Search results

  1. Loy

    Honda CBR600 startar inte!!!

    Bla Honda Sp1 verkar vara känd för att bränna cdi-boxar. Där löses problemet i de flesta fall genom att byta fyra stycken transistorer för typ 50kr. Kan ju finnas någon liknande lösning här.
  2. Loy

    Glapp mellan kopplingskorg och ingjutna navet med splines

    Tack för svar. Tyvärr står det inget i servicemanualen ang detta. Det enda den nämner är de inre måtten på stålringen och de yttre måtten på bussningen som sitter där i (ej med på bilden). Dessa är OK och har inget glapp. Hade kunnat förstå om där var ett visst axiellt spel men att det ska...
  3. Loy

    Glapp mellan kopplingskorg och ingjutna navet med splines

    Har en liknande fråga som trådstartaren. Har ett glapp mellan kopplingskorgen och den inre stålringen. Uppskattningsvis 0,5mm, eller i alla fall så mycket att det tydligt känns då man ruckar på det. Denna inre stålring är en enhet med dreven på baksidan. Detta känns som ett glapp som inte...
  4. Loy

    Faktisk bredd på 160 däck

    Fick du tag i en fälg med ryckutjämnare tillslut alltså? Vad blev det? :)
  5. Loy

    RR som friskvård?

    Försökte hitta kvitto från en bankörning med SMC men hittar ej, någon som vet om det går att hitta på deras sida?
  6. Loy

    Aprilia RS660

    Recension från Mcn, han verkar gilla den :tummenupp www.motorcyclenews.com/amp/bike-reviews/aprilia/rs660/2020/
  7. Loy

    Skinnställ utan knäpuckar

    Jag fick till skinnbitar att sätta på kardborren när jag köpte mitt ställ för en evighet sedan :tummenupp Kam du inte fixa sådana?
  8. Loy

    Radera

    Det är en favoritby, jäkligt fint! :fakta
  9. Loy

    Buckla ut avgaskrök med hjälp av vatten

    Prova fylla med vatten och sen i frysen. Har snart fått ut en buckla på mitt mellanrör med den metoden.
  10. Loy

    Vill ha lite aktietips!

    Köpte i våras :D Hoppas dom får till det!
  11. Loy

    Besiktningsperiod längre än två år?

    Nya regler iom corona. "EU har fattat beslut om en förordning som innebär tillfälliga lättnader och undantag från regler inom transportområdet. Bland annat ger det förlängd inställelsetid för kontrollbesiktning. Inställelsetiden förlängs med sju månader för de fordon som senast skulle ha...
  12. Loy

    Dagens bild

    Håller med, där är riktigt fint! Har kört från typ mellersta Arizona till Denver några gånger och naturen är :tummenupp
  13. Loy

    Sverige idag..

    Vilka jävla amatörer. :huvet
  14. Loy

    Showlack hemma i garaget!

    Bra info! :fakta
  15. Loy

    Dubbla bromsslangar eller en "splittad" till två.

    Jag köpte på hydroscand vid biskopsgården när jag skaffade nya sist. Dom hade iaf då hemma i lagom dimension :tummenupp
  16. Loy

    "Packning på tub" som tål bensin?

    Tack för svar. Det låter lite mer rimligt än annan info man hittar på nätet.
  17. Loy

    "Packning på tub" som tål bensin?

    Ja, det är många som verkar ha en åsikt. Verkar även vara lite svårt att hitta bra info även från tillverkarna, i alla fall om man inte riktigt lyckas sätta sig in i alla datablad. Jag behöver något som kan fylla upp ett gap på ca 1 mm, tåler vibrationer, lätt att få bort och snäll mot...
  18. Loy

    "Packning på tub" som tål bensin?

    Bump! Är på jakt efter något bra att täta en luftburk med. Ska gå att ta isär igen så inget som sitter permanent stenhårt fast och heller ingen silikon då jag läste att det kunde vara dåligt för o2-givare. Har någon tips? Kollar man runt lite så blir man ju mest bara förvirrad av alla...
  19. Loy

    Färjor eller bron från Sverige till Tyskland och nedåt

    Trelleborg -- Rostock funkar bra. Framme typ 0630 på morgonen. I Alperna vid 18 på kvällen :tummenupp
  20. Loy

    KTM 790 Duke

    Yes, köpte den ny. Får det dubbla priset ungefär om jag slår på det regnumret.
Back
Top