Hur har ni andra gjort, har ni kollat ventilerna i förväg? Man läser ju lite både och när man kollar runt.
  17. Loy

    Kawasaki Z1000SX

    Najs bil! :tummenupp
  18. Loy

    Inkörning av ny hoj samt kedjerengöring/smörjning!?

    Smörjer också med motorolja :tummenupp En liten dutt efter man har kört och sedan torkar jag av lite innan jag kör nästa gång om det ser för kladdigt ut. Onödigt? Kanske. Känns bra? Ja. :)
  19. Loy

    ABS överskattat?

    Vadå fel från början? Jag kör bana, grus, väg, överallt. Har inte haft några problem att bromsa hittills med hojar utan abs eller med abs. En liten dutt på bakbromsen samtidigt som man går på med frambromsen så sätter den sig fint. självklart får man använda olika tekniker beroende på...
Back
Top